7.1 Headset

Pagina: 1
Acties:

• rvdinter
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01 14:46
Hoi,

Ik heb laatst een nieuwe headset gekocht, de Razer Tiamat 7.1. Maar ik heb dus een laptop met een headset aansluiting en een microfoonaansluiting. Hierdoor hoor je alleen in 5.1.... Wat is een redelijk goedkoop product wat ik kan aansluiten op mijn laptop, waardoor ik toch wel in 7.1 muziek kan luisteren en kan gamen? Het moet natuurlijk ook geen baksteen zijn wat naast je laptop ligt, dus 't mag ook niet al te groot zijn.... Ik moet ook nog in m'n kamer passen eah :P

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Ik heb een 7.1 headset (corsair vengence) waar een USB dongle bij zit.
Wat wel handig is want een laptop heeft vrijwel nooit 7.1 geluid en de meeste PC's ook niet.

Je kan kijken naar 7.1 geluidskaart voor je laptop. Via USB of een uitbreidingsslot.
Het was alleen slimmer geweest als je hier aan had gedacht voordat je de koptelefoon kocht. Kun je misschien nog ruilen?

TheS4ndm4n#1919

• rvdinter
Nee, het is al over de tijd heen dat ik het terug had kunnen brengen. Weet je misschien een goede USB externe geluidskaart dan?

Nog bedankt voor de snelle reactie!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou zeggen, waarom extra geld uitgeven? 5.1 op een hoofdtelefoon is al een kunstmatig iets. Verschil met 7.1 zul je imho echt niet horen.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoe heb je 5.1 uit twee jacks gekregen?

• rvdinter
eeeehhhmm, om eerlijk te zijn weet ik echt niet of het wel 5.1 is.. ik ben niet zo goed in audio... Op de doos staat wel dat als je niet alle 5 de snoertjes gebruikt, je gewoon 5.1 te horen krijgt.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Xenoyx schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:08:
Nee, het is al over de tijd heen dat ik het terug had kunnen brengen. Weet je misschien een goede USB externe geluidskaart dan?

Nog bedankt voor de snelle reactie!
Welke goed is zou ik niet weten. Maar veel keuze is er niet.
http://tweakers.net/categ...RUiq3VAcoZIckZGhhYAIVrawE

TheS4ndm4n#1919

• rvdinter
Aha oke, bedankt

Verwijderd

Hallo,

Na een paar maanden intensief de razer tiamat 7.1 gebruikt te hebben, heb ik perongelijk de bedrading uit de soldeer plekken getrokken (door de irritante draad die steeds opkrult). aangezien de bedrading precies op de goede plaats moet zitten zijn er minstens 100000 verschillende mogelijkheden om ze op de goede plek te solderen. Dixons, waar ik de headset gekocht heb wil me hier niet mee helpen. Mijn vraag is: is er iemand die mij een foto wilt sturen van de binnenkant van de volumeregeling doos zodat ik de stekkers er zelf op kan solderen? Dan kan ik eindelijk weer met mijn overdure headset op pad gaan ;).

Groet,

Guus Dame
Pagina: 1