Hackintosh / Windows 8 op MBR partities installeren

Pagina: 1
Acties:

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Omdat W8.1 de schijf volledig MBR heeft gemaakt kan ik tijdens de installatie van OSX Mavericks de partities niet aanpassen, zonder dat de hele Windows partitie wordt verwijderd.

Ik heb dus een SSD met:
- C: 60 GB NTFS met Windows 8.1
- 60 GB niet toegewezen ruimte

Ik wil OSX op de lege ruimte installeren.

OSX Disk Utility blijft roepen: ''kan de partitie niet veranderen''.

Ik heb dus iets nodig als ModCD, zodat ik OSX op een MBR schijf kan installeren.
ModCD is echter bootable vanaf een CD, maar niet vanaf USB. En ik heb geen CD drive. Ik zoek dus naar een alternatief dat vanaf USB kan opstarten.

Iemand advies? Ik heb het hele internet afgezocht, maar relevante oplossingen worden niet geboden.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:43
Ik snap niet alles wat je zegt, maar ik begrijp het zo:

1 partitie met windows, 1 partitie met niet toegewezen ruimte. Aangezien OSX daar weinig mee kan, zou dat via windows dus wel moeten kunnen.

Zou je die partitie dan niet met easeus partition maker kunnen verwijderen, zodat je daarna via OSX er wel bij kan komen?

• Barry|IA
Dank voor je antwoord :)

Windows is zo ''brutaal'' om de hele harddisk toe te eigenen op 't moment dat je op 1 van de 2 partities Windows installeert (NTFS). De niet toegewezen ruimte kun je in windows verwijderen, partitioneren, NTFS maken, exFAT maken, etc.. maar het blijft een MBR station. OSX installeer kan dus sowieso niks met deze schijf, dus heb ik een gemodificeerde OSX installeer nodig.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:09
En als je Windows 8.1 in UEFI modus installeert? Want dan is het een GPT indeling, en daar kan OS X volgens mij wel mee overweg.

• Barry|IA
chengbondkwok schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:18:
En als je Windows 8.1 in UEFI modus installeert? Want dan is het een GPT indeling, en daar kan OS X volgens mij wel mee overweg.
Hm, volgens mij had ik Windows al in UEFI modus geïnstalleerd. Kan het helaas niet nagaan, omdat ik de schijf nu helemaal gewist heb en momenteel alleen Mavericks draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op mijn Hackintosh heb ik voor dit dus 2 sdd's geplaatst. 1 voor Mavericks en een voor dual win8.1 en Gentoo. Op een of andere manier raakte de opstart van Win8.1 namelijk corrupt als ik OSX en Win8.1 op dezelfde schijf zette. Kan liggen aan de bootloader natuurlijk, maar heb hier verder ook niet na gekeken. Wat me wel opvalt is dat ik sinds Mavericks eigenlijk nog zelden naar Win8.1 boot.
Pagina: 1