blijf lief
Hej Leute,
Ik ga me bezig houden met development, programmeren, designen, photoshoppen etc.
Voor die dingen zou ik graag desktop willen bouwen, het moet niet al te duur te zijn zolang het maar simpele MMO games zoals WoW redelijk kan draaien (en stil blijven!).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals boven al genoemd, vooral development programma's (denk hierbij aan Eclipse bijvoorbeeld) en Photoshop. Verder een handig kladblok zoals NotePad++. Dat soort dingetjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600-700 euro, maar het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk!
Het liefst wel een SSD erbij als het kan, alleen ik weet dat die aardig prijzig zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een geluidsinstallatie, een muis, toetsenbord, koptelefoon en monitor.
De naam van mijn geluidsinstallatie weet ik zo niet, maar is van Logitech.
* Mad Catz STRIKE 5
* Logitech G700
* Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MK11
En uiteraard, heb ik al een OS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor is wel een must, ik ga veel debuggen met MS VS Studio enz. Processor wordt veel gebruikt!
Het liefst daar dus ook goede koeling bij, om het zo stil mogelijk te houden.
Overclocken is niet van toepassing.
Het liefst zou ik een zo klein mogelijke kast nemen, maar dat is ook weer niet nodig. Als ik een grotere kast zou moeten nemen voor minder geluidsproductie dan zou ik daar geen problemen mee hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
CPU het liefst Intel (echt slechte ervaringen met AMD) en GPU het van Nvidia (absoluut geen AMD!).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau moet laag zijn, ik wil de PC zo min mogelijk horen.
Energieverbruik is niet belangrijk, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik heel veel Watts ga verbruiken!
Grootte is op zich ook niet belangrijk, ik heb namelijk alle ruimte. Het liefst natuurlijk niet groter dan nodig.
Ik hoef ook in het begin maar 1 HDD (één terrabyte moet genoeg zijn), als ik later meer nodig heb kan ik altijd nog een HDD kopen. Als het binnen goed budget past, mag het natuurlijk ook meer dan 1TB zijn. En het liefst een SSD erbij waar de OS mee boot.
---
Groeten D.
Inmiddels lijstje:
Hej Leute,
Ik ga me bezig houden met development, programmeren, designen, photoshoppen etc.
Voor die dingen zou ik graag desktop willen bouwen, het moet niet al te duur te zijn zolang het maar simpele MMO games zoals WoW redelijk kan draaien (en stil blijven!).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals boven al genoemd, vooral development programma's (denk hierbij aan Eclipse bijvoorbeeld) en Photoshop. Verder een handig kladblok zoals NotePad++. Dat soort dingetjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600-700 euro, maar het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk!
Het liefst wel een SSD erbij als het kan, alleen ik weet dat die aardig prijzig zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een geluidsinstallatie, een muis, toetsenbord, koptelefoon en monitor.
De naam van mijn geluidsinstallatie weet ik zo niet, maar is van Logitech.
* Mad Catz STRIKE 5
* Logitech G700
* Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MK11
En uiteraard, heb ik al een OS.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor is wel een must, ik ga veel debuggen met MS VS Studio enz. Processor wordt veel gebruikt!
Het liefst daar dus ook goede koeling bij, om het zo stil mogelijk te houden.
Overclocken is niet van toepassing.
Het liefst zou ik een zo klein mogelijke kast nemen, maar dat is ook weer niet nodig. Als ik een grotere kast zou moeten nemen voor minder geluidsproductie dan zou ik daar geen problemen mee hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
CPU het liefst Intel (echt slechte ervaringen met AMD) en GPU het van Nvidia (absoluut geen AMD!).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau moet laag zijn, ik wil de PC zo min mogelijk horen.
Energieverbruik is niet belangrijk, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik heel veel Watts ga verbruiken!
Grootte is op zich ook niet belangrijk, ik heb namelijk alle ruimte. Het liefst natuurlijk niet groter dan nodig.
Ik hoef ook in het begin maar 1 HDD (één terrabyte moet genoeg zijn), als ik later meer nodig heb kan ik altijd nog een HDD kopen. Als het binnen goed budget past, mag het natuurlijk ook meer dan 1TB zijn. En het liefst een SSD erbij waar de OS mee boot.
---
Groeten D.
Inmiddels lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,89 | € 154,89 |
| 1 | ASRock Intel H81 H81M-HDS | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Asus GTX650TI-1GD5 | € 112,99 | € 112,99 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 61,90 | € 61,90 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 59,- | € 59,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 545,27 | |