• Superdopje
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 11:17
Tweakers!

Ik wil mijn pc een upgrade geven. Nou kan ik een aantal onderdelen (her)gebruiken van mijn huidige (oude) pc. Zoals het geheugen dat ik een tijdje terug nog heb aangeschaft. De behuizing een HAF 922 en processor koeler.

Ik wil dus alleen het moederbord, processor en de video kaart vervangen en omdat die wat meer stroom verbruiken dan de setup die ik nu heb, ook een nieuwe voeding.

Dit is de setup die ik in gedachten heb :

Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero
Asus Radeon R9 290
Intel Core i5 4670K
Corsair CX600M

Mijn vragen :

Is deze combinatie mogelijk?
Is een CX600M voldoende voor de heavy R9 290 in combinatie met de RoG Hero?
Suggesties/tips?

Thanks! :)

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:27
Zou volgens mij voldoende moeten zijn.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-10 15:20
Gaat draaien als een tierelier en is in orde. Ga je overklokken ja of nee ? Bij nee zou ik geen K i5 kopen maar een gewone i5.

Die corsair is prima maar ik had wat reviews gelezen dat hij slechte filter Elco's had van het merk is Capxon, Capxon is rotzooi.Dat wil je het liefste niet in je systeem hebben Zie hier deze review Met een Seasonic zit je veiliger. Een Seasonic S12II-Bronze 520W of een Seasonic M12II 620W bijvoorbeeld

[Voor 6% gewijzigd door rickboy333 op 01-03-2014 00:45]

TIME TO UPGRADE !!!

• bassonn
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 29-11-2019
Wat rickboy aangeeft sluit ik mij volledig bij aan :)

• DTwice
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-10 12:06
Heb zelf een 550 watt voeding geen problemen met mijn msi r9 290 gaming 600 is ruim voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superdopje
rickboy333 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:21:
Gaat draaien als een tierelier en is in orde. Ga je overklokken ja of nee ? Bij nee zou ik geen K i5 kopen maar een gewone i5.

Die corsair is prima maar ik had wat reviews gelezen dat hij slechte filter Elco's had van het merk is Capxon, Capxon is rotzooi.Dat wil je het liefste niet in je systeem hebben Zie hier deze review Met een Seasonic zit je veiliger. Een Seasonic S12II-Bronze 520W of een Seasonic M12II 620W bijvoorbeeld
Dank voor de reactie's tot nu toe! _/-\o_

Wat is precies het verschil tussen de normale en de "k" versie? Ben niet van plan om over te klokken denk ik als dat niet nodig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

K is voor een unlocked multiplier, waardoor je veel beter en makkelijker kan overklokken.

Als je niet gaat overklokken, zou ik gewoon een i5 4440 nemen, Goedkoop voor een i5, scheelt iets van 50 euro vergeleken met de i5 4670k.

Ook kun je dan een veel goedkoper mobo nemen, een B85 bordje van 70 euro is dan prima, zo'n maximus is trouwens sowieso overpriced, een 100 euro goedkoper plankje is bijna net zo goed.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassonn
Superdopje schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:30:
[...]

Dank voor de reactie's tot nu toe! _/-\o_

Wat is precies het verschil tussen de normale en de "k" versie? Ben niet van plan om over te klokken denk ik als dat niet nodig is.
Heel simpel, K versie is overclockbaar.
Lees dit artikel voor veel info, wel in het engels:
http://www.cpu-world.com/...tel_Core_i5_i5-4670K.html

The microprocessor is not "locked". The CPU can be freely overclocked on most motherboards to achieve higher performance. Be aware that overclocking voids warranty of the microprocessor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superdopje
VasZaitsev schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:34:
K is voor een unlocked multiplier, waardoor je veel beter en makkelijker kan overklokken.

Als je niet gaat overklokken, zou ik gewoon een i5 4440 nemen, Goedkoop voor een i5, scheelt iets van 50 euro vergeleken met de i5 4670k.

Ook kun je dan een veel goedkoper mobo nemen, een B85 bordje van 70 euro is dan prima, zo'n maximus is trouwens sowieso overpriced, een 100 euro goedkoper plankje is bijna net zo goed.
De i5 4440 heeft een lagere Snelheid 3,1GHz en Maximale turbo frequentie 3,3GHz
De i5 4670 heeft een hogere Snelheid 3,4GHz en Maximale turbo frequentie 3,8GHz
Wat is het voordeel van de 4440??

Ik heb nu in mijn huidige pc ook een RoG moederbord een Crosshair Formula III dacht ik. Ben ik zeer tevreden over.

Thanks voor je bericht O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01:58
Superdopje schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:43:
[...]

De i5 4440 heeft een lagere Snelheid 3,1GHz en Maximale turbo frequentie 3,3GHz
De i5 4670 heeft een hogere Snelheid 3,4GHz en Maximale turbo frequentie 3,8GHz
Wat is het voordeel van de 4440??
Goedkoper ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassonn
Alles draait om je budget, als je paar tientjes meer uitgeeft voor prestaties, 4670 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superdopje
bassonn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:36:
[...]

Heel simpel, K versie is overclockbaar.
Lees dit artikel voor veel info, wel in het engels:
http://www.cpu-world.com/...tel_Core_i5_i5-4670K.html

The microprocessor is not "locked". The CPU can be freely overclocked on most motherboards to achieve higher performance. Be aware that overclocking voids warranty of the microprocessor.
:)

Het scheelt maar een tientje. Is het werkelijk nodig om de cpu te over clocken?? Wat zijn de echt merkbare voordelen ervan? Zelf heb ik deze cpu die ik nu gebruik ook niet over geclocked.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superdopje
Ik investeer nu liever wat meer zodat ik er weer voor een tijdje tegen aan kan :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01:58
In dat geval 4670
Of de 4670k als je toch gaat OC'en is erg makkelijk tegenwoordig :P

[Voor 67% gewijzigd door !mark op 02-03-2014 00:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassonn
Het is niet nodig, echter kun je de optie open houden in de toekomst te overclocken.
Overclocken is voor de echte hardcore gamer die net die extra prestaties wil halen. Ik zelf koop een overclockbaar systeem, dat ik NOG niet direct overclock. Maar ik wil deze optie open houden voor in de toekomst. Aangezien overclocken ook geen hoger wiskunde is met de makkelijk verstelbare multiplier.

Overigens is er wel goede cooling wanneer je overclockt.

[Voor 12% gewijzigd door bassonn op 02-03-2014 00:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

geloof me, dat verschil ga je absoluut niet merken. Je PC gaat nog geen kwartier langer mee door die 300mhz verschil.

Ik snap echt niet waarom mensen 40 euro meer uitgeven voor iets wat je nooit gaat merken, maar ach.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassonn
VasZaitsev schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:50:
geloof me, dat verschil ga je absoluut niet merken. Je PC gaat nog geen kwartier langer mee door die 300mhz verschil.

Ik snap echt niet waarom mensen 40 euro meer uitgeven voor iets wat je nooit gaat merken, maar ach.
Wanneer je wat WoW en hearstone speelt merk je het niet, Alleen mensen die titanfall of bf4 op ultra willen spelen op hoge resolutie gaan zeker wel wat van een overclockt systeem merken. Je zou je vraag anders moeten stellen, waarom zouden er zoveel mensen 40 euro uitgeven, wanneer je(volgens jezelf) niets merkt....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superdopje
bassonn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:01:
[...]

Wanneer je wat WoW en hearstone speelt merk je het niet, Alleen mensen die titanfall of bf4 op ultra willen spelen op hoge resolutie gaan zeker wel wat van een overclockt systeem merken. Je zou je vraag anders moeten stellen, waarom zouden er zoveel mensen 40 euro uitgeven, wanneer je(volgens jezelf) niets merkt....
In dat geval ga ik voor de k :) Ik ben namelijk wel van plan om titanfall & bf4 te gaan spelen, of ghosts. En misschien mocht het niet nodig zijn. Voor die 10 euro extra is er altijd nog een mogelijkheid om te clocken ^^

( echt nice btw dit soort tweaker topics, gebruik het bijna nooit maar echt een uitkomst nu _/-\o_ )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassonn
Ik zeg altijd, als je het doet, doe je het goed. Die 40 eu extra voor een overclockbaar systeem is toch lekka. Heb je altijd de mogelijkheid te clocken als je dit wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Wil je echt verschil merken van je overgeclockte CPU, zul je eerst een game moeten vinden die CPU-limited is als je een R9 290 gebruikt, BF4 is dat iig niet, en Titanfall waarschijnlijk ook niet.

En dat heel veel mensen er voor gaan, betekend niet dat het automagisch goed is. Heel veel mensen gingen naar Avatar, toch is het een matige film. En veel mensen kopen Beats koptelefoons, dus het zijn goede koptelefoons?

De meeste mensen gaan voor cijfertjes, en een i6 4670k heeft hogere cijfertjes dan een i5 4440, dus hij is [veel] beter, zich niet realiserend dat het verschil niet-overgeclockt nihil en eigenlijk onmerkbaar is, en dat je als je je CPU overclockt, dat vaak in games ook al niet merkbaar is, omdat zo'n beetje iedere game beperkt wordt door de videokaart, en niet door de cpu.

En het is geen 10 euro verschil... Het verschil tussen de i5 4440 en een i5 4670k is iets van 50 euro, plus een tientje of 2 voor een basis-overklokbord, waarmee je niet ver gaat komen en wil je leuk overklokken, ga je bij Haswell ook nog eens een deftige koeler nodig hebben, minimaal True Spirit 140. Dus, die 10 euro is eigenlijk een euro of 80, en dan ga ik er vanuit dat je op die i5 4440 een Gelid Tranquillo zet, anders is het meer dan 100 euro verschil.

Ja, een i5 overklokken is leuk en kan nuttig zijn, maar vooral als je werkt met software die op de CPU draait. Tenzij je CF OC 290 gaat draaien op fullHD, ga je geen CPU bottleneck merken. En dan is overklokken dus ook niet zinvol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superdopje
VasZaitsev schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:49:
Wil je echt verschil merken van je overgeclockte CPU, zul je eerst een game moeten vinden die CPU-limited is als je een R9 290 gebruikt, BF4 is dat iig niet, en Titanfall waarschijnlijk ook niet.

En dat heel veel mensen er voor gaan, betekend niet dat het automagisch goed is. Heel veel mensen gingen naar Avatar, toch is het een matige film. En veel mensen kopen Beats koptelefoons, dus het zijn goede koptelefoons?

De meeste mensen gaan voor cijfertjes, en een i6 4670k heeft hogere cijfertjes dan een i5 4440, dus hij is [veel] beter, zich niet realiserend dat het verschil niet-overgeclockt nihil en eigenlijk onmerkbaar is, en dat je als je je CPU overclockt, dat vaak in games ook al niet merkbaar is, omdat zo'n beetje iedere game beperkt wordt door de videokaart, en niet door de cpu.

En het is geen 10 euro verschil... Het verschil tussen de i5 4440 en een i5 4670k is iets van 50 euro, plus een tientje of 2 voor een basis-overklokbord, waarmee je niet ver gaat komen en wil je leuk overklokken, ga je bij Haswell ook nog eens een deftige koeler nodig hebben, minimaal True Spirit 140. Dus, die 10 euro is eigenlijk een euro of 80, en dan ga ik er vanuit dat je op die i5 4440 een Gelid Tranquillo zet, anders is het meer dan 100 euro verschil.

Ja, een i5 overklokken is leuk en kan nuttig zijn, maar vooral als je werkt met software die op de CPU draait. Tenzij je CF OC 290 gaat draaien op fullHD, ga je geen CPU bottleneck merken. En dan is overklokken dus ook niet zinvol.
Thanks again voor al jullie reacties :P _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-10 23:11
Volgens mij is dit de beste setup voor jou:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 153,-€ 153,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 64,99€ 64,99
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 390,-€ 390,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 682,94

Scheelt toch wel ongeveer 150,- met wat jij in je wenslijst had staan, zonder prestaties te verliezen. Ik zou het wel weten ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee