Snelle en stille werkcomputer

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 12:24
Lol en mijn topic sluiten heeft ook echt nut zeker? Ik ga een lijstje maken, oke huppa topic gesloten.
Super community dit joh! Helemaal top!

Ik ga Tweakers forum nu zeker afraden bij iedereen die ik ken: goed gedaan.
Niet dat jullie dit kan schelen, maar mij wel ha!

En een beetje mij afzeiken met z'n allen, zo zielig is dat ;')

GIMJ

• Djesse8999
  • Laatst online: 13-04 08:20

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik weet niet of je het doorhebt maar jij zeikt iedereen af die je probeert uit te leggen dat je zelf inzet moet tonen.

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04 20:13
prima knul!

• Jofairden
Djesse8999 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:13:
Ik weet niet of je het doorhebt maar jij zeikt iedereen af die je probeert uit te leggen dat je zelf inzet moet tonen.
Doe ik dat niet dan? Ik schrijf een heel verhaal, en vraag uitgebreid om hulp.. Ik zeg toch dat ik van componenten uitzoeken de ballen verstand van heb! Wat heeft het dan voor nut om een lijst samen te stellen.. Er klopt dan geen zak van en weet zeker dat er dan super hard wordt gelachen!

GIMJ

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Waarom moet je dit zeggen? Als het je niet bevalt ga je lekker weg, niemand die het hier uitmaakt. Wat wil je eigenlijk bereiken, dat je gelijk hebt? Dat heb je niet en dat weet je zelf hoop ik ook. Dit is AankoopAdvies . Daarmee word bedoeld dat je zelf inzet toont en dat wij daarop advies geven.

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Er werd gezegd dat je eerste pc prima was, Er werd ook gezegd dat je de GPU eruit kon laten en zo een mooie basis hebt voor je 2e systeem
Neem anders je game-PC configuratie als uitgangspunt en laat de GPU weg

• peakrever
Mee eens met Djesse. Je hebt eerder al een build gemaakt dus je weet er heus wel iets vanaf.

• Jofairden
Djesse8999 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:17:
Er werd gezegd dat je eerste pc prima was, Er werd ook gezegd dat je de GPU eruit kon laten en zo een mooie basis hebt voor je 2e systeem
[...]
Als dat al een basis is waarom doen jullie er dan zo moeilijk over? Je kunt die lijst toch zien in mijn inventaris???? Daarom weten jullie ook van die lijst. Moet ik dan PER SE die lijst APART posten in mijn TOPIC omdat ik anders de 'REGELS' niet volg? Wauw

GIMJ

• Jofairden
Arthur-M. schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:18:
Mee eens met Djesse. Je hebt eerder al een build gemaakt dus je weet er heus wel iets vanaf.
Tjah, hele topic is weg.. Maar ik zei daar ook al: ik had die lijst niet zelf gemaakt

GIMJ

• peakrever
Dus. Je lijst hoeft niet 100% top te zijn, daar is dit aankoopadviesforum voor, maar je kan tenminste wel zelf wat proberen. Je weet welke onderdelen je nodig hebt, want je hebt al een PC.

Kan je aub antwoord geven op deze vraag; Wat wil je bereiken met dit topic? Je wil graag gelijk hebben, maar dat heb je niet. Er wordt hier eigen inzet verwacht, en dat toon jij niet.

• Jofairden
Arthur-M. schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:22:
Dus. Je lijst hoeft niet 100% top te zijn, daar is dit aankoopadviesforum voor, maar je kan tenminste wel zelf wat proberen. Je weet welke onderdelen je nodig hebt, want je hebt al een PC.

Kan je aub antwoord geven op deze vraag; Wat wil je bereiken met dit topic? Je wil graag gelijk hebben, maar dat heb je niet. Er wordt hier eigen inzet verwacht, en dat toon jij niet.
Hoezo toon ik geen inzet? Ik doe toch mijn best om deze build voor elkaar te krijgen, het is toch datgene wat ik wil? Om heel simpel te zijn: dit is alles wat ik nodig heb:

* Behuizing
* CPU
* GPU
* Mobo
* Koeling ?
* PSU
* HDD / SSD

En dat is alles. Of is dit ook al weer niet goeg genoeg? Ik kan er wel merken, namen etc. achter gaat zetten maar wat heeft dat nou voor nut als ik al 92382934892x aangeef dat ik daar dus niet mee overweg kan.

GIMJ

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
In plaats van het hele topic maar te vullen met nutteloos heen en weer gepraat, zal ik toch maar een aanzet geven:
Hej Leute,

Ik ga me bezig houden met development, programmeren, designen, photoshoppen etc.
Voor die dingen zou ik graag desktop willen bouwen, het moet niet al te duur te zijn zolang het maar simpele MMO games zoals WoW redelijk kan draaien (en stil blijven!).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals boven al genoemd, vooral development programma's (denk hierbij aan Eclipse bijvoorbeeld) en Photoshop. Verder een handig kladblok zoals NotePad++. Dat soort dingetjes.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600-700 euro, maar het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk!
Het liefst wel een SSD erbij als het kan, alleen ik weet dat die aardig prijzig zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een geluidsinstallatie, een muis, toetsenbord, koptelefoon en monitor.
De naam van mijn geluidsinstallatie weet ik zo niet, maar is van Logitech.

* Mad Catz STRIKE 5
* Logitech G700
* Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MK11

En uiteraard, heb ik al een OS.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor is wel een must, ik ga veel debuggen met MS VS Studio enz. Processor wordt veel gebruikt!
Het liefst daar dus ook goede koeling bij, om het zo stil mogelijk te houden.
Overclocken is niet van toepassing.
Het liefst zou ik een zo klein mogelijke kast nemen, maar dat is ook weer niet nodig. Als ik een grotere kast zou moeten nemen voor minder geluidsproductie dan zou ik daar geen problemen mee hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
CPU het liefst Intel (echt slechte ervaringen met AMD) en GPU het van Nvidia (absoluut geen AMD!).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau moet laag zijn, ik wil de PC zo min mogelijk horen.
Energieverbruik is niet belangrijk, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik heel veel Watts ga verbruiken!
Grootte is op zich ook niet belangrijk, ik heb namelijk alle ruimte. Het liefst natuurlijk niet groter dan nodig.
Ik hoef ook in het begin maar 1 HDD (één terrabyte moet genoeg zijn), als ik later meer nodig heb kan ik altijd nog een HDD kopen. Als het binnen goed budget past, mag het natuurlijk ook meer dan 1TB zijn. En het liefst een SSD erbij waar de OS mee boot.

---
Groeten D. 8)7
je wilt een goede intel CPU, maar je gaat niet overklokken => Intel Core i5 4440 Boxed, Intel Core i5 4570 Boxed of Intel Core i5 4670 Boxed

Ik heb niets gezien over RAID en liefst niet te groot => B85 m-ATX moederbord bvb: MSI B85M-G43

Je wilt wat games kunnen spelen, maar geen zware en GPU van Nvidia => GTX 750, GTX 750 Ti lijken mij dan ruim voldoende, bvb: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING

Stil en niet te groot systeem => m-ATX behuizing, bvb: Cooler Master Silencio 352

je systeem gaat niet veel stroom verbruiken, dus je hebt geen zware voeding nodig. De PC gaat echter wel veel gebruikt worden, dus best een efficiënte bvb: Seasonic G-Serie 360Watt

SSD: Crucial 2.5" M500 120GB of Crucial 2.5" M500 240GB (goedkoop, betrouwbaar en redelijke prestaties)

Je PC heeft nog ram nodig, 8GB zal wel volstaan lijkt mij => Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

CPU-koeler maakt het systeem wat stiller, bvb: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Zo, nu hoef je het enkel nog samen te zetten. ;) (Hier staat de uitleg => Handleiding Pricewatch)
(als het dan te duur uitkomt kunnen we zien waar er bespaard kan worden)

• peakrever
Gorateron schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:12:
Lol en mijn topic sluiten heeft ook echt nut zeker? Ik ga een lijstje maken, oke huppa topic gesloten.

Dit is je OP. Vind jij dat eigen inzet tonen? Ik niet. Ik vind dit meer zeggen dat dit forum slecht is. Als je het hier niet leuk vind, ga dan toch weg jongen. Wat denk je, dat mensen je nu nog gaan helpen?

Oke, jij zeikt ons zeker niet af? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 27-02-2014 17:28 ]

• Jofairden
Arthur-M. schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:27:
[...]

Dit is je OP. Vind jij dat eigen inzet tonen? Ik niet. Ik vind dit meer zeggen dat dit forum slecht is. Als je het hier niet leuk vind, ga dan toch weg jongen. Wat denk je, dat mensen je nu nog gaan helpen?
Wauw, vorig topic wel gezien? Dat was mijn OP. Dit is puur een reactie op wat er allemaal gebeurd met mijn vorig topic.

GIMJ

• peakrever
Gorateron schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:28:
[...]

Wauw, vorig topic wel gezien? Dat was mijn OP. Dit is puur een reactie op wat er allemaal gebeurd met mijn vorig topic.
Je bent toch niet tevreden met dit forum? Waarom wil je dan nog advies.

• Jofairden
Robbedem schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:27:
In plaats van het hele topic maar te vullen met nutteloos heen en weer gepraat, zal ik toch maar een aanzet geven:

[...]

je wilt een goede intel CPU, maar je gaat niet overklokken => Intel Core i5 4440 Boxed, Intel Core i5 4570 Boxed of Intel Core i5 4670 Boxed

Ik heb niets gezien over RAID en liefst niet te groot => B85 m-ATX moederbord bvb: MSI B85M-G43

Je wilt wat games kunnen spelen, maar geen zware en GPU van Nvidia => GTX 750, GTX 750 Ti lijken mij dan ruim voldoende, bvb: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING

Stil en niet te groot systeem => m-ATX behuizing, bvb: Cooler Master Silencio 352

je systeem gaat niet veel stroom verbruiken, dus je hebt geen zware voeding nodig. De PC gaat echter wel veel gebruikt worden, dus best een efficiënte bvb: Seasonic G-Serie 360Watt

SSD: Crucial 2.5" M500 120GB of Crucial 2.5" M500 240GB (goedkoop, betrouwbaar en redelijke prestaties)

Je PC heeft nog ram nodig, 8GB zal wel volstaan lijkt mij => Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

CPU-koeler maakt het systeem wat stiller, bvb: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Zo, nu hoef je het enkel nog samen te zetten. ;) (Hier staat de uitleg => Handleiding Pricewatch)
(als het dan te duur uitkomt kunnen we zien waar er bespaard kan worden)
Ik denk dat dat er redelijk solide uitziet, maar zou 360watt echt voldoende zijn? Ook als ik later nog wat onderdelen toevoeg zoals CD-rom, nog een HDD etc?? Ik moet natuurlijk niet tekort komen

GIMJ

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

zonder gpu is 360 watt ruim voldoende

• peakrever
360W is genoeg voor als je geen gpu neemt. Die cpu's hebben een TDP van 84W en de rest kost niet veel stroom. 360W is genoeg.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 23:10

Ja dat is de laatste tijd sterk aan het toenemen, het is echt niet meer leuk op dit forum.

• Jofairden
Maar er zit wel een GPU bij jongens, niet een monster ofzo maar is dan 360watt met een simpel kaartje zoals die daar staat de MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING (o.i.d.) alsnog voldoende?

GIMJ

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Als je niet gaat gamen is de iGPU meestal wel voldoende, Je gaat volgens mij geen grafisch intensieve programma's doen toch?

• Jofairden
Djesse8999 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:39:
Als je niet gaat gamen is de iGPU meestal wel voldoende, Je gaat volgens mij geen grafisch intensieve programma's doen toch?
Nee dat niet echt, maar ik houd me wel bezig met games. Niet dat ik dat allemaal ultra HD max graphics moet runnen, ik bedoel low settings met 60fps is dus ruim voldoende. Want het echte zware testen doe ik wel via mijn 'Game-PC'

[ Voor 6% gewijzigd door Jofairden op 27-02-2014 17:40 ]

GIMJ

• peakrever
offtopic: Daar heb je toch je game-pc al voor?

Ontopic: Een GTX750Ti kan je er nog bij toevoegen, lukt makkelijk. Ik zou alleen eerder een GTX660 nemen, is namelijk 10 à 20% sneller en niet veel duurder.

Verwijderd

Waarom zoek je niet gewoon eerst de BBG op? Dan kan je vanuit daar zelf een lijstje samenstellen en kunnen wij daarna kijken wat er anders aan kan voor jouw gebruik.

• Jofairden
Arthur-M. schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:41:
offtopic: Daar heb je toch je game-pc al voor?

Ontopic: Een GTX750Ti kan je er nog bij toevoegen, lukt makkelijk. Ik zou alleen eerder een GTX660 nemen, is namelijk 10 à 20% sneller en niet veel duurder.
Ja precies, maar zou dingen in-game wel even snel moeten kunnen testen op de werk pc. Vandaar. Of zou de processor graphics daar ook genoeg voor zijn??? Kijk een simpel GPU kaartje past dacht ik toch wel in het budget dus dan kan ik dat net zo goed erbij nemen.

GIMJ

• peakrever
Je budget laat het inderdaad wel toe, ik zou een gtx660 kopen.

Verwijderd

Waarom geen tweedehands GPU eigenlijk? Meer performance voor evenveel geld.

• Jofairden
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:47:
Waarom geen tweedehands GPU eigenlijk? Meer performance voor evenveel geld.
Zou ook kunnen denk ik, maar nieuw weet ik toch zeker dat het werkt en als het toch niet super duur is.. neem ik liever nieuw.

dit hebben we zover:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,89€ 154,89
1MSI B85M-G43€ 58,-€ 58,-
1MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING€ 136,-€ 136,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 61,90€ 61,90
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 51,-€ 51,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,79

de case bekijk ik wel aan het eind, nu even niet belangrijk. GPU zit ik nog over in, kan eventueel nog wel goedkoper... CPU koeling wel even goed naar kijken, het moet zo stil mogelijk zijn!

[ Voor 80% gewijzigd door Jofairden op 27-02-2014 17:54 ]

GIMJ

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Een GTX 750 Ti verbruikt nog geen 100W, dus kan er gemakkelijk bij.
Een GTX 660 zou idd ook nog kunnen. (maar het leek mij niet nodig omdat er geen zware eisen zijn qua gaming)

• Jofairden
Ik zal trouwens ook heel veel (grote) bestanden heen en weer verplaatsen! Mijn PC nu heeft een WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB : erg tevreden mee. Heel erg snel. Zou ik deze nu gewoon weer gebruiken, of is er nog iets goedkopers met dezelfde performance?

GIMJ

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-04 20:37

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik moet me soms ook echt inhouden als mede-tweakers meteen beginnen met "eigen inzet tonen" bla, bla, bla. Er wordt inderdaad soms een beetje arrogant gereageerd en groepsgedrag komt de sfeer mijns inziens niet ten goede.

Och ja, zo kan ik nog wel even doorgaan (nutteloze push-messages enz.) maar uiteindelijk kun je beter niet reageren op bepaalde reacties, en het gewoon laten varen. 8)

We, ik tenminste, hoop dat we ons hier overheen kunnen zetten en dat je nog een lange tijd hier mag rondzweven, niet iedereen is even leuk op deze wereld maar toch is deze site een schatkist aan informatie :) :D

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Jofairden
kuusj98 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:00:
[...]

Ik moet me soms ook echt inhouden als mede-tweakers meteen beginnen met "eigen inzet tonen" bla, bla, bla. Er wordt inderdaad soms een beetje arrogant gereageerd en groepsgedrag komt de sfeer mijns inziens niet ten goede.

Och ja, zo kan ik nog wel even doorgaan (nutteloze push-messages enz.) maar uiteindelijk kun je beter niet reageren op bepaalde reacties, en het gewoon laten varen. 8)

We, ik tenminste, hoop dat we ons hier overheen kunnen zetten en dat je nog een lange tijd hier mag rondzweven, niet iedereen is even leuk op deze wereld maar toch is deze site een schatkist aan informatie :) :D
Zijn ook nog genoeg andere sites die ook een schatkist zijn aan informatie. Ik ken er genoeg, en had ook zo daar heen kunnen gaan. Alleen omdat ik voor dit hele gebeure toch nog wel goede ervaringen had met Tweakers dacht ik het hier maar eerst te proberen.. laat dat een eer zijn.

GIMJ

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04 19:47
Gorateron schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:01:
[...]

Zijn ook nog genoeg andere sites die ook een schatkist zijn aan informatie. Ik ken er genoeg, en had ook zo daar heen kunnen gaan. Alleen omdat ik voor dit hele gebeure toch nog wel goede ervaringen had met Tweakers dacht ik het hier maar eerst te proberen.. laat dat een eer zijn.
Echt een enorme eer knul

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-04 20:37

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dit bedoel ik nou, laat het gewoon achterwege,
-Reageer ontopic, plaats geen onzinnige reacties en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
-Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
-Lees je eigen reactie even door voor je het post.

Dit staat er niet voor niets, zet je over je eigen ego heen. Waarom kan iets niet in vrede en moet er altijd wel een zeur-punt zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 27-02-2014 18:07 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

kuusj98 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:06:
[...]

Dit bedoel ik nou, laat het gewoon achterwege,
-Reageer ontopic, plaats geen onzinnige reacties en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
-Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren.
-Lees je eigen reactie even door voor je het post.
Helemaal met je eens, Beide kanten hebben schuld Veel reacties die ik heb gelezen zijn gewoon zwaar onnodig.

Laten we nu gewoon geen off-topic reacties meer plaatsen en weer met de pc bezig gaan!

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,89€ 154,89
1ASRock B85M Pro4€ 56,50€ 56,50
1MSI GeForce GTX 750Ti€ 128,04€ 128,04
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,40€ 89,40
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 61,90€ 61,90
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,99€ 36,99
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 100,90€ 100,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 665,12

Je zei volgens mij dat je al een Black HDD hebt, Die kan je er dan bij doen en dan heb je een snel maar vooral stil systeem.

• Jofairden
Precies! Ontopic nu graag! Dat gedoe moeten we mee stoppen.
Djesse dat lijkt mij een vrij goed systeem, zou ik de GPU nog iets goedkoper kunnen doen? Heel erg heb ik het inderdaad niet nodig want ik heb al een zwaar game systeem, maar even snel om iets te kunnen testen.
Die case ziet er fraai uit!
Hoe zit het met die CPU koeling? Ik heb de naam Scythe Mugen veel gezien, is die echt goed voor de prijs?

We moeten er ook van uit gaan dat deze pc soms dagen lang aan zal staan, dat moet geen probleem zijn toch?

GIMJ

• peakrever
Scythe Mugen is een goede koeler, maar wel overkill als je niet gaat overklokken. Je kan dan beter een Gelid Tranquillo Rev. 2 nemen, is nog 14,- goedkoper ook. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• Jofairden
Dat lijkt mij erg goed, ik zal niet overclocken dat is niet nodig!

GIMJ

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-04 17:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat doen we dus niet
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.