Dns ipv4 werkt niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

• basvis
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-11 08:58
Na lang browsen is het me gelukt om mijn internetverbinding weer op gang te krijgen.
Het probleem komt bij mijn laptop vaker voor op verscheidenen netwerken. Anderen die ook deze netwerken gebruiken ondervinden geen problemen.

Ik heb mijn dns altijd op automatisch staan en heb dit nu veranderd na 4.2.2.2.
Nu werkt mijn internet wel weer. Maar mijn vraag is, waarom dit bij mijn laptop nodig is en bij anderen die ook dit netwerk gebruiken dit niet nodig is. Is er misschien nog meer wat niet klopt in mijn instellingen?

Als verduidelijking dit plaatje met de huidige situatie waarin ik weinig tot geen problemen meer ondervind:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2gv3n6u.png

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Driver al bijgewerkt ? Als ik google kom ik dat tegen als zijnde een oplossing.

Maar goed is maar halve info, ik mis:

OS versie
Treedt het ook op met de laptop bij andere netwerken ?
Wat staat er in de eventlogs ?
Heb je je tcp-ip stack al eens gereset ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Welke dns server krijg je dan als je geen internet hebt?

gebruik je toevallig een 2e router voor wireless. staat daar dan de dhcp uit

Iperf

• basvis
KillerAce_NL schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:26:
Driver al bijgewerkt ? Ja nieuwste versieAls ik google kom ik dat tegen als zijnde een oplossing.

Maar goed is maar halve info, ik mis:

OS versie
Treedt het ook op met de laptop bij andere netwerken ?
Wat staat er in de eventlogs ?
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Os Versie: Windows 7 Home Premium (Servicepack 1)
64 Bits systeem

Hardware wireless:
Intel Centrino Wireless-N100

Bedraad:
Realtek PCIe GBE Family controler

De andere laptops hebben hier weinig tot geen last van. Ik heb dit voornamelijk op netwerken waar Ziggo de provider is. Kan puur toeval zijn uiteraard, maar het lijkt alsof mijn laptop hier dit DNS probleem mee krijgt.

Kun je deze punten even toelichten?
Wat staat er in de eventlogs ?Waar vind ik deze?
Hoe doe ik dit?

Verwijderd

basvis schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:41:
[...]

Hoe doe ik dit?
Welkom op GoT, hier verwachten we dat je ook zelf initiatief toont, door o.a. dit soort basale vragen zelf beantwoord ziet te krijgen.

http://windows.microsoft....vent-viewer#1TC=windows-7
Het internetprotocol (TCP/IP) herstellen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

basvis schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Os Versie: Windows 7 Home Premium (Servicepack 1)
64 Bits systeem

Hardware wireless:
Intel Centrino Wireless-N100

Bedraad:
Realtek PCIe GBE Family controler

De andere laptops hebben hier weinig tot geen last van. Ik heb dit voornamelijk op netwerken waar Ziggo de provider is. Kan puur toeval zijn uiteraard, maar het lijkt alsof mijn laptop hier dit DNS probleem mee krijgt.

Kun je deze punten even toelichten?
Hoe doe ik dit?
Negeer je de vragen van fish opzettelijk?
fish schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:26:
Welke dns server krijg je dan als je geen internet hebt?

gebruik je toevallig een 2e router voor wireless. staat daar dan de dhcp uit
Graag alsnog antwoord op deze twee, vooral de eerste (welke DNS server je toegewezen krijgt als je het op 'auto' zet).

Oslik blyat! Oslik!

• basvis
Nee ik heb geen tweede router. Er staat wel een range-extender in het netwerk. En ook is er een Nas-Server aangesloten in het netwerk.

-Ik heb de Tcp-ip stack gereset.
-De DNS die ik toegewezen krijg is 192.168.1.1
-In de event logs staat ook DNS-Clients event bij de fouten (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2qml1g5.png
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/16hnhwn.png

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mm vreemd. is er een apparaat wat misschien ics heeft aan staan? zet anders een voor een al je andere apparaten uit en kijk of het goed gaat dan met de dns. en dan zou ik beginnen met je nas.en daarna je range extender

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 03-03-2014 13:25 ]

Iperf

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een beetje eigen initiatief lijkt me wel gewenst je komt al te volgen stappen tegen als je je event id in google intikt.
https://eventid.net/displ...20Client%20Events&phase=1

• basvis
KillerAce_NL schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:33:
Een beetje eigen initiatief lijkt me wel gewenst je komt al te volgen stappen tegen als je je event id in google intikt.
https://eventid.net/displ...20Client%20Events&phase=1
Dit snap ik, ik heb alle stappen gevolgd. Ik heb het probleem alleen nog op ons thuisnetwerk. Dus voor de andere netwerken is het probleem opgelost dank voor jullie hulp.

Meestal treed het probleem pas op wanneer mijn ouders ook op het netwerk gaan met hun Macbook's. Hierop staat ics niet aan en verder ook niets opmerkelijks.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Meestal ..... dus niet altijd

en heb je al wat gedaan met mijn suggestie, of was dat teveel moeite ..

Iperf

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
Je subnetmasker is 255.255.255.0

Je IP-adres is 192.168.178.105
Je router is 192.168.178.105
Je DNS-server is 192.168.1.1

Voor alles waar het (hele!) blauwe gedeelte gelijk is kun je zo bij zonder je router nodig te hebben. Omdat dit bij de toegewezen DNS-server niet helemaal gelijk is (3e octet is 1 ipv 178) gaat dit over je router. Als dit een standaard consumentending is dan heeft die maar één netwerk, gooit hij het pakketje voor de DNS-server naar je internetlijn en omdat het een RFC1918-adres betreft negeert de router van je provider (en mogelijk zelfs je eigen router al) het pakketje zonder pardon en zonder melding...

Was het adres van de router af fabriek toevallig 192.168.1.1 ? Mogelijk is de DHCP-optie die je DNS-servers meegeeft niet aangepast toen je het IP van de router aanpaste. Dat verklaart niet waarom andere PC's en laptops het wel doen; mogelijk hebben die het DNS-adres handmatig ingevuld?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• basvis
Paul schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:33:
[...]

Je subnetmasker is 255.255.255.0

Je IP-adres is 192.168.178.105
Je router is 192.168.178.105
Je DNS-server is 192.168.1.1

Voor alles waar het (hele!) blauwe gedeelte gelijk is kun je zo bij zonder je router nodig te hebben. Omdat dit bij de toegewezen DNS-server niet helemaal gelijk is (3e octet is 1 ipv 178) gaat dit over je router. Als dit een standaard consumentending is dan heeft die maar één netwerk, gooit hij het pakketje voor de DNS-server naar je internetlijn en omdat het een RFC1918-adres betreft negeert de router van je provider (en mogelijk zelfs je eigen router al) het pakketje zonder pardon en zonder melding...

Was het adres van de router af fabriek toevallig 192.168.1.1 ? Mogelijk is de DHCP-optie die je DNS-servers meegeeft niet aangepast toen je het IP van de router aanpaste. Dat verklaart niet waarom andere PC's en laptops het wel doen; mogelijk hebben die het DNS-adres handmatig ingevuld?
Bedankt voor je hulp! Dit heeft het probleem opgelost. Ik heb de router gereset, en de DHCP aan en uitgezet. Tevens heb ik nu voor mijn laptop een statisch ip adres ingesteld. Ik heb nu geen problemen meer. Dank voor jullie hulp! :)

• basvis
fish schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:18:
Meestal ..... dus niet altijd

en heb je al wat gedaan met mijn suggestie, of was dat teveel moeite ..
bedanktt voor je voorgaande reactie hier heb ik wel wat aan gehad. En nee het was niet teveel moeite.

[ Voor 38% gewijzigd door basvis op 06-03-2014 19:41 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waaom stel ik me zo op ?

Jij vraagt iets, ik geef je antwoord en je lijkt er niets mee te doen.
Meestal heb je het probleem als de mac aangesloten is .. dus er zijn ook gevallen waar het gebeurt zonder mac. Dus light het waarchijnlijk niet aan de mac. Mischien is er wel invloed. maar het gebeurt ook zonder mac.

Tevens vermoed ik niet dat dit je probleem heeft opgelost.
Dat je ip voor de dns niet klopt heeft een oorzaak, er gaat iets mis in de automatische configuratie daarvan. Wat doe jij, je stelt hem handmatig in. Dat is mooi dan merk je niet dat het automatische fout gaat. Het volgende apparaat dat je aansluit kan dan dezelfde problemen krijgen als je pc.

Als je probleem echt wil oplossen probeer dan de oorzaak aan te pakken en niet een workaround te bedenken.

Edit:
waarom wijzig je nu je post? ik geef je antwoord op een vraag en dan haal je de vraag weg. lekker dan ...

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 06-03-2014 20:00 ]

Iperf

Pagina: 1