Beste Tweakers,
Voor een uitprobeer-project ben ik op zoek naar een thuisserver om lekker mee te stoeien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Linux draaien, waarschijnlijk Cent OS. Webserver, fileserver, spelen met partities e.d. Downloadcomputer of op een later moment bewaking camera's aansluiten. In ieder geval geen zware applicaties e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 250 euro inclusief verzendkosten. Met goed beargumenteren mag daar natuurlijk mee gespeeld worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, Voeding, Moederbord, Processor, Geheugen, SSD. De harde schijven die ik nog heb gaan in RAID1 draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, maar ik luister wel naar andere meningen. Als er over een product teveel negatieve verhalen zijn haak ik af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb mezelf een aantal eisen gesteld:
- goedkoop
- stil
- energiezuinig
- grootte maakt niet uit, komt toch ergens weggestopt te staan.
- liefst wel HDMI aansluiting, mocht het ooit nog een mediacenter worden.
- redundantie data maakt me niet zo heel veel uit, het is om uit te proberen. Ik hoef bijvoorbeeld niet een NAS of externe HDD op aangesloten te hebben.
Ga je overklokken?
Nee natuurlijk niet
--------------------------------------------------------
Zelf heb ik dit hieronder samengesteld, graag hoor ik jullie mening.
Dit alles bij elkaar is bij Megekko te bestellen voor 221,68 euro.
-------------------------------------------------
Ik heb ook een NAS overwogen, echter heb ik dat even geparkeerd. Het kan namelijk zomaar dat ik misschien na 6 maanden besluit om toch er wat anders van te maken. En dat gaat niet zo heel makkelijk met een NAS
Maar wellicht denken jullie daar anders over! Graag hoor ik het.
Opmerkingen over spelling e.d. liever over DM. Ook betreft Layout.
Alvast bedankt!
Voor een uitprobeer-project ben ik op zoek naar een thuisserver om lekker mee te stoeien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Linux draaien, waarschijnlijk Cent OS. Webserver, fileserver, spelen met partities e.d. Downloadcomputer of op een later moment bewaking camera's aansluiten. In ieder geval geen zware applicaties e.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 250 euro inclusief verzendkosten. Met goed beargumenteren mag daar natuurlijk mee gespeeld worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?Beeldscherm: Phillips 24" 249C4Q
Toetsenbord: Icidu AI-707947
Muis: Icidu AI-707930
Schijven: Seagate ST1000DM003, 1TB x 2
Kast, Voeding, Moederbord, Processor, Geheugen, SSD. De harde schijven die ik nog heb gaan in RAID1 draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, maar ik luister wel naar andere meningen. Als er over een product teveel negatieve verhalen zijn haak ik af.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb mezelf een aantal eisen gesteld:
- goedkoop
- stil
- energiezuinig
- grootte maakt niet uit, komt toch ergens weggestopt te staan.
- liefst wel HDMI aansluiting, mocht het ooit nog een mediacenter worden.
- redundantie data maakt me niet zo heel veel uit, het is om uit te proberen. Ik hoef bijvoorbeeld niet een NAS of externe HDD op aangesloten te hebben.
Ga je overklokken?
Nee natuurlijk niet
--------------------------------------------------------
Zelf heb ik dit hieronder samengesteld, graag hoor ik jullie mening.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 30,44 | € 30,44 |
| 1 | ASRock Intel H81 H81M-HDS | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Antec VSK-3000E | € 22,69 | € 22,69 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,58 | € 31,58 |
| 1 | Corsair VS350 | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 59,- | € 59,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 212,20 | |
Dit alles bij elkaar is bij Megekko te bestellen voor 221,68 euro.
-------------------------------------------------
Ik heb ook een NAS overwogen, echter heb ik dat even geparkeerd. Het kan namelijk zomaar dat ik misschien na 6 maanden besluit om toch er wat anders van te maken. En dat gaat niet zo heel makkelijk met een NAS
Opmerkingen over spelling e.d. liever over DM. Ook betreft Layout.
Alvast bedankt!