Toon posts:

celly 500 op 100 mhz FSB + voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een paar weken geleden een celeron 500 op mijn QDI advance 5/133E mainboard(via apollo pro) gezet met een standaard socket 370->slot1 converter
ik heb geen problemen met 7,5x75 en 7,5x83 fsb
alleen wilde de pc niet booten toen ik hem op 100 mhz fsb deed
mijn mainboard ondersteund geen voltage tweaking, dus heb ik bij eynstein een MSI MS-6905 master convertor gekocht waarmee je fsb op 100/133 kan zetten en ook het voltage kan veranderen
met deze convertor op 100 mhz wil de pc ook niet booten, dus moet ik het voltage verhogen, toch ?
volgens het programma QDI manage easy (waarmee ik mijn mobo temp. e.d. kan bekijken) loopt de celeron op 2.0 volt, corrigeer me als ik het fout heb
met de msi convertor kan ik alleen van 1.5 tot max. 2.0 volt
betekent dit dat ik dus een andere convertor moet kopen ?
b.v. de abit slotket III, die tot max. 3.5 volt gaat ?

Verwijderd

Topicstarter
en ik gebruik de titan majestic cooler

Verwijderd

Er zijn geen celerons (1) die de 600 halen op een uitzondering daargelaten.
Dat trekken ze niet en voltage verhogen helpt alleen om de boel stabieler te maken, niet om hem te laten booten.
Kun je niks kiezen tusseen 83 en 100?
570 is bv ook nog goed te doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen problemen met 7.5x83=623
in mijn bios kan ik de fsb alleen op 66/75/83 mhz zetten
en als ik op het mobo de jumpers op 100 mkz zet boot de pc niet
ik weet niet of er convertors zijn waarme je de fsb tussen 83 en 100 kan zetten

Verwijderd

Wist niet dat die 500 zo ver ging, maar 750mhz is 50% overklokt en dat is echt onmogelijk, 623 lijkt me toch nie verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.the-lamer.com/sandra.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.the-lamer.com/wcpuid.jpg

nee, dat is zeker niet verkeerd
ik ben gewoon benieuwd hoe ik kan gaan

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
750 kun je wel gewoon vergeten. overigens kun je met een MSI converter (de 9605 Master?) waarschijnlijk wel gewoon hoger dan 2.0V, alleen is dat ongedocumenteerd

Heeft hij 5 jumpertjes voor voltage?

Maarre, 625 op 2.0V is al _heel_ goed voor een PPGA celeron. 750 zou eventueel kunnen, maar moet je gaan denken aan extreme cooling. Peltier+water moet je een end mee komen.

Verwijderd

Topicstarter
yep, hij heeft 5 jumpers voor voltage
ik vind het voorlopig wel best zo, peltiers en waterkoeling gaat mij een beetje te ver (en boven mijn pet)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Leuk dat WCPUID, maar bij mij geeft ie foute waardes, mijn fsb was bijna 190 MHz en ik ben geen japanner! dat kan dus niet, en de multiplier was opeens 4.5 ipv 8.5. fsb is gewoon 100. ik heb een celly2 566.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1