[rMBP] Schroevendraaier voor de onderkant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een Retina Macbook Pro (early 2013-editie) en de rechterfan begint wat lawaai te maken.
Waarschijnlijk komt dit omdat er stof zit opgehoopt, maar het probleem is dat ik niet de juiste schroevendraaier heb om te onderkant open te schroeven.
Volgens iFixit heb je een pentalobe-schroevendraaier nodig maar de naamgeving van de maat verschilt nogal.

Kan iemand mij vertellen exact welke pentalobe-schroevendraaier ik nodig heb, en misschien nog wel belangrijker: waar ik deze kan kopen?
Het liefst in een bouwmark o.i.d., want via internet bestellen wil nog wel eens lang duren.

Mvg Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 08:48

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Bij de Action hebben ze zo'n bak met Extra klein schroevendraaier, heb ik ook gebruikt voor mij Macbook pro Retina (15inch) geen idee of het zelfde is als de rest maar het werk in ieder geval wel en kost geen drol (1,95)

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
ga iig niet zomaar liggen "pielen" met een schroevendraaier. Heb dat ooit geprobeerd bij mijn macbook pro (2010) maar heb daardoor een schroef dolgedraaid...

Mogelijk kun je een belletje doen naar een apple center of mycom. Die kunnen je wel vertellen welke schroevendraaier er noodzakelijk is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:43
En altijd goed opletten welke waar moeten, want een hoop zijn verschillende in lengtes en breedtes en dan krijg je dutsen van het tever draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Chibi2k schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:20:
Bij de Action hebben ze zo'n bak met Extra klein schroevendraaier, heb ik ook gebruikt voor mij Macbook pro Retina (15inch) geen idee of het zelfde is als de rest maar het werk in ieder geval wel en kost geen drol (1,95)
Heb je misschien een foto van de onderkant van de schroevendraaier?
Mektheb schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:58:
En altijd goed opletten welke waar moeten, want een hoop zijn verschillende in lengtes en breedtes en dan krijg je dutsen van het tever draaien.
Bedankt voor de tip.

[ Voor 26% gewijzigd door Artaex op 28-02-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Bestel echt een pentalobe, met torx past het net niet lekker en draai je wellicht door.
eBay heeft er vele te koop :)

Maatje P5 lijk je nodig te hebben: http://www.ifixit.com/Sto...-P5-Screwdriver/IF145-090

[ Voor 37% gewijzigd door The Milkman op 28-02-2014 21:53 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Early 2013' :? dan heb je toch nog gewoon garantie? Waarom zou je zelf gaan pielen en op die mannier jouw claim op garantie kwijt kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:17:
'Early 2013' :? dan heb je toch nog gewoon garantie? Waarom zou je zelf gaan pielen en op die mannier jouw claim op garantie kwijt kunnen raken.
Dit. Ik zou persoonlijk even contact zoeken met Apple. Dan kan er eventueel direct een casenummer aangemaakt worden voor het issue (ook al is het stof). Mocht het in een later stadium een defecte fan opleveren, kan je verwijzen naar het casenummer, en heb je -ook buiten de standaardgarantie- aanspraak op je garantie.

Bovendien is de kans groot dat je de Mac gewoon even langs mag brengen voor een inspectie.

Apple wil liever niet dat je de retina modellen openmaakt (zoals je al merkt aan de schroeven), en dat dus wel doen kan zeker invloed hebben, zoals Bierbraker ook aangeeft, op de coulance van Apple ;)

Launching containers into space

Pagina: 1