Tweakers,
ik heb (op 'n Synology NAS, maar het probleem lijkt daar niets mee te maken te hebben) een probleem met mijn OpenVPN verbinding: OpenVPN GUI geeft aan dat er verbinding is, en ik kan via het externe én interne IP adres aan de shared folders (CIFS), maar de DNS naam van de server wordt niet geresolved.
Ik heb al geprobeerd om het interne en externe IP adres van de VPN server zelf (tevens de file server) in openvpn.ovpn mee te geven met de syntax:
# dhcp-option DNS: To set primary domain name server address.
# Repeat this option to set secondary DNS server addresses.
dhcp-option DNS 192.168.2.97 (dit is het interne adres van de server)
maar dat schijnt niks uit te halen.
Tussen de server en het internet bevindt zich een router, daarna het boze internet, en op een andere locatie mijn eigen pc (ook achter een router).
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit verder te troubleshooten?
ik heb (op 'n Synology NAS, maar het probleem lijkt daar niets mee te maken te hebben) een probleem met mijn OpenVPN verbinding: OpenVPN GUI geeft aan dat er verbinding is, en ik kan via het externe én interne IP adres aan de shared folders (CIFS), maar de DNS naam van de server wordt niet geresolved.
Ik heb al geprobeerd om het interne en externe IP adres van de VPN server zelf (tevens de file server) in openvpn.ovpn mee te geven met de syntax:
# dhcp-option DNS: To set primary domain name server address.
# Repeat this option to set secondary DNS server addresses.
dhcp-option DNS 192.168.2.97 (dit is het interne adres van de server)
maar dat schijnt niks uit te halen.
Tussen de server en het internet bevindt zich een router, daarna het boze internet, en op een andere locatie mijn eigen pc (ook achter een router).
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit verder te troubleshooten?