Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De mooie wereld van geluid - receiver voor bij Jamo S426 HC

Pagina: 1
Acties:

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
Toch maar besloten om voor wat beter geluid te kiezen voor in de woonkamer
In de Ibood hunt een jamo s 426 hcs 3 weten te bemachtigen. Kwam er daarna achter dat je een receiver daarvoor nodig had. Ja mijn audio kennis is zo geweldig.

Dus ben dagje bezig met informatie te zoeken over receivers en opstellingen etc.
Conclusie daarvan is het ruwweg vragen het beste antwoord oplevert, al begrijp ik dat luisteren toch de beste manier is.

Budget is helaas beperkt €200, eisen heb ik echter ook niet echt.
Woon in rijtjeshuis waar de buren snel teveel horen dus max volume zal die niet snel komen te staan.
Wil gewoon iets beter geluid bij de film/muziek voor in een woonkamer van 21 m².

Huidige situatie is TV, een LG 47LN5708 met een 2.1 Logitech setje die ik over had van oude pc. Toekomstige set wordt alleen gebruikt icm met die LG, geen dvdspeler, ps3 oid.

Heb een aantal op het oog.

pioneer vsx-322-k (ken ik niet heel veel over vinden)
Yamaha RX-V 375 (goede reviews/gebruikers ervaringen)
Denon AVR-X500 (Niet geschikt voor mij setup vanwege ontbreken ACR?)
Onkyo TX-SR313 ( toch een van de betere instapmerken wat ik lees)

Volgorde is lage prijs naar hoog 150 tot 200
Iemand een mening/advies welke combi geschikt zou zijn? Ben eventueel bereidt om 2dehandse te kopen maar heeft niet direct de voorkeur.
Uiterlijk is niet de beslissende factor, zwart heeft wel de voorkeur. Warm worden van de receiver is geen probleem, komt in een open kast te staan.

[ Voor 20% gewijzigd door minkjaah op 28-02-2014 20:26 . Reden: AUD gelezen en aangevuld ]

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Gewoon gaan voor degene met de meeste opties. (eventueel beste kamer correctie)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• minkjaah
Kwam er na de hand achter, excuus :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

minkjaah schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:29:
pioneer vsx-322-k (ken ik niet heel veel over vinden)
Yamaha RX-V 375 (goede reviews/gebruikers ervaringen)
Denon AVR-X500 (Niet geschikt voor mij setup vanwege ontbreken ACR?)
Onkyo TX-SR313 ( toch een van de betere instapmerken wat ik lees)
ARC is niet per se nodig, als in dat je ook een audio-kabel van de TV naar de receiver kan leggen. Als je ARC gebruikt scheelt dat dus één kabel. Overigens is ARC of een losse kabel alleen nodig als een bron direct op de TV wordt gekeken dan wel direct de TV in gaat. Dus als je TV hebt via een CI+ module of SMART-TV kijkt. Anders sluit je alle bronnen direct op de receiver aan. Dus stel je zou een PS3 hebben dan sluit je die met HDMI naar de receiver aan en vanaf de receiver loopt dan weer een HDMI kabel naar de TV. Geluid stuurt de receiver naar de speakers en beeld wordt doorgestuurd. Maar aangezien ik in je lijstje geen randapparatuur tegen kom kan je dat vergeten :P
Uiterlijk is niet de beslissende factor, zwart heeft wel de voorkeur. Warm worden van de receiver is geen probleem, komt in een open kast te staan.
In dit segment zal het allemaal niet veel schelen en kan je dus wel op uiterlijk selecteren. Zo te zien heeft geen van de gekozen receivers iets van room-correction dus instellen zal je toch handmatig moeten doen. Al is dat met een 5.0-set niet lastig: alles op large. Persoonlijk ben ik wel meer fan van Denon dan van Onkyo, maar dat is dus persoonlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• minkjaah
Duidelijk, dank voor de uitleg. Ben inmiddels even naar de Mediamarkt geweest om te kijken naar het uiterlijk maar vind dat wel prima bij allen.

Heb inmiddels Sony STR-DH540 , PioneerVSX-528 en een Onkyo Nr414 aan het lijstje toegevoegd. 414 iets boven het budget (€250) maar heeft misschien wel meerwaarde met ethernetaansluiting en mogelijkheden.
Begin wel steeds meer te snappen van het audio wereldje dus dat is wel een plus. Kom er achter dat het eigenlijk niet heel veel uitmaakt welke van mijn modellen ik pak als instapper. Denk dat ik afwacht op de mooiste aanbieding van de 5 en dan die aanschaf.

*Edit.
De keuze wordt of de v375 of de avr-x1000. Prijsverschil van €60. Als voordeel zie ik dat x1000 wat streamingmogelijkheden heeft en iets meer vermogen als het goed is. Werkt dit ook als ik mijn ethernetkabel split naar tv en receiver? Heb geen mogelijkheid om nog kabel te trekken..
Heeft de x1000 nog meer pluspunten tov van x375 die ik als noobie over het hoofd zie?)

[ Voor 30% gewijzigd door minkjaah op 05-03-2014 16:08 ]

Pagina: 1