Halle medetweakers,
Ik heb mijn nieuwe systeem netjes in elkaar gezet en alles werkt tot nu toe naar behoren.
Vandaag was dus het moment om windows 8.1 te installeren.
Nu gaat het daar bij mij meteen fout,
Na land en taal keuze en de keuze voor mijn SSD als schijf voor windows 8.1 verschijnt de volgende melding:
-----------
Herstel
De pc kon niet correct opstarten
Na verschillende pogingen kan het besturingssysteem van de pc niet opstarten; daarom moet het worden gerepareerd.
Foutcode: 0xc0000001
U moet de herstelhulpprogramma's op uw installatiemedia gebruiken.
----------
Als ik daarna opnieuw boot vanaf de installatie cd en kies voor : 'Uw computer herstellen'
krijg ik twee opties: -1 Problemen oplossen -2 De pc uitzetten
Als ik kies voor 'Problemen oplossen' en voor de geavanceerde opties
- Opstartherstel -> geeft als melding: De pc kan niet worden hersteld met Opstartherstel
- PC vernieuwen -> de melding verschijnt 'Het station waarop Windows is geinstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog en keer'
Ik neem aan dat dit betekent dat Windows al draait en dan dus niet vernieuwd kan worden?
Tja zou iemand deze noob op het gebied van windows installaties kunnen helpen?
Ik heb mijn nieuwe systeem netjes in elkaar gezet en alles werkt tot nu toe naar behoren.
Vandaag was dus het moment om windows 8.1 te installeren.
Nu gaat het daar bij mij meteen fout,
Na land en taal keuze en de keuze voor mijn SSD als schijf voor windows 8.1 verschijnt de volgende melding:
-----------
Herstel
De pc kon niet correct opstarten
Na verschillende pogingen kan het besturingssysteem van de pc niet opstarten; daarom moet het worden gerepareerd.
Foutcode: 0xc0000001
U moet de herstelhulpprogramma's op uw installatiemedia gebruiken.
----------
Als ik daarna opnieuw boot vanaf de installatie cd en kies voor : 'Uw computer herstellen'
krijg ik twee opties: -1 Problemen oplossen -2 De pc uitzetten
Als ik kies voor 'Problemen oplossen' en voor de geavanceerde opties
- Opstartherstel -> geeft als melding: De pc kan niet worden hersteld met Opstartherstel
- PC vernieuwen -> de melding verschijnt 'Het station waarop Windows is geinstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog en keer'
Ik neem aan dat dit betekent dat Windows al draait en dan dus niet vernieuwd kan worden?
Tja zou iemand deze noob op het gebied van windows installaties kunnen helpen?