Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc voor videobewerking en heb daar al een aardige lijst voor aangemaakt.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking en wellicht wat gamen.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600 - 700 euro. Natuurlijk het liefst zo laag mogelijk
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem een WD 1TB HDD mee met Sata 300 (al vraag ik mij af of deze snel genoeg is).
beeldscherm en randapparatuur neem ik ook mee.
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil er een ssd in hebben zitten en een goede processor. Videokaart is minder belangrijk
voor mij, behuizing maakt mij ook niet veel uit.
- Ga je overklokken?
Nee
De volgende lijst heb ik alvast gemaakt en lijkt mij een vrij aardig systeem:
Wel vraag ik mij af of 16 GB ram wellicht overkill is en dat ik misschien moet denken aan 2x 8GB. Dat zou ook meteen de kosten kunnen drukken. Hetzelfde voor de ssd. Nu heb ik er een 240 GB in gezet, ik wil er namelijk windows en het bewerkingsprogramma op gaan zetten, maar misschien heb ik dus aan 120 GB genoeg. Al lijkt mij dat ik beter groter kan nemen zodat ik ook mijn videobestanden daar op kan zetten.
Waar ik aan twijfel is of mijn moederbord goed genoeg is voor de processor.
In de toekomst zal ik wellicht nog een keertje een grotere videokaart kopen maar voorlopig leek mij dit voldoende.
Mochten jullie op of aanmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc voor videobewerking en heb daar al een aardige lijst voor aangemaakt.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking en wellicht wat gamen.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600 - 700 euro. Natuurlijk het liefst zo laag mogelijk
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik neem een WD 1TB HDD mee met Sata 300 (al vraag ik mij af of deze snel genoeg is).
beeldscherm en randapparatuur neem ik ook mee.
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil er een ssd in hebben zitten en een goede processor. Videokaart is minder belangrijk
voor mij, behuizing maakt mij ook niet veel uit.
- Ga je overklokken?
Nee
De volgende lijst heb ik alvast gemaakt en lijkt mij een vrij aardig systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 64,99 | € 64,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750Ti | € 128,04 | € 128,04 |
| 1 | Cooler Master Centurion 6 Zwart | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 140,70 | € 140,70 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 100,90 | € 100,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 721,56 | |
Wel vraag ik mij af of 16 GB ram wellicht overkill is en dat ik misschien moet denken aan 2x 8GB. Dat zou ook meteen de kosten kunnen drukken. Hetzelfde voor de ssd. Nu heb ik er een 240 GB in gezet, ik wil er namelijk windows en het bewerkingsprogramma op gaan zetten, maar misschien heb ik dus aan 120 GB genoeg. Al lijkt mij dat ik beter groter kan nemen zodat ik ook mijn videobestanden daar op kan zetten.
Waar ik aan twijfel is of mijn moederbord goed genoeg is voor de processor.
In de toekomst zal ik wellicht nog een keertje een grotere videokaart kopen maar voorlopig leek mij dit voldoende.
Mochten jullie op of aanmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!
Alvast bedankt voor het meedenken.