ik heb een paar weken geleden een celeron 500 op mijn QDI advance 5/133E mainboard(via apollo pro) gezet met een standaard socket 370->slot1 converter
ik heb geen problemen met 7,5x75 en 7,5x83 fsb
alleen wilde de pc niet booten toen ik hem op 100 mhz fsb deed
mijn mainboard ondersteund geen voltage tweaking, dus heb ik bij eynstein een MSI MS-6905 master convertor gekocht waarmee je fsb op 100/133 kan zetten en ook het voltage kan veranderen
met deze convertor op 100 mhz wil de pc ook niet booten, dus moet ik het voltage verhogen, toch ?
volgens het programma QDI manage easy (waarmee ik mijn mobo temp. e.d. kan bekijken) loopt de celeron op 2.0 volt, corrigeer me als ik het fout heb
met de msi convertor kan ik alleen van 1.5 tot max. 2.0 volt
betekent dit dat ik dus een andere convertor moet kopen ?
b.v. de abit slotket III, die tot max. 3.5 volt gaat ?
ik heb geen problemen met 7,5x75 en 7,5x83 fsb
alleen wilde de pc niet booten toen ik hem op 100 mhz fsb deed
mijn mainboard ondersteund geen voltage tweaking, dus heb ik bij eynstein een MSI MS-6905 master convertor gekocht waarmee je fsb op 100/133 kan zetten en ook het voltage kan veranderen
met deze convertor op 100 mhz wil de pc ook niet booten, dus moet ik het voltage verhogen, toch ?
volgens het programma QDI manage easy (waarmee ik mijn mobo temp. e.d. kan bekijken) loopt de celeron op 2.0 volt, corrigeer me als ik het fout heb
met de msi convertor kan ik alleen van 1.5 tot max. 2.0 volt
betekent dit dat ik dus een andere convertor moet kopen ?
b.v. de abit slotket III, die tot max. 3.5 volt gaat ?