• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:49
Wie heeft er goede manieren gevonden om een binnendeur tussen een verwarmde en een onverwarmde ruimte te isoleren?
het gaat bij ons om de opdekdeur van de bijkeuken (verwarmd door droger en wasmaschine naar de garage (onverwarmd).

Een eerste vraag die ik heb is: wat is de Uwaarde van een normale binnen-opdekdeur?
en de tweede: zijn er goede alternatieven (en moet ik dan gelijk mn kozijn vernieuwen??)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Normaal zou je verwachten dat daar een buitendeur in zit.
Elke vorm van isoleren gaat er natuurlijk knetterlelijk uitizien. Dat zou je dan aan de kant van de garage moeten doen.
cw waardes zou je denk ik gewoon moeten kunnen googlen. Ik kan me echter voorstellen dat een normale binnendeur 0,0 geïsoleerd is dus een erg lage cw waarde heeft.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:49
Tja,
Jaren 70.
Ik vraag me af of ik met een brandwerende binnendeur ofzo op een makkelijke manier flink effect kan bereiken.
Ik ben al aan het kijken of ik de muur (nu gewoon een gasbeton steen) ook kan isoleren

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:20
Het hangt natuurlijk ook van de deur af: een binnendeur kun je isoleren door er vakken uit te zagen, daar bijv. EPS of XPS in aan te brengen, en die vakken af te werken met bijv. triplex en een lijst. Je kunt ook gewoon even een nieuwe deur maken, qua werk valt dat wel mee: met triplex of board en wat vurenhout kom je voor een binnendeur een heel eind.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:55

ericplan

5180 Wp PV

Een opdekdeur sluit meestal slecht af. Precies om die reden ook zo ontworpen, want goedkoop. Bij een stompe deur sluit het kozijn veel beter aan en heb je minder kieren. Het plaatsen en afhangen van een stompe deur met bijbehorend kozijn is ook veel meer werk.

A'dam PVOutput

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Meestal bestaat een goedkope binnendeur uit 2 platen hardboard met daartussen, verlijmt, een honinggraad structuur. Dit zijn allemaal kleine luchtkamers en het papier geleid de warmte ook niet goed. Ik denk dat de isolatie waarde dus niet eens perse heel slecht hoeft te zijn.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:04
ericplan schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:43:
Een opdekdeur sluit meestal slecht af. Precies om die reden ook zo ontworpen, want goedkoop. Bij een stompe deur sluit het kozijn veel beter aan en heb je minder kieren. Het plaatsen en afhangen van een stompe deur met bijbehorend kozijn is ook veel meer werk.
Volgens mij is het net andersom: een beetje opdekdeur hangt zowel in als over het kozijn, en geeft daardoor juist meer mogelijkheden om kieren te dichten.

Opdekdeuren zijn bovendien duurder dan stompe deuren: daar hoef je het Gamma krantje maar op na te slaan...

Qua montage heb je wel gelijk overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 27-02-2014 22:18 ]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:55

ericplan

5180 Wp PV

Flozem schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:13:
[...]
Volgens mij is het net andersom: een beetje opdekdeur hangt zowel in als over het kozijn, en geeft daardoor juist meer mogelijkheden om kieren te dichten.

Opdekdeuren zijn bovendien duurder dan stompe deuren: daar hoef je het Gamma krantje maar op na te slaan...

Qua montage heb je wel gelijk overigens.
Bij een opdekdeur zie je de kier tussen kozijn en deur niet. Ook al is alles nog zo scheef, met een opdekdeur lijkt het snel netjes. Met een stompe deur zie je direct als de deur niet goed sluit of kiert. Daarom moet je bij een stompe deur veel netter werken, meer je best doen om het kozijn te stellen enz. En dan heb je een beter sluitende deur.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb/had hetzelfde probleem. Niet echt een goede (goedkope) geisoleerde opdekdeur te vinden. Dus maar de kieren afgeplakt met isolatieband en onderaan de deur een tochtstrip geplakt (van die borstels).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1