Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Wordpress]Domeinnaam in permalinks

Pagina: 1
Acties:

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik heb onlangs een wordpress website opgezet en een domeinnaam gekocht.
Als je de domeinnaam intikt kom je netjes op de homepage en staat er "www.domeinnaam.nl". Maar als je op een van de posts klikt wordt je naar "hostname.nl/folder/postname" gestuurd. Ik wil graag dat je dan uitkomt op "domeinnaam.nl/postname".

Heb al rondgekeken naar plugins die dit voor me doen, maar ik kom er niet uit :(
Kan toch niet zo ingewikkeld zijn? Weet iemand de oplossing? :?

Koekie?

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Haal je nu bewust domeinnaam.nl, hostname.nl en domeinnaam.com door elkaar of moet dit allemaal hetzelfde zijn?

Heb je al bij Instellingen->Permalinks gekeken naar je URL-structuur?

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Bedoelde .nl, heb het gewijzigd.

Mijn site is gehost bij hostfree.nl, (evphoto.hostfree.nl) en ik heb de domeinnaam evphoto.nl :)
Ik wil graag dat als je op een post klikt je uitkomt op evphoto.nl/postname, in plaats van evphoto.hostfree.nl/wordpress/postname. Zo is het hopelijk wat duidelijker. Ik kan bij die instellingen alleen het laatste stuk van de URL wijzigen.

Koekie?

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Ik heb dit opgelost door een SQL Query uit te voeren door de domeinnaam te veranderen voor het nieuwe domeinnaam. Tip: Maak wel eerst even een backup. Dit werkte perfect.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ok, ik ben een complete noob, dus kun je me misschien in de goede richting wijzen mbv een link naar een tutorial oid?

Koekie?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zo moeilijk is het niet om even te Googlen toch? ;)

o.a. http://wordpress.org/supp...-posts-when-things-change

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ok, te gek. Ik ga het proberen. Ik heb me overigens suf gegoogled, maar als je niet weet wát je precies zoekt is dat lastig he.. ;)

Koekie?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb letterlijk gezocht naar wordpress change domain name links :P

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 28-02-2014 15:29 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik niet :) Kleine verschillen kunnen grote gevolgen hebben.

Koekie?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 12:17
Indien je behalve posts ook andere zaken hebt (widgets, custom oplossingen), dan die oplossing niet gebruiken. Als je die doorvoert op bijvoorbeeld widgets dan zal je die widgets kwijtraken, omdat de gegevens serialized opgeslagen worden.

Een betere methode is het volgende te downloaden en uit te voeren: https://github.com/interconnectit/Search-Replace-DB

Wordpress beveelt deze methode trouwens ook zelf aan: http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Pagina: 1