Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook Air of Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan om een macbook te kopen. Nu heb ik een windows laptop, hiervoor had ik een macbook unibody late 2009. Nou wil ik weer een macbook aanschaffen en weet ik dus niet welke ik precies moet kopen.Ik gebruik de laptop voor apps ontwikkele, adobe software en andere beeldbewerkingsprogramma's maar de vraag is of de Macbook Air dit aankan? Toen ik de macbook late 2009 had ging die vaak wel traag met adobe software en ik wil niet dat de macbook air ook zo is.

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Koop een pro.
De naam zegt het al Pro.
Je wilt toch geen 1000(+) euro uitgeven en telkens een strandballetje zien.
Geef dan wat iets meer uit en je kunt nog jarenlang plezier hebben.
Een van de redenen waarom ik voor de pro ben gegaan, is dat ik met programma's van Adobe werk.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
denk dat het belangrijker is om te weten wat je budget is.
Hoeveel werk je met adobe. is dat voor de hobby en incidenteel of je core business op de laptop?

...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 21:23
Als het core business is zou ik zeker voor een PRO gaan.

• koentjuh1987
sluit me aan bij Mektheb.

Indien het echt dagelijks werk is wil je liever op een pro werken dan een air.

...

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-10 23:53
Wat wil je ermee doen? Ik heb zelf een Air 11.6 en op gamen na is hij heel erg rap. Bij het browsen rent hij zelfs onze game pc voorbij!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:21
De Air heeft nu nog geen retina display. Gezien wat je ermee wil doen zou ik voor de Pro gaan met retina display. Voor de rest ontlopen ze echt niet zoveel qwa performance. Ik heb hier zelf een Air met een i7 en pci-e SSD en dat werkt erg snel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem voor mijn grafische opleiding + hierna opdrachten van klanten dus gebruik adobe redelijk vaak. Ik wil daarnaast ook verdiepe in iOS apps ontwikkele. Ik probeer rond de 700 te blijve, natuurlijk ben ik dan opzoek naar een tweedehands. Ik heb al wat macbook pro's gezien voor 700 maar ik ben niet zo bekend met processor en al die andere belangrijke dinge dus ik kan niet zegge of de mac goed is of niet. Maar een Air tweedehands scheelt al wel wat in de prijs vandaar.

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Met dat budget zou ik zeker niet naar een apple kijken. Voor 700 euro kom je niet erg ver bij apple, je kan dan beter een windows pc aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
RienkK schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:00:
Met dat budget zou ik zeker niet naar een apple kijken. Voor 700 euro kom je niet erg ver bij apple, je kan dan beter een windows pc aanschaffen.
Ik heb ze voor 700 euro gevonden op marktplaats en ik ben dus ook niet oo zoek naar een splinternieuwe.

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:14:
[...]

Ik heb ze voor 700 euro gevonden op marktplaats en ik ben dus ook niet oo zoek naar een splinternieuwe.
Hij bedoelt ermee, dat je voor 700 euro geen mac gaat vinden waarmee je de programma's soepel kunt laten draaien.

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 18:35
Tweedehands MacBooks zijn over het algemeen zwaar overpriced, die zou ik zelf nooit kopen, en een nieuwe heb je inderdaad niet voor 700 euro. Ik reken zelf voor laptops zoiets als 25% van de waarde eraf bij aankoop en ieder jaar weer 25% eraf (dus na drie jaar niets meer waard). MacBooks staan vaak na 2 jaar nog voor de halve prijs of meer te koop...

Is het essentieel dat je hem mee kunt nemen, zo niet waarom kijk je niet naar een desktop? Die bieden meestal veel meer performance voor hetzelfde geld, zeker qua processor en gpu heb je makkelijk voor hetzelfde geld twee keer de performance. Voor grafisch ontwerpen is dat lekker en voor apps ontwikkelen nog relevanter.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:41
Nabje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:08:
[...]

Hij bedoelt ermee, dat je voor 700 euro geen mac gaat vinden waarmee je de programma's soepel kunt laten draaien.
Wat natuurlijk echt regelrechte onzin is.

Voor 700 kun je wel een Air 13.3" uit 2012 halen(2e hands, duh), en als je goed zoekt waarschijnlijk nog iets beter.

• koentjuh1987
macbooks behouden gewoon relatief lang hun waarde. Mijn huidige macbook (bijna 3,5 jaar oud) levert op de 2de hands markt ook nog zo'n 500-550 euro op. Waarom deze nog zolang de waarde vasthouden... geen idee. Al is het wel een prettige gedachte als je nog een keer wat nieuws wilt aanschaffen en je huidige macbook wilt verkopen.

voor 700 euro kun je een macbook aanschaffen. Alleen bedenk dan goed dat je op korte termijn wellicht een aantal upgrades moet/kunt doorvoeren om er nog enige tijd plezier van te hebben.

Denk hierbij aan:
- geheugen upgrade. meeste macbooks zit zo'n 4GB. Een upgrade naar 8 of meer kan wenselijk zijn
- SSD plaatsen. Maakt je macbook een stuk sneller maar zal wel een flinke investering zijn om ook veel opslagruimte te hebben.

Uit je reacties begrijp ik dat je eigenlijk bij osx wilt blijven. Alleen je budget biedt eigenlijk veel meer kansen voor een windows laptop. Misschien een optie om op windows te starten en als je zaken goed gaan (over een jaar) de overstap te maken naar apple? Hierbij ben ik er wel vanuit gegaan dat je de laptop/macbook zakelijk wilt gaan gebruiken? Of is het puur hobby werk?

...

Pagina: 1