Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ElasticSearch, hoe zit het nou precies?

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik ben druk bezig met een onderzoek naar ElasticSearch (met Graylog 0.20) voor onze centrale logging. Nu lees je bijna overal dat een ES cluster een oneven aantal nodes moet hebben, maar op de site van ES zelf kan ik dit niet vinden?
Wat is nou de beste setup qua nodes, shards en replicas voor ES?
Mijn idee was om 3 nodes te gaan draaien, met 3 shards en 1 replica (6 blokjes per index dus).

Ik heb al heeeeeeel veel gelezen op Google over dit onderwerp maar kom niet tot een eenduidig antwoord. Misschien heeft iemand hier er ervaring mee? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-11 17:59
Ik ben hier sinds kort ook mee bezig tbv. graylog2. (mooi spul)

Mijn idee is dat wanneer ik meer performance wil het beter is het aantal nodes uit te breiden, dus ga ik naar twee nodes toe. Wanneer je wilt repliceren dan zou er een derde nodig zijn, voor zover inbegrip is dit noodzakelijk voor redundantie.

Ik heb me bij elasticsearch aangemeld voor een van de videos, even later kreeg ik een mail met toegang naar een soort "starter pack" met meer informatie.

Ten behoeve van Graylog 2 is het een shard per node, dus als je twee es nodes hebt, configureer je 2 shards in graylog2 server.

Elasticsearch zou erg intelligent zijn, dus je kan het stukje bij beetje opvoeren en uitbreiden.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:39
hier een link waar nodes en shards goed worden uitgelegd (check de reply's voor de uitleg): link naar stack overflow; nodes en shards op ES