Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gezocht] Freeware/open-source Knowledge Base.

Pagina: 1
Acties:

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar een Freeware/Open-source Knowledge Base oplossing.

Zelf heb ik MediaWiki al geprobeerd alleen is deze te omslachtig en best complex.
VQWiki heb ik ook naar gekeken alleen deze is het laatst geupdate in 2009. Dus echt support is er niet meer.

Het doel van deze omgeving is heel basic, er moet een gedeelte zijn voor de handleidingen en een gedeelte voor de FAQ. Verder zijn ticket, email, of dergelijke opties niet nodig.

We gebruiken op dit moment TopDesk om tickets aan voor de eerste en tweedelijns aan te maken.
Er is ondersteuning voor een Kennissysteem alleen deze ondersteund geen grafische input.
Wat een must is voor ons.

Helpscout.net ziet er heel gelikt uit alleen kost deze 15 dollar in de maand plus 25 dollar als je de Docs plugin wil hebben. Wat functioneert als Knowledge base.

Ik zou graag willen weten wat jullie gebruiken op de help desk / service desk voor Knowledge base.

Bedankt ;)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op m'n vorige werk had ik DokuWiki ingesteld. Voor de wiki systemen heb je ook gewoon WYSIWYG plugins, dus 'overcomplex' is het echt niet. Geen idee wat je precies wilt, maar als een Wiki al omslachtig en complex wordt bevonden, is 't misschien beter om gewoon met Word documenten oid op een file share te werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Pierre

Van nature lui!

Dit is misschien iets TiddlyWiki

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Martijn Meijer
Hero of Time schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:23:
Op m'n vorige werk had ik DokuWiki ingesteld. Voor de wiki systemen heb je ook gewoon WYSIWYG plugins, dus 'overcomplex' is het echt niet. Geen idee wat je precies wilt, maar als een Wiki al omslachtig en complex wordt bevonden, is 't misschien beter om gewoon met Word documenten oid op een file share te werken.
Dat is het hem nou juist hier wordt al gebruik gemaakt van een netwerk share alleen is dit niet een gecentraliseerde omgeving. Omdat alles maar her en der word opgeslagen. Daarom willen we al die documenten op een KB zetten zodat iedereen er toegang toe heeft.

• P_Tingen
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

TiddlyWiki is leuk, maar heeft een eigen wiki syntax. Daarnaast is alles 1 file. Leuk als die corrupt raakt. Ik heb het een tijdje gebruikt maar die kwetsbaarheid heeft me er toe gebracht wat anders te zoeken.

Dat werd toen DokuWiki. Die is ook inderdaad wel handig, maar gebruikt ook eigen syntax voor headers en dergelijke. Leuk voordeel van DokuWiki is dat die zijn informatie in flat files opslaat. Zo kun je zelf ook geautomatiseerd documentatie aanmaken die dan door DokuWiki wordt opgepakt.

Mijn huidige systeem is OneNote. Niet gratis, maar wel waanzinnig goed. Als dit toevallig onderdeel is van je Office-installatie zou je die ook kunnen gebruiken. We gebruiken het bij ons nu als centrale opslagplek voor notities van alle 20 programmeurs. Het werkt echt waanzinnig goed en ik snap niet dat MS hier niet meer reclame voor maakt. Geen eigen syntax; gewoon wysiwyg.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "grafische input" maar je hoeft geen gekke fratsen uit te halen om er informatie in de vorm van plaatjes in te krijgen; screenshot maken en in OneNote plakken met ctrl-v. Je screenshot wordt automatisch ge-OCR'd dus is ook nog eens doorzoekbaar. Onderstaand is een kleine screengrab van je tweakers profielpagina. Je emailadres is een plaatje en is doorzoekbaar. In dit screenshot zie je wat ik zie als ik vervolgens zoek op "openbaar":
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h4pVsVr.png

Tabellen aanmaken is een kwestie van typen en tabben. In onderstaand plaatje zie je het resultaat van:
"Code" [tab] "Omschrijving" [enter] "1" [tab] "Aap" [tab] "2" [tab] "Noot" [tab]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YE4W47N.png

Merk op dat ik nergens een functie "maak tabel" of zo heb aangeklikt, alleen typen en tabben.

OneNote rulez. Big time.

[ Voor 16% gewijzigd door P_Tingen op 04-03-2014 12:25 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
*knip werving*

[ Voor 93% gewijzigd door Rupie op 05-03-2014 19:26 ]

• Martijn Meijer
Zeer interessant alleen gebruiken we hier geen OneNote.
Wat ik zelf bedoel met grafische input. Is het maken van een screenshot en deze met CTRL + V plaatsen in een pagina. Of een pagina van word kopiëren met afbeeldingen er in.

• P_Tingen
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Martijn Meijer schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:16:
Zeer interessant alleen gebruiken we hier geen OneNote.
Wat ik zelf bedoel met grafische input. Is het maken van een screenshot en deze met CTRL + V plaatsen in een pagina. Of een pagina van word kopiëren met afbeeldingen er in.
Dat zeg ik: OneNote :)

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1