1920x1080: websites vullen niet het hele scherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe laptop, de Asus N56nogwat. Hij heeft een full hd scherm, met een resolutie van 1920x1080. Super natuurlijk, alleen vullen mijn websites niet langer het hele scherm? Ze worden zeg maar super gecentreerd, en ook het lettertype is erg klein (en bijna moeilijk leesbaar)..

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Resolutie lager zetten

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:40
Inzoomen? Meestal met Ctrl+plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke windows draai jij?
Als je bureaublad groter wil hebben qua teksten doe je dit zo: Configuratiescherm > vormgeving en persoonlijke instellingen > beeldscherm, en dan kun je daar de grote aanpassen. Dit werkt zo op win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:34:
Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe laptop, de Asus N56nogwat. Hij heeft een full hd scherm, met een resolutie van 1920x1080. Super natuurlijk, alleen vullen mijn websites niet langer het hele scherm? Ze worden zeg maar super gecentreerd, en ook het lettertype is erg klein (en bijna moeilijk leesbaar)..

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Even voor jou beeldvorming:
Websites zijn opgebouwd (net als alles eigenlijk) uit pixels, waarbij de breedte nog vaak beperkt wordt tot 980 pixels.

Omdat jij een full hd scherm hebt met een breedte van 1920 pixels blijven er 940 pixels over die niet gebruikt worden op een website, dat is bijna de helft.
Ook geldt: Als je een 15" full hd monitor hebt van 30 cm breedt dan heb je maar ong 15 cm voor de gehele website. Is je scherm breeder, met dezelfde resolutie dan wordt de weergave van de website ook groter.
Feitelijk is de grootte per pixel dan ook groter in een groter scherm met dezelfde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 10:56

Nibbz

Postmaster General

Als de letters te klein zijn, zou ik niet de resolutie terugschroeven.. maar het DPI hoger instellen.

Rechtermuisknop bureaublad -> Personalize (Personaliseren) -> display (beeldscherm) -> en daar de DPI op 125% of 150% zetten. Kijken wat je fijn vind.

edit:

Dan worden websites ook groter weergegeven, maar je behoud de hoge resolutie (dus alles word groter weergegeven, maar alsnog strak.. op je native resolutie)

[ Voor 24% gewijzigd door Nibbz op 28-02-2014 10:12 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat jij hier beschrijft had ik ook in het begin. Ik ging van 19inch naar 24 inch. En dat merk je direct. Ik had een gamingmonitor gekocht dus op het moment dat ik hem instelde op de magische 120HZ gingen zelfs mijn ogen pijn doen. Nu ben ik hier wel aangewend, maar ik denk dat in jouw browser instellingen toch iets verkeerd staat! Druk eens voor de gein CTRL + 0 in dan gaat hij naar de 100% instellingen!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwacht je nu dat het hele internet wordt aangepast omdat je een nieuwe laptop koopt?!
Bij hogere resoluties moet je dat fullscreen leren vergeten: gebruik de linkerhelft voor een browser, en de rechterhelft voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 23:24

skoozie

SCSI

Nivida_intel schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:12:
Wat jij hier beschrijft had ik ook in het begin. Ik ging van 19inch naar 24 inch. En dat merk je direct. Ik had een gamingmonitor gekocht dus op het moment dat ik hem instelde op de magische 120HZ gingen zelfs mijn ogen pijn doen. Nu ben ik hier wel aangewend, maar ik denk dat in jouw browser instellingen toch iets verkeerd staat! Druk eens voor de gein CTRL + 0 in dan gaat hij naar de 100% instellingen!
die CTRL+0 is handig (Kende ik nog niet) Ik gebruik zelf vaak CTRL+muiswiel up of down als tekst te klein is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-08 22:34
Niemand gehoort van ctrl+scroll? (muiswiel of + en - toets) Je gaat toch niet rigoreus je resolutie of je dpi veranderen?
Werkt in bijna iedere windows applicatie die content toont. Browsers, office programma's, pdf viewers. Het werkt zelfs in de windows verkenner.
Scroll omhoog en alles word groter. Scroll omlaag en alles word kleiner.

[ Voor 12% gewijzigd door Dekaasboer op 28-02-2014 10:20 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1