Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Al enige tijd zit ik er aan te denken om mijn videokaart te upgraden. Mijn keuze gaat uit naar of een GTX770 van Nvidia of een R9 280x van AMD. Het verschil hierin is vrij gering als ik de reviews er op na sla. Wat ik wel zie is dat de 280x komt met 3GB vram, en de 770 met "slechts" 2GB.

Ga ik hier nu iets van merken? En kan dit voor de toekomst iets zijn om rekening mee te houden? Vooral qua levertijd maakt het een groot verschil in beide. Als die 1GB geen merkbaar betere prestaties of voordeel geeft, dan is de keuze voor mij heel simpel.

Ik game op één monitor in full HD. Voorkeur voor BF4, Skyrim met mods en nieuwe games zoals Watchdogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 17:02
Battlefield 4 is wel handig i.v.m mantle (weet niet wat voor cpu je hebt) and Skyrim met veel mods wil ook nog wel eens meer als 2GB vram gebruiken.
Levertijden voor de 280x zijn idd shit op het moment, kijk anders even in vraag en aanbod daar heb ik mijn kaart ook vandaan, scheelt geld en tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes wachten en dan een 3GB exemplaar kopen ;). Presteert de 280x sowieso niet iets beter dan de GTX770? En zeker als je een zwaar opgevoerde versie hebt :P.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 280x en de GTX770 zijn elkaars evenknie momenteel, maar gezien je BF4 speelt, zou ik voor de 280x gaan. De 280x presteerd in BF4 beter, wat extra geheugen is ook altijd handig voor den toekomst, de sprong van 1GB naar 2GB was ook vrij plots.

People as things, that’s where it starts.