Intel HD4000 schermrotatie?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik kom er zojuist achter dat ik nergens de optie voor schermrotatie kan vinden. Ik heb een laptop met Intel HD4000 graphics... Lijkt me prima capabel om beeld een kwartslag geroteerd uit te poepen. Op de site van Intel wordt ook gemeld hoe je het in moet stellen, maar bij mij ontbreekt die optie gewoon :?

Kan het zijn dat ik ergens pardoes iets disabled heb? Moet hier een bepaalde service voor draaien ofzo?...

Verder heb ik Windows 7 x64, en zojuist de laatste drivers vers gedownload en geinstalleerd.

日本!🎌

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer eens Ctrl-Alt-Pijltjestoets (rechts/links).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Doet helemaal niets. Zou ook wel gek zijn, want die doen in een code editor ook iets, dus dan zou ik het wel gemerkt hebben :)

日本!🎌

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gokje hoor, intel drivers installeren ipv standaard windows driver

Iperf

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49

BLACKfm

O_o

fish schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:57:
gokje hoor, intel drivers installeren ipv standaard windows driver
In het kader van deze opmerking; kijk even of er een intel appje draait bij je icoontjes bij de klok.
Zo niet, dan is de driver waarschijnlijk vanuit windows (update) zelf. Met dat stukje software kun je het makkelijk draaien.

Daarbij moet dat toch ook prima bij de 'schermstand' ingesteld kunnen worden als je de resolutie aan wilt passen.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Huh, ik zei in m'n TS toch dat ik net de nieuwste drivers geinstalleerd heb?... Dat zijn dus die van Intel heh.
Daarbij moet dat toch ook prima bij de 'schermstand' ingesteld kunnen worden als je de resolutie aan wilt passen
Nee daar staat het ook niet bij. Op m'n desktop pc wel (compleet andere config natuurlijk), maar op laptop niet.

日本!🎌

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Jij zet jouw laptop dus op z'n kant? Waarom zou je dat willen? Bovendien is dat niet echt bevorderlijk voor de HDD als ik me niet vergis. Lijkt me dat dat om die reden is gedisabled.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Een extern scherm. Een SSD.

Ga nou even niet redenen zitten verzinnen waarom ik dit niet zou moeten doen. Ik wil dit gewoon, laten we dat nou even aannemen.

日本!🎌

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Als die driver er niet staat, is die niet geinstalleerd...

bron : eigen ervaring

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De driver is wel geinstalleerd. Net gedaan. Nieuwste versie.

日本!🎌

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Je hebt een relatief grote kans dat je die optie niet hebt omdat de rotatie-optie is uitgezet door de fabrikant, want dan kunnen ze de laptop goedkoper verkopen. Alle hardware is precies hetzelfde, maar Intel verkoopt dezelfde chips goedkoper als versie zonder rotatie. Duurdere business-laptops hebben de optie dan ineens wel.

Ik heb er wel eens naar gezocht, maar geen manier om daar omheen te komen, behalve echt losse software zoals "Pivot".

[ Voor 15% gewijzigd door OnTracK op 27-02-2014 23:43 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Duurdere business laptop is precies wat ik heb ;)
Sony VAIO Z 2012, €1900.

Maar als ik een normale driver installeer, gewoon die van de site van Intel, dan zitten daar toch alle features in die de driver uberhaupt kan bieden? Bovendien, de IGP zit in de CPU, het lijkt me sterk dat Sony daar iets aan gesleuteld heeft :?

日本!🎌

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

NitroX infinity schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:59:
Jij zet jouw laptop dus op z'n kant? Waarom zou je dat willen? Bovendien is dat niet echt bevorderlijk voor de HDD als ik me niet vergis. Lijkt me dat dat om die reden is gedisabled.
offtopic:
Dat maakt tegenwoordig weinig meer uit, zelfs het inslijten speelt nauwelijks meer mee

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ok, I found the solution.

If anyone else is having the same issue, just run regedit, find this:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000

Then, find Display1_RotationCaps, and set the value to 7.

Rotation will be now available through the Screen Resolution menu by right clicking on the desktop.

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2014 23:56 ]

Testing, one, two ...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
_Thanatos_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:49:
Duurdere business laptop is precies wat ik heb ;)
Sony VAIO Z 2012, €1900.

Maar als ik een normale driver installeer, gewoon die van de site van Intel, dan zitten daar toch alle features in die de driver uberhaupt kan bieden? Bovendien, de IGP zit in de CPU, het lijkt me sterk dat Sony daar iets aan gesleuteld heeft :?
Toevallig heb ik een Z2. En daar staat in de handleiding dat rotatie niet kan op zowel de interne als externe GPU. Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:56:
Ok, I found the solution.

If anyone else is having the same issue, just run regedit, find this:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000

Then, find Display1_RotationCaps, and set the value to 7.

Rotation will be now available through the Screen Resolution menu by right clicking on the desktop.
Staat al zo, haalt dus niets uit.

/edit
Sony support maar es gemailed. Kijken wat ze zeggen. Binnen de garantie verwacht ik eigenlijk wel dat ze bekwaam kunnen reageren, dus wie weet.

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 28-02-2014 00:22 ]

日本!🎌

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dell display nogiets kan dat.
Check maar even.
Ik heb een idee of het werkt met een scherm wat geen dell is, maar dat lijkt me wel.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Dit moet toch gewoon bij

Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm\Schermresolutie

aan te passen zijn?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Frozen schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 01:03:
Dell display nogiets kan dat.
Check maar even.
Ik heb een idee of het werkt met een scherm wat geen dell is, maar dat lijkt me wel.
Een dell display nogiets? Wat is een nogiets? :)
Leo1010 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 01:36:
Dit moet toch gewoon bij

Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm\Schermresolutie

aan te passen zijn?
Dat klopt, maar daar staat het niet bij. Heb ik al een paar keer gezegd. Het ontbreekt gewoon. Het is er niet.

[ Voor 28% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-03-2014 00:05 ]

日本!🎌

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-02 12:20
die optie zal wel niet voor niks ontbreken, alhoewel ik lees dat in de nieuwe versie's die optie er niet is.

installeer eens een oudere driver: https://downloadcenter.intel.com

ik hoor graag van je

[ Voor 34% gewijzigd door interlude op 01-03-2014 11:13 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Erg raar dat het niet werkt. Ik heb een een HP EliteBook 9470m, ook met een HD4000 en daar werkt het prima. Welke driver versie gebruik jij? Ik draai op 9.18.10.3006 welke direct van Intel vandaan komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaalus op 01-03-2014 11:24 ]

Pagina: 1