Problemen met ASRock H81 Pro BTC

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb recentelijk een paar mining rigs gebouwd met:

ASRock H81 Pro BTC
2x 4GB Corsair Dual Channel geheugen
Intel G1820 processor
4x R9 290 OC Tri-X kaarten
2x Corsair AX860 PSU

2x Powered riser 24 CM
2x Powered riser 19 CM

Dual PSU Kabel.

PSU 1 geeft kaart 1 & 2 power, waarbij de 2e op het 16x slot zit
PSU 2 geeft kaart 3 & 4 power, en daarbij het moederbord.

Het werkte perfect in het begin, alles draaide. Nu had ik een nieuwe machine gebouwd maar deze doet raar. Zodra ik de powerbutton aanraak klikt de voeding 1x , draaien de fans 1x , klikt de voeding nog een keer en daarna pas beginnen alle fans te draaien. Verder krijg ik geen beeld en niets en springen de netwerk lampjes niet aan. Om hier verder naar te kijken heb ik een andere rig uitgezet, netjes alle kabels los gemaakt en verplaatst zodat ik makkelijker bij de nieuwe miner kan komen.

Nu prik ik de vorige miner in, zet netjes de stroom erop en raak de powerbutton aan: Niets meer. Het hele moederbord geeft 0,0 teken van leven meer. Pak ik het moederbord uit de nieuwe machine: hetzelfde verhaal. Helemaal niets meer.

Geprobeert de CMOS te clearen, batterij eruit, memory eruit, zonder GPU's ingeprikt, hij doet niets meer. Nu gebeurt dit bij beide mobo's, waarvan eentje nieuw was en de ander al meer als een week heeft gedraaid in productie.

Wat kan ik nog proberen?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Kun je precies uitleggen hoe je het allemaal hebt aangesloten. Of eventueel foto's ervan maken, dat maakt het nog duidelijker.

• X-G
Moederbord is volledig aangesloten op PSU 2.

PCI sloten:
code:
1
2
3
4
5
6
1x           GPU1 -> Powered Riser -> PSU1
16x          GPU2 -> Powered Riser -> PSU1
1x           GPU3 -> Powered Riser -> PSU2
1x           GPU4 -> Powered Riser -> PSU2
1x           leeg       
1x           leeg

Ik heb op het moederbord alleen de ATX-E kabel en 8 pins CPU kabel ingeprikt, de extra molexen gebruik ik niet gezien ik powered risers heb.

[ Voor 19% gewijzigd door X-G op 28-02-2014 17:18 ]

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 11:25
De molex aansluitingen op de risers moet op dezelfde PSU aangesloten worden, die het moederbord + CPU van stroom voorziet. Nu heb je verschillende risers op beide PSU's aangesloten. Op verschillende fora blijkt dat al eens tot een doorgebrande riser te hebben geleid. Misschien heeft dit ook gevolgen gehad voor je moederbord?
Zie hiervoor ook dit topic, staat op de derde pagina:
Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2

[ Voor 26% gewijzigd door Stef42 op 28-02-2014 17:27 ]

• X-G
Stef42 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:23:
De molex aansluitingen op de risers moet op dezelfde PSU aangesloten worden, die het moederbord + CPU van stroom voorziet. Nu heb je verschillende risers op beide PSU's aangesloten. Op verschillende fora blijkt dat al eens tot een doorgebrande riser te hebben geleid. Misschien heeft dit ook gevolgen gehad voor je moederbord?
Zie hiervoor ook dit topic, staat op de derde pagina:
Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2
De risers lijken niet doorgebrand, maar het zou inderdaad kunnen dat het problemen heeft opgeleverd.
Ga ik overigens dan niet powermixen via de videokaart als ik de powered risers van de kaarten op PSU1 op PSU2 zet?

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 11:25
X-G schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:33:
[...]

De risers lijken niet doorgebrand, maar het zou inderdaad kunnen dat het problemen heeft opgeleverd.
Ga ik overigens dan niet powermixen via de videokaart als ik de powered risers van de kaarten op PSU1 op PSU2 zet?
Dat zou kunnen, dat wordt ook aangekaart in het andere topic.
Ik heb daar geen antwoord op, maar ik denk dat het PCI-e slot enkel het geheugen van de videokaart van stroom voorziet. Hierdoor is de marge in het voltage niet slecht, omdat de 6/8 pin de fasen van de GPU doet.
Das maar een theorie, ik weet niet precies de achterliggende stroombanen.

Verwijderd

Heb je de molex connectors op het moederbord ook aangesloten?

• X-G
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:50:
Heb je de molex connectors op het moederbord ook aangesloten?
Nope, gezien ik powered risers gebruik heb ik die niet aangesloten.

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 14:28
MOLEX op mobo gebruiken, en geen powered risers gebruiken. Dan werkt het board prima met 5 of 6 boards.
Pagina: 1