Toon posts:

Processor of Moederbord Stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na enkele weken bezig te zijn met mijn zelf samengestelde bitcoin miner werkte eindelijk alles :) Tot ik een kleine schroef op het moederbord liet vallen.

Sindsdien start mijn computer dus niet meer op, de voeding is niet stuk want die heb ik al getest dus ofwel is het moederbord of de processor stuk.

- Wanneer ik de voeding opzet zie ik niets enkel beginnen de lichtjes van men toetsenbord en men muis te branden.

- Wanneer ik de voeding afzet en het kleine kabeltje van de processor eruit haal en dan de voeding weer insteek en de het kabeltje van de processor ook begint de koeler te draaien en ook begint mijn videokaart dan te draaien voor de rest gebeurt er wel niets.

Zou mijn processor of mijn moederbord dan stuk zijn?

Alvast bedankt!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Andere processor erin, en je weet of het aan de processor ligt.
Of ander moederbord erin, en je weet of het aan het moederbord ligt.

Zo doe je dat.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen andere processor of moederbord heb die in elkaar passen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:33

Quad

Doof

Kans dat het de CPU is is vrijwel nihil.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 11:47
Heb je de geheugenstripjes al uitgeprobeerd? Het zou wel flinke timing zijn, maar ik heb nog nooit gehad dat een moederbord kapot is gegaan door een schroefje :o

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:48:
Het probleem is dat ik geen andere processor of moederbord heb die in elkaar passen
Toch is wat het zegt de enige manier om het zeker te weten.

Kans dat de CPU defect is is wel heel erg klein. Grote kans dus op het moederbord, alleen zeker weet je het niet zonder te testen en niemand hier kan je het vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 27-02-2014 19:36 ]

• qrious
  • Laatst online: 30-09-2016
CPU lijkt me erg sterk, tenzij je de cooler er niet op had, en een schroef precies op je CPU laat vallen.... maar dat lijkt me niet,
mobo zou ook voor mij een eerste keer zijn dat dat op deze manier stuk gaat. (toch al regelmatig een schroefje laten vallen...

geheugen kan ook nog het probleem zijn.
of heb je perongeluk een statitisch schok in je kast veroorzaakt, omdat je statisch geladen was op het moment dat je bezig was>????

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• Quad
  • Laatst online: 16:33

Quad

Doof

Nou kijk als je niet kan troubleshooten blijft het natte vingerwerk, daarom zeg ik als eerste dat het moederbord kapot kan zijn, gaat soms best makkelijk. ;)

Geheugen kan ook, als dat uit te proberen zal zijn is dat een optie, werkt het met een gegarandeerd werkende dimm ook niet en die uit jouw PC werken wel in een ander dan heb je weer wat uitgesloten.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Heb je op jouw moederbord een display waar Bios codes op komen zoals dit Dat kan je helpen om het te probleem op te sporen. Zoek hier op wat het probleem is (bij de juiste Bios natuurlijk)

Maar ik denk dat het je moederbord is. Waar lied je het schroefje vallen ? op de processor of echt ergens aan de onderkant. Tevens kan het ook je geheugen zijn.

TIME TO UPGRADE !!!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
ben wel eens uitgeschoten met mijn schroevendraaier bij het loswippen van de stock cooler: duidelijk een printspoor doorgekrast of twee doorverbonden vlak naast de processor.. de pc draaide toen niet eens..
als jij het schroefje op stroomvoerende delen hebt gedropt op het moment dat ie werkte... denk ik dat er niet veel voor nodig was..
Pagina: 1