Erg veel vooronderzoek zie ik nou niet echt voordat je het topic sowieso startte. Het is allemaal op te zoeken op google. Hier op tweakers verwachten we wel wat vooronderzoek voordat je een topic plaatst zie het
CAA beleid
Ook de post is heel matig. Game je veel ? nee dan pak je 120 GB SSD of 64 BG als je op de centen let, zo ja overweeg 256 GB. Doe je iets qua programmeren of gebruik je zware programma's dan kan je zelf nog hoger gaan richting de 500 GB.
En wat zijn jouw componenten ? als jouw moederbord Sata 150 en geen AHCI ondersteund is de snelheidswinst veel minder dan een moederbord met Sata 600 en AHCI. Heb je een laptop dan moet je even uitzoeken wat het moederbord van het laptop is en googelen.
Voor de HDD pak je of 1 TB of 2 TB. 3 of 4 kan ook, maar persoonlijk vind ik het beter als je eerst de 2 TB vol hebt en dan pas weer een nieuwe koopt. Nieuwer is meestal beter zeker bij HDD's. Als er dan nieuwe HDD's zijn zullen ze in meeste gevallen betrouwbaarder, stiller zuiniger (ect) zijn. Dan kan je bijvoorbeeld 8 TB nemen als je het ubberhäupt voor elkaar krijgt om 2 TB vol te krijgen. (zal door de jaren heen wel gebeuren als je niks opruimt maar ik ruim veel op en heb eigenlijk aan 500 GB al voldoende)
Ik zelf heb een 500 GB hdd met een 120 GB Pata schijf (ik had hem toch nog liggen dus dan kan ik hem er beter aanhangen) en een SSD van 240 GB. Evt nog een HHD van 80 GB met SATA maar dat vond ik niet de moeite waard om aan te sluiten.
Maar eigenlijk aan die 500 GB schijf met de SSD heb ik meer dan genoeg, maar dat komt omdat ik series, films enzo op de HTPC of op de NAS zet, plus ik hou altijd een lenteschoonmaak en gooi alles eraf wat ik niet nodig heb.