Snelle en stille werkcomputer

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 12:24
Hej Leute,

Ik ga me bezig houden met development, programmeren, designen, photoshoppen etc.
Voor die dingen zou ik graag desktop willen bouwen, het moet niet al te duur te zijn zolang het maar simpele MMO games zoals WoW redelijk kan draaien (en stil blijven!).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals boven al genoemd, vooral development programma's (denk hierbij aan Eclipse bijvoorbeeld) en Photoshop. Verder een handig kladblok zoals NotePad++. Dat soort dingetjes.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 600-700 euro, maar het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk!
Het liefst wel een SSD erbij als het kan, alleen ik weet dat die aardig prijzig zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een geluidsinstallatie, een muis, toetsenbord, koptelefoon en monitor.
De naam van mijn geluidsinstallatie weet ik zo niet, maar is van Logitech.

* Mad Catz STRIKE 5
* Logitech G700
* Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MK11

En uiteraard, heb ik al een OS.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor is wel een must, ik ga veel debuggen met MS VS Studio enz. Processor wordt veel gebruikt!
Het liefst daar dus ook goede koeling bij, om het zo stil mogelijk te houden.
Overclocken is niet van toepassing.
Het liefst zou ik een zo klein mogelijke kast nemen, maar dat is ook weer niet nodig. Als ik een grotere kast zou moeten nemen voor minder geluidsproductie dan zou ik daar geen problemen mee hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
CPU het liefst Intel (echt slechte ervaringen met AMD) en GPU het van Nvidia (absoluut geen AMD!).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau moet laag zijn, ik wil de PC zo min mogelijk horen.
Energieverbruik is niet belangrijk, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik heel veel Watts ga verbruiken!
Grootte is op zich ook niet belangrijk, ik heb namelijk alle ruimte. Het liefst natuurlijk niet groter dan nodig.
Ik hoef ook in het begin maar 1 HDD (één terrabyte moet genoeg zijn), als ik later meer nodig heb kan ik altijd nog een HDD kopen. Als het binnen goed budget past, mag het natuurlijk ook meer dan 1TB zijn. En het liefst een SSD erbij waar de OS mee boot.

---
Groeten D. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Jofairden op 27-02-2014 16:43 ]

GIMJ

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Wacht, je hebt in december al een PC in elkaar gezet die toen 1100,- kostte? Die PC moet ook prima geschikt zijn voor de dingen die je met deze pc wil gaan doen.

• Jofairden
Arthur-M. schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:28:
Wacht, je hebt in december al een PC in elkaar gezet die toen 1100,- kostte? Die PC moet ook prima geschikt zijn voor de dingen die je met deze pc wil gaan doen.
Jup, maar ik heb nog een PC nodig.

GIMJ

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
En met welk idee ben je zelf al gekomen? Neem anders je game-PC configuratie als uitgangspunt en laat de GPU weg. Ik ga er dan vanuit dat de PC's op twee aparte locaties komen te staan, want anders is het inderdaad maf om er nu een tweede te bouwen...

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Jofairden
Ok hier vraag ik niet om, ik wil een aparte PC bouwen?
Dat mag ik zelf weten toch? Dat jullie daar op tegen zijn, I don't give a shit.
Ik vraag om AANKOOPADVIES, niet om jullie mening.

Peace.

GIMJ

• erikitweakt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04 22:18
En waar zat je zelf aan te denken?

• Jofairden
Precies wat ik in de post heb geplaats. Waarom denk je dat ik hier om aankoopadvies vraag? Als ik zelf al een lijstje had met onderdelen had ik hier nooit gepost... Jeez.. is dit zo moeilijk om te snappen

GIMJ

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
nogal onnodig...

[ Voor 64% gewijzigd door Edmin op 27-02-2014 17:10 ]

• Jofairden
en dat geldt voor jou ook

[ Voor 86% gewijzigd door Edmin op 27-02-2014 17:11 ]

GIMJ

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:15

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

We hebben nog geen vacature voor een moderator, dankje

[ Voor 74% gewijzigd door Edmin op 27-02-2014 17:12 ]

• Jofairden
Oke wow, blijkbaar ben ik op de verkeerde plek hier. Ik vind het dus juist lastig om de goede onderdelen uit te zoeken en bij elkaar te zetten zodat het een goed geheel wordt: daarom ben ik dus hier. Nee, maar blijkbaar moet ik dus toch dat allemaal zelf doen, en dan hier komen (blijkbaar) puur om te checken of dat OK is?
Wauw, ik had echt wat beters verwacht van deze plek.

edit:
Voordat er weer negatieve reacties komen: reageer maar gewoon niet dan. Het heeft geen nut, ik zoek hulp, geef mij een begin en dan kom ik er waarschijnlijk wel uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Jofairden op 27-02-2014 16:54 ]

GIMJ

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Zo werkt het eigenlijk wel ja, jij maakt een lijstje zet het op dit forum en wij geven adviezen.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Verwijderd

Lees: DAA beleid

• Jofairden
Kyle98 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:56:
Zo werkt het eigenlijk wel ja, jij maakt een lijstje zet het op dit forum en wij geven adviezen.
Dan had ik net zo goed dit hele verhaal niet kunnen typen, en zoals net al genoemd, zelf een lijstje kunnen maken. Wat een onzin is dit dan, waarom is deze sectie hier als hulp toch niet wordt geboden?

GIMJ

• Djesse8999
  • Laatst online: 13-04 08:20

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Gorateron schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:57:
[...]

Dan had ik net zo goed dit hele verhaal niet kunnen typen, en zoals net al genoemd, zelf een lijstje kunnen maken. Wat een onzin is dit dan, waarom is deze sectie hier als hulp toch niet wordt geboden?
Je moet zelf proberen, Het maakt niet uit of je lijstje voor geen meter klopt, Als je maar geprobeerd hebt.

Dan leer je er tenslotte ook wat van ;)

Als jij een lijstje hebt gemaakt dan kunnen wij zeggen wat er dan beter/goedkoper kan en of bepaalde onderdelen wel compatibel met elkaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Djesse8999 op 27-02-2014 17:04 ]

• Jofairden
Beetje belachelijk dat deze 'regeltjes' zo strikt worden opgevolgd, het DAA beleid is geen koning toch, of wel?
Ik zal misschien een lijstje maken, maar ik kan net zo goed hier weg gaan: ik heb al aangegeven dat ik het heel erg moeilijk vind.
Wat jullie zeggen is: ik moet een lijstje maken, maakt niet uit als er geen bal van klopt , want dan heb je 'inzet' getoond. ?? Pure bullshit, want als ik een lijst maak en er klopt niks van dan maken jullie toch weer een lijst die totaal anders is. Dus dat ik een lijst moet maken slaat echt nergens op.

GIMJ

• peakrever
Gast, ik heb net bij je game-pc topic gekeken en daar heb je wel zelf een config gemaakt. Daar ben je dan weliswaar op afgezeikt, maar je zou heus wel zelf iets kunnen proberen, ook aan de hand van jouw game-pc topic. "Jeez.." is dat nou zo moeilijk?

Denk je dat we een klantenservice zijn ofzo? Je kan wel boos op ons worden dat wij met niks aan komen zetten, maar doe jij dat wel dan?

• Djesse8999
  • Laatst online: 13-04 08:20

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Er zijn ook andere topics waar mensen het wel snappen, Misschien een topic vinden wat op dit topic lijkt qua wat diegene wil en daar wat ideen uithalen (wat is belangerijker voor het programma wat je wil gebruiken, Veel cores of snelheid per core?)

• peakrever
Het lijkt wel alsof de TS gelijk wil hebben en dat het hem niet eens meer gaat om het advies. Dit is nu al de 17e post en er is nog geen één woord in dit topic dat met computers te maken heeft.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-04 17:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik was eigenlijk van plan om e.e.a. op te schonen en dit topic weer open te zetten, maar dat blijkt niet echt een nuttige excersitie.

TS: open gerust een nieuw topic. Groei wat eelt op je ziel en zorg dat je een minder kort lontje hebt.

@rest: wees behulpzaam of blijf weg. Moderators hebben we al zat en trolls ook.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.