Game muis noodzakelijk of overbodig?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik speel niet veel spellen maar wil af en toe wel een pot battlefield 3 spelen. Heb een hackintosh en draai voornamelijk Mavericks met een magic mouse. Gamen hiermee is niet aan te raden en ik heb daarom een simpel dell muisje liggen.

In het verleden had ik wel een dual optical muis maar die is kapot. Is het in mijn geval aan te raden toch een game muis te kopen? Of kan ik beter gewoon een muis van rond de 50 euro oid kopen? Of maakt het allemaal niet uit op mijn niveau van gamen (Ben niet echt goed met battlefield en zal dat waarschijnlijk ook niet echt worden gezien de uren die ik erin kan stoppen)...

Starcraft 2 speel ik ook af en toe..

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:26
er zijn ook game muizen van 50 euo? :P Bijvoorbeeld deze.

[ Voor 57% gewijzigd door Mizojojo op 27-02-2014 20:00 ]

• Tennisbal
Mizojojo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:57:
er zijn ook game muizen van 50 euo? :P Bijvoorbeeld deze.
oh :) dacht dat ik >100 euro moest zoeken...

Draadloos zou ik het liefst willen maar dat werkt waarschijnlijk niet goed?

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Mischien deze muis?
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

of kijk hier:
http://tweakers.net/categ...XRZYo6SVbSSoYW5sVJsbW0tAA

[ Voor 36% gewijzigd door Kyle98 op 27-02-2014 20:05 ]

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• Tennisbal
wist niet dat draadloos goed werkt.. Lees wel op een ander topic dat die muis geen gaming muis is. Waarom eigenlijk niet? resolutie te laag? reactietijd?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind dat je niets speciaals nodig hebt om goed te kunnen gamen. In het verleden op hoog niveau Counter Strike gespeelt en nu met BF3 en BF4 gaat het ook erg goed. Dit met een Logitech G1 muis en daarvoor een MX300. Niet bepaald echte gamers muizen maar wel gewoon prima spul. Ik geloof er niet in dat je met een hele dure game muis echt beter zal spelen.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 15:46
Ik gebruik zelf een MX1000 revolution. Prima muis. Is/was rond 40 euro toen.
Als je incidenteel gamet zoals ik .. een game muis is niet nodig.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tennisbal schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:55:
Ik speel niet veel spellen maar wil af en toe wel een pot battlefield 3 spelen. Heb een hackintosh en draai voornamelijk Mavericks met een magic mouse. Gamen hiermee is niet aan te raden en ik heb daarom een simpel dell muisje liggen.

In het verleden had ik wel een dual optical muis maar die is kapot. Is het in mijn geval aan te raden toch een game muis te kopen? Of kan ik beter gewoon een muis van rond de 50 euro oid kopen? Of maakt het allemaal niet uit op mijn niveau van gamen (Ben niet echt goed met battlefield en zal dat waarschijnlijk ook niet echt worden gezien de uren die ik erin kan stoppen)...

Starcraft 2 speel ik ook af en toe..
Game muizen zijn pure luxe. natuurlijk ze zijn vaak beter dan gewone el-cheapo muizen en ze kunnen best wel iets toevoegen door een betere ergonomie maar er is geen NOODZAAK voor. Als je nu geen probleem hebt met je huidige muis hoef je geen andere muis te kopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:33
PilatuS schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:08:
In het verleden op hoog niveau Counter Strike gespeelt
Haha.

Verder vraag ik me een beetje af waarom TS dit topic start. Mensen kunnen hier alleen maar meningen uit wisselen en jou hier niet echt bij helpen. Zorg gewoon dat je een muis hebt die lekker in de hand ligt, dat is het belangrijkste. Voor een paar tientjes heb je die al. En ja, een game muis met meer knoppen heeft iets meer opties, maar of je die nodig hebt zul natuurlijk alleen jij kunnen bepalen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:15
Ik heb een ultra LoW budget Sharkoon Fire Glider die koop je al voor € 18,95 !

Dit --> pricewatch: Sharkoon FireGlider

En als hij brak wordt na een jaar ofzo dan vervang ik hem gewoon.

Kan ik dus een keer of 3 doen voordat ik aan de prijs zit van 1 Razer muis...bv

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-01 16:38
Hee,

Ik heb zelf nu bijna 2 jaren lang de Logitech G700 muis. Nieuw was de muis 100 euro.
Hij ligt echt heerlijk in de hand, en is helemaal in te stellen. Gebruikt een infrarood laser dus die zie je niet.
De muis is draadloos, maar je kunt ook met draad spelen (is tevens de oplader)!
Zeker een aanrader!!

Mijn broer heeft een aantal dagen geleden de Logitech G700s muis gekocht. Een wat nieuwere versie van mijn G700. Ik heb hem ook even getest en die muis ik ook echt super, ook nog eens iets goedkoper!

Maar als je het over de titel wilt hebben: een game muis is eigenlijk niet echt nodig. Ik speelde vroeger met een hele simpele muis van amper 10 euro, dat was ook te doen maar het was wel van slechte kwaliteit en ging erg snel stuk. Als je wat meer geld besteed, kun je er ook langer mee (naar mijn ervaringen dan).

Sucess!

[ Voor 16% gewijzigd door Jofairden op 27-02-2014 20:40 ]

GIMJ

Verwijderd

Als je er alleen mee gaat gamen omdat je in al je andere activiteiten die Apple muis gebruikt dan zou ik er niet te veel aan uitgeven. Gewoon zoals hierboven al een paar keer is gezegd een muis nemen die lekker in de hand ligt.

• bassonn
  • Laatst online: 28-06-2024
Razer Deathadder best mouse eva

edit: eigen mening

• Tennisbal
ok bij nader inzien niet zoveel uitgeven. Max 35 euro. Die vlammenmuis van 18 euro vind ik niet mooi. Iemand nog een tip? wil iig wel meer knoppen zodat ik knive van shooters kan binden.

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Je hebt ook een complete zwarte versie van de fireglider van plaats in de vlammen.
Die muis bevalt mij zeer goed. Niet al te duur, en mooi om te kijken of je echt wat gaat doen met de extra opties. Mocht het niks toevoegen voor je heb je tenminste geen 60 euro weggegooid. Features zijn ook goed voor de prijs en de software is overzichtelijk.

En omdat je maar af en toe een spelletje speelt lijkt het mij zonde om voor die paar keer een smak geld eraan uit te geven terwijl op de fireglider ook al wat features zitten. Misschien niet de beste nauwkeurigheid die je bij duurdere muizen wel ziet maar wel opties zoals gewicht aanpassen, DPI aanpassen on the fly en extra knoppen.

• martji
  • Laatst online: 11-11-2022
Deze misschien. Hier een uitgebreide review.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:15
Tennisbal schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:01:
ok bij nader inzien niet zoveel uitgeven. Max 35 euro. Die vlammenmuis van 18 euro vind ik niet mooi. Iemand nog een tip? wil iig wel meer knoppen zodat ik knive van shooters kan binden.
Hij is er ook in het overwegend zwart ;)

Dit --> https://www.megekko.nl/pr...-Mouse-FireGlider-Optical

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die VuurGlijder is wel een leuk muisje, ja, geen superdeluxewereldmuis, maar voor het normale gamewerk prima, sowieso wen je vanzelf wel aan je muis.

Zo ben ik verliefd op mijn oude Saitek muis met positieve acceleratie. Ik weet precies wat ik moet doen om mijn richtkruis te krijgen waar ik 'm wil hebben.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Of gewoon een WMO 1.1a/IMO 1.1a gebruiken. nogsteeds beste muizen ever.

• zFrits
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb ook een FireGlider black ( zonder die rare vlammen ) en ben er zeer content mee. Ik raad hem erg aan!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik gebruik een Logitech Corded Mouse M500 als muis.
Deze heeft 'maar' vijf knoppen, maar heeft een uitstekend 'vliegend' scrollwiel en het werkt met laser zodat je aanwijzer niet vanzelf over je scherm begint te kruipen zoals bij een optische muis. ;)
Enkel vind ik hem wat aan de zware kant, maar mss heb jij graag een zware muis.

Verwijderd

Als je gaat gamen raad ik draadloos af.
Midden in een shooter of wow raid en je hebt een probleem :P

En besteed geen 100 euro voor een muis is totaal niet nodig :)

• Broud
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16
Ik ook aanzienlijk content met mijn FireGlider, zeker voor die prijs.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Wat is je rank bij sc2 ? Als je high plat/dia bent kan je bijna niet spelen met een goedkope muis. Voor bronze/silver/gold is het allemaal geen probleem. Wat is je rank bij andere games ? Ben je niet erg goed of ben je erg goed in het spel (ben eerlijk en vergelijk met pro's :o)

Dat zijn factoren die bepalen hoe goed je muis moet zijn. Ben je Grand master in SC en in wat andere gamen dan moet je richting duur gaan. Als je niet erg goed bent is een goedkope game muis met 3 of 5 knoppen voldoende. Ikzelf heb ook niet zo'n dure muis omdat ik die destijds gekocht heb toen ik nog Gold was in sc2, en ik ben onderhand Master. Toch kan ik nog best spelen met mijn Asus ROG gamemuis. Zeker die extra knoppen zijn handig bij TF2. het was destijds een mooie muis voor rond de €40,- (ik had hem ''nieuw in doos'' 2e hand gekocht voor €30,-)

Wat je kan doen is een 2e hands muis kopen ''nieuw in doos'' enzo is toch al weer 10-15 euro goedkoper. Een 2e hand gebruikte muis is ook goed al raad ik je dan wel aan om hem op te halen. Maar doorgaans zijn de muizen op Tweakers V&A vrij schoon.

Ik ga je geen adviezen geven voor muizen want dat is allemaal persoonlijk. Moet hij goed in de hand liggen, moet hij snel klikken enzo is allemaal persoonlijk en heeft advies weinig zin. De BGG van deze maand adviseerde de Sharkoon FireGlider. Maar een keer de pricewatch doorkijken is meestal al voldoende.

Een muismat is ook niet al te onbelangrijk, de Steelseries Qck en een goeie muismat.

TIME TO UPGRADE !!!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Robbedem schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:55:
Ik gebruik een Logitech Corded Mouse M500 als muis.
Deze heeft 'maar' vijf knoppen, maar heeft een uitstekend 'vliegend' scrollwiel en het werkt met laser zodat je aanwijzer niet vanzelf over je scherm begint te kruipen zoals bij een optische muis. ;)
Enkel vind ik hem wat aan de zware kant, maar mss heb jij graag een zware muis.
+1. Ik gebruik deze muis zelf ook. Hij is stijlvol, ligt lekker in de hand en is behoorlijk goedkoop. Lasersensor, infinite scrolling, 2 duimknoppen. Meer dan zat voor een doorsnee gamer.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Tennisbal
rickboy333 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:50:
Wat is je rank bij sc2 ? Als je high plat/dia bent kan je bijna niet spelen met een goedkope muis. Voor bronze/silver/gold is het allemaal geen probleem. Wat is je rank bij andere games ? Ben je niet erg goed of ben je erg goed in het spel (ben eerlijk en vergelijk met pro's :o)

Dat zijn factoren die bepalen hoe goed je muis moet zijn. Ben je Grand master in SC en in wat andere gamen dan moet je richting duur gaan. Als je niet erg goed bent is een goedkope game muis met 3 of 5 knoppen voldoende. Ikzelf heb ook niet zo'n dure muis omdat ik die destijds gekocht heb toen ik nog Gold was in sc2, en ik ben onderhand Master. Toch kan ik nog best spelen met mijn Asus ROG gamemuis. Zeker die extra knoppen zijn handig bij TF2. het was destijds een mooie muis voor rond de €40,- (ik had hem ''nieuw in doos'' 2e hand gekocht voor €30,-)

Wat je kan doen is een 2e hands muis kopen ''nieuw in doos'' enzo is toch al weer 10-15 euro goedkoper. Een 2e hand gebruikte muis is ook goed al raad ik je dan wel aan om hem op te halen. Maar doorgaans zijn de muizen op Tweakers V&A vrij schoon.

Ik ga je geen adviezen geven voor muizen want dat is allemaal persoonlijk. Moet hij goed in de hand liggen, moet hij snel klikken enzo is allemaal persoonlijk en heeft advies weinig zin. De BGG van deze maand adviseerde de Sharkoon FireGlider. Maar een keer de pricewatch doorkijken is meestal al voldoende.

Een muismat is ook niet al te onbelangrijk, de Steelseries Qck en een goeie muismat.
tijd terug was ik high gold, niet heel bijzonder dus :) Met shooter tegenwoordig niet hoog, speel veel te weinig.

De meeste tweakers hier raden de sharkoon fireglider aan, ik denk dat ik de zwarte variant neem. Dank allen!

Is deze zwarte versie exact gelijk aan de vlammenversie? https://www.megekko.nl/pr...-Mouse-FireGlider-Optical

edit: zojuist de vuurmuis gekocht en de muismat die aangeraden werd. Super! ik ben benieuwd of ik ook snel omhoog ga met starcraft! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 03-03-2014 22:28 ]

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hier de Trust Predator gm 4600(ja TRUST en niks mis mee), had ik jaren terug voor 35 euro. Ik game net zo goed. Maarja ieder z'n voorkeur qua knoppen/ergonomie denk ik.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Verwijderd

RonaldDesigns schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:19:
Hier de Trust Predator gm 4600(ja TRUST en niks mis mee), had ik jaren terug voor 35 euro. Ik game net zo goed. Maarja ieder z'n voorkeur qua knoppen/ergonomie denk ik.
trust is wel vaak wat mazzel hebben imo
Ik had een trust headset na 6 maand kapot maar ik heb ze ook gehad die jaren mee gaan.

maar dat is persoonlijke ervaring over het algemeen is trust best acceptabel

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had ook n andere muis van trust (4200 geloof ik), leek erg op die van nu, alleen het gedeelte bij de duim sleet erg snel. Hebben ze top opgelost door n stukje rubber te plaatsen, slijtage algemeen is nu ook n stuk minder.

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 04-03-2014 09:32 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Tennisbal
ok fireflider is binnen. Is het aan te raden die stickertjes erop te plakken? Heb ook een steelserie muitmat.. of gewoon zonder?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 10:45
Tennisbal schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:40:
ok fireflider is binnen. Is het aan te raden die stickertjes erop te plakken? Heb ook een steelserie muitmat.. of gewoon zonder?
Die gliders moet je er op plakken ja.
Al zou het me verbazen als ze er niet al op zitten. Kan goed dat ze een reserve setje meeleveren omdat die dingen vaak een stuk sneller verslijten als de rest van de muis.

TheS4ndm4n#1919

• Tennisbal
RocketKoen schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:45:
[...]

Die gliders moet je er op plakken ja.
Al zou het me verbazen als ze er niet al op zitten. Kan goed dat ze een reserve setje meeleveren omdat die dingen vaak een stuk sneller verslijten als de rest van de muis.
heb er 2 x 5 gekregen, ga ze erop plakken tnx

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-12-2025

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Als je zo'n topic start dan krijg je eigenlijk alleen maar meningen van tweakers maarja.
Nu mijn mening: Ik denk dat een game muis zeker waard is. De naam 'game' betekent niet dat hij daar alleen goed voor is. Gamemuizen zijn zoizo al een stuk preciezer als normale muizen. Dat is ook fijn. Verder heb je veel meer knoppen die je bijvoorbeeld kan gebruiken bij oa. photoshop.
OA. Goede muizen:
pricewatch: Corsair Raptor M40
pricewatch: Corsair Vengeance M90
pricewatch: Razer Deathadder 2013
pricewatch: Logitech G500s Gaming Mouse
pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse
pricewatch: Steelseries Rival
pricewatch: MadCatz R.A.T. 3 Matte Black

Zo dat is een hele lijst. Het gaat hier echt om je eigen mening welke grip vindt je fijn en prefereer je veel knoppen etc. Er staat trouwens nog veel meer in de pricewatch.

Verwijderd

Ik raad deze muis echt aan: pricewatch: Logitech G300 Gaming Mouse
Zelf al 1jaar in gebruik, licht heel lekker in de hand, heeft ook macro knoppen en led verlichting die je zelf kan instellen, groen, blauw en rood.
Pagina: 1