Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

My first receiver - voor oude B&O set

Pagina: 1
Acties:

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 15:18
Dag allemaal,

Ook ik ga me begeven in de wondere wereld van de receivers. Heb een aantal boxen gekregen (oude B&O set), helaas zonder receiver. Ik heb nog nooit eerder een dergelijke aanschaf gedaan. Ik hoop dus dat jullie me kunnen adviseren. Ik ben op zoek naar een apparaat wat de volgende zaken kan:

- 5.1 surround
- Spotify ondersteuning
- Airplay
- Zone 2 ondersteuning
- Upscaling naar 1080p / 4K (optioneel).

Ik heb mijn oog op 4 verschillende versterkers laten vallen:
1. Denon AVR-X1000
http://www.receiverstore....8042/denon-avr-x1000.html
2. Pioneer VSX-528
http://www.receiverstore....oneer-vsx-528-zilver.html
3. Denon AVR-X2000
http://www.receiverstore....8063/denon-avr-x2000.html
4. Pioneer VSSX-923
http://www.receiverstore....ioneer-vsx-923-zwart.html

Eerste twee zitten rond de 300 euro, de laaste 2 rond de 400. Volgens mij is het grootste verschil hier 5.1 versus 7.1 capabiliteit. Ik ben even benieuwd of jullie ervaring hebben met dergelijke apparaten. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:14
Ibood hunt vandaag en morgen!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Allemaal prima receivers, in deze prijsklasse maakt het weinig uit. Gewoon kijken naar je wensen, je budget, beste prijs, mooiste vormgeving en kopen...

Kunnen je luidsprekers wel op de receiver? B&O heeft wel eens aparte aansluitingen... (geen ervaring met B&O overigens).

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Muncher
Philips My Living Lamp? :?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hokkie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:57:
Allemaal prima receivers, in deze prijsklasse maakt het weinig uit. Gewoon kijken naar je wensen, je budget, beste prijs, mooiste vormgeving en kopen...

Kunnen je luidsprekers wel op de receiver? B&O heeft wel eens aparte aansluitingen... (geen ervaring met B&O overigens).
De aansluitingen die B&O vroeger gebruikte waren gewoon DIN aansluitingen. Die zijn geen probleem, da's afhankelijk van de kabelkwaliteit een kwestie van solderen of afknippen. Maar ik ken ook B&O sets die actieve speakers hebben. En dan wordt het even wat lastiger ;)
Dus roep eens het typenummer, en/of doe eens een plaatje van die speakers :)

Having said that: waar denk je die upscaling voor nodig te hebben? Een BR speler stuurt al zonder problemen in 1080p uit, en die haal je tegenwoordig voor onder de 100 euro al. Toevallig laatst nog eentje zonder 3D functionaliteit voor 65 euro voor mijn ouders gekocht.
Alleen upscaling naar 4K is dan interessant.

Ik ken de Pioneers niet, de Denon's wel. De X2000 zou de betere keuze zijn. Heeft niet alleen 7.1, maar is ook wat zwaarder en kan dus speakers wat makkelijker aansturen. Sowieso, qua opties ook iets uitgebreide. De X2000 is eigenlijk alles wat de X1000 eigenlijk neit niet is :)

Overigens ben ik zelf Denon liefhebber, dus mijn keus zou duidelijk zijn :P

Maar wat let je om je speakers even mee te nemen naar een hifizaak en te gaan luisteren? :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 27-02-2014 22:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Die denon's zijn echt Nice, ik zou voor die, of een mooie onkyo gaan.

Over die B&O's als het recente zijn moet je speciale kabels hebben, die zijn ook actief, die 'recente' kan je herkennen aan dat er een stekker aan zit. De oudere kan je gewoon aan iedere reciever hangen.

Nieuwkoop is duurkoop

• Muncher
Bedankt voor alle reacties!

- De B&O's zijn wat ouder, zitten geen speciale kabels aan.
- Alleen de duurdere modellen van Onkyo bevatten Airplay heb ik gemerkt (vanaf 700 euro) en dat vind ik op dit moment wat teveel geld...

Goede tip The Eagle, kan ik best doen :). Nooit aan gedacht.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk ook vooral even in Duitsland (amazon.de, hifi schluderbacher, etc). Ik zag dat de X2000 bij schluderbacher iig 20 euro goedkoper is. Beetje rondkijken loont :)

Ik weet niet waar je woont, maar ik zou in jouw geval eens bij Correct in Rotterdam binnen duiken. Daar zeggen ze al jaren: "Als Correct het niet heeft, vergeet het dan maar". En daar hebben ze een punt, want er staat echt heel veel. Snoepwinkeltje voor hifi ;)

Maar nou weet ik nog steeds niet welke B&O's je hebt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1