Ik vraag het ook maar hier even, want op de Ubuntu fora's weet men helaas van niets. En op Google vind ik er ook vrij weinig over helaas.
Ik zit met een probleem. Eentje waarvan ik serieus mijn hoofd over breek. Wij rollen op het werk via kickstart tientallen RHEL servers uit wat klakkeloos goed werkt. Heel blij mee
maar nu wilt een leraar een Ubuntu farm hebben en mijn coördinator heeft mij de taak gegeven om uit te zoeken hoe ik via kickstart (of preseed) Ubuntu kan deployen zonder tussenkomst van een admin.
Geen probleem, dacht ik. Maar nu komt het...we werken niet met DHCP of iPXE, Onze servers krijgen static ip's en bij de uitrol van RHEL's gaat dat perfect. Maar niet met Ubuntu
Met Ubuntu werkt kickstart en preseed niet zo lekker, tenminste, met static ip's. Wat ik doe is het volgende.
- Extract de 12.04 server iso
- Edit de txt.cfg file naar gelieve
- Build de iso opnieuw
- Koppelen aan VM
- Opstarten van VM
Ik gebruik als boot parameters:
Ik heb van alles afgezocht en geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om de ip gegevens automatisch in te laten vullen. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Ik zit met een probleem. Eentje waarvan ik serieus mijn hoofd over breek. Wij rollen op het werk via kickstart tientallen RHEL servers uit wat klakkeloos goed werkt. Heel blij mee

Geen probleem, dacht ik. Maar nu komt het...we werken niet met DHCP of iPXE, Onze servers krijgen static ip's en bij de uitrol van RHEL's gaat dat perfect. Maar niet met Ubuntu

Met Ubuntu werkt kickstart en preseed niet zo lekker, tenminste, met static ip's. Wat ik doe is het volgende.
- Extract de 12.04 server iso
- Edit de txt.cfg file naar gelieve
- Build de iso opnieuw
- Koppelen aan VM
- Opstarten van VM
Ik gebruik als boot parameters:
Maar probleem is dat hij netjes de dhcp uitschakelt, maar hij vult niet automagisch de ip gegevens in voor eth0 wat dus resulteert niet het niet afronden van de deployment. Probleem is dus dat hij daarna de ks.cfg niet kan vinden ivm geen netwerk.file=/cdrom/preseed/ubuntu-server.seed initrd=/install/initrd.gz netcfg/disable_autoconfig=true network --bootproto=static --ip=xxx.xxx.xxx.xxx --netmask=255.255.255.0 --gateway=xxx.xxx.xxx.xxx --nameservers=xxx.xxx.xxx.xxx --device=eth0 ks=http://location.of.ks.cfg --
Ik heb van alles afgezocht en geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om de ip gegevens automatisch in te laten vullen. Iemand enig idee wat ik fout doe?