Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel internet in Kerkrade

Pagina: 1
Acties:

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-11 12:04
Hallo iedereen,

Momenteel heb ik een zeer goedkoop abonnement lopen bij Tele2 van 20mbit down en 2mbit up waar ik 12 mbit down en 0,8 mbit up van ontvang. Alleen zit ik dus nu te denken om over te stappen naar kabel internet van Ziggo voor de nodige snelheid upgrade. Mijn vraag is, de coax kabel die mijn huis binnen loopt is nogal oud. Laten we zeggen op zijn minst 8 jaar. Graag wil ik deze vervangen maar weet ik niet helemaal hoe dit zelf moet aangezien ik de kabel alleen in een hoekje van mijn woonkamer kan terugvinden. Voor de rest lijkt hij spoorloos.

Laatst was er een monteur van Ziggo hier een paar huizen verderop, en die zei dat hun dat zouden "regelen" omdat het hun kabel lijn is. Betekend dit dus voor mij dat ik kosteloos kan aanvragen voor een nieuwe kabel aansluiting? En waar zou ik dit kunnen aanvragen of navragen?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57
Gewoon aanvragen en als je dan problemen blijkt te hebben doordat hun kabel brak is, dan fixen ze het.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 14:47
bas-r schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:47:
Gewoon aanvragen en als je dan problemen blijkt te hebben doordat hun kabel brak is, dan fixen ze het.
Volgens mij is vanaf het punt waar het signaal binnenkomt de bewoner zelf verantwoordelijk voor de bekabeling. Als het daadwerkelijk om de kabel gaat vanaf de straat naar het punt waar het de woning binnengaat dan is inderdaad Ziggo daarvoor verantwoordelijk.

Als jij het aanvraagt bij Ziggo kan je aangeven dat er monteurs waren die al aangeven dat er mogelijk wat met de lijn was. Als er dan voordat de installatie daadwerkelijk iemand langskomt van Ziggo kan deze de lijn eerst doormeten en herstellen indien nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door spookz0r op 27-02-2014 20:54 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57
spookz0r schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:51:
[...]

Volgens mij is vanaf het punt waar het signaal binnenkomt de bewoner zelf verantwoordelijk voor de bekabeling. Als het daadwerkelijk om de kabel gaat vanaf de straat naar het punt waar het de woning binnengaat dan is inderdaad Ziggo daarvoor verantwoordelijk.
Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat hij het heeft over de kabel die zijn huis 'binnen komt lopen', dus de kabel van Ziggo. Niet de kabel door zijn huis.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 14:47
bas-r schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:53:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar ik geloof dat hij het heeft over de kabel die zijn huis 'binnen komt lopen', dus de kabel van Ziggo. Niet de kabel door zijn huis.
Ja had dat stuk ff gemist :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:19
Waarom zou die kabel “te oud” zijn? Die bij ons zit er al ruim 30 jaar en werkt nog prima.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Zoals iedereen zegt gewoon proberen. Moet geen probleem zijn, laat het installeren door een monteur er vraag hem om even de binnenkomende kabel door te meten.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Pagina: 1