Toon posts:

Problemen met formatteren harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou vandaag de comp van een vriendin opnieuw installeren, maar kwam niet ver... Bij het formatteren gaf 'ie na 4% de volgende melding:

trying to recover allocation unit 26,583

An internal stack overflow has caused this session to be halted. Change the STACKS settings in your config.sys file and then try again.

Dat heb ik gedaan, met command op m'n win2k machine, van:
STACKS=9,256
heb ik:
STACKS=18,512
gemaakt, maar dat voldoet niet. Al verschillende settings geprobeert, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Het is een Intel Celeron 266Mhz ( :'( I know..), harde schijf van 2 Gig en 64 Mb RAM geheugen, met win98 2nd.

Wie helpt?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

En als je dan eens boot vanaf een boot-disk door Windows zelf gemaakt?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar hij blijft die melding geven.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

En scandisk dan (die onder dos werkt), daar kan je ook een uitgebreide scan mee doen.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb scandisk uitgevoerd, geen fouten.
Ik heb FDISK gedaan, nieuwe actieve primary DOS van gemaakt en opnieuw geprobeerd, maakt niks uit...

Verwijderd

Je kunt een paar dingen doen,
Ik neem aan dat je vanaf floppy boot, tijdens het booten druk je op F8, dan krijg je een menutje, vervolgens kies je ervoor om de opstartbestanden over te slaan (f5)
De pc is dan kaal opgestart zonder config.sys en autoexec.bat. Ik denk dat het dan wel moet lukken.

Je kunt ook proberen om de setting STACKS=64,512 in je config.sys te zetten. Dat is het maximum.

een Stackoverflow krijg je als er niet genoeg geheugen vrij is om je hardware routines aan te spreken. Je zou dus ook een paar andere drivers die geladen worden in de autoexec.bat uit te schakelen.

of kaal opstarten dus :)

Verwijderd

Topicstarter
I'll try that!

Laat straks wel weten of het gelukt is...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan lukt het ook niet.
Ik heb F8/F5 gedaan, opnieuw geprobeerd.. Ik heb STACKS op 64,512 gezet.. Ik heb step-by-step in F8 menu gedaan.. hielp allemaal niet. Ik blijf die melding krijgen...

*zucht*

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik gok op virus/foutje in FORMAT.Exe, of het ligt aan je dos/windows versie. Probeer eens Partition Magic, die format ook meteen (dacht ik)

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
begin eens met fdisk/mbr
daarna formateren 8-)

A journey of a thousand miles begins with a single step

Verwijderd

Al geprobeert een DOS flop te maken en formatteren ,bv. vanuit windows en dan systeembestanden kopieren aanvinken, dan format.com kopieren vanuit windows\command naar de dos flop en booten vanaf flop dan boot je zo kaal mogelijk.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:44 schreef sebastius het volgende:
Ik gok op virus/foutje in FORMAT.Exe, of het ligt aan je dos/windows versie. Probeer eens Partition Magic, die format ook meteen (dacht ik)
Format.exe :?

Verwijderd

Topicstarter
fdisk/mbr werkt ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Keescpk, zou je misschien iets specifieker kunnen zijn, ik volg je niet helemaal...
Pagina: 1