Linker kanaal van versterker speelt luider dan rechter.

Pagina: 1
Acties:

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:53
Bij gebrek van het vinden van een beter topic doe ik hier een beroep op jullie kennis.

Ik heb sinds een paar dagen een versterker gekocht hier op tweakers, deze.
Nu heb ik dus het probleem dat mijn linker kannaal net wat harder en met wat meer power uit de versterker komt dan mijn rechterr. Het klinkt allemaal wat ongebalanceerd nu, zeker met een koptelefoon op merk je dat de muziek naar links nijgt. Dit probleem heb ik zonder versterker niet en op verschillende speakers en koptelefoons heb ik het zelfde probleem. Het probleem ligt dus duidelijk bij de versterker.

Na contact op te hebben genomen bij de verkoper van deze versterker vertelde hij mij dat ik dit kan aanpassen via de 2 kleine gele draai knopjes direct naast de buis. Op de foto uit de advertentie kan je ze goed zien. Nu heb ik al wat geprobeerd te draaien, natuurlijk steeds kleine stukjes en daarna het geluid getest. Bij hele kleine veranderingen is er geen verschil te horen, maar als ik ze bijna tot hun max draai (ongeveer een kwartslag) valt het hele kanaal weg. Ik heb geen verstand van de logica achter deze draaiknopjes en daarom aan jullie de vraag of jullie weten welke van de 2 ik moet draaien en hoe ver welke kant op ongeveer?

Als ik test of het verschil weg is zet ik hem op een heel laag volume, de linker is dan nog duidelijk hoorbaar maar de rechter niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Valt dit te verhelpen?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat een gave versterker, zo eentje wil ik er ook wel :+

Zet eens beide draaiknopjes zo ver mogelijk open?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Flokman
Zeker een mooie versterker! Ik zal het even proberen!

E: Ok als ik beide knopjes helemaal naar rechts draait heb ik geluid aan de rechter kant (zoveel ons volgens mij normaal is) maar zeer weinig in mijn rechter plus een brom/zoemtoon. Ik zal hem nu rechts eens zo laten en de linker weer naar zijn standaard positie zetten.

E2: Links in beginpositie en rechter in max schijnt niets te veranderen, links is weer harder.

[ Voor 85% gewijzigd door Flokman op 27-02-2014 14:35 ]

• Flokman
Ik snap er niks van. De knopjes lijken alleen maar het hele kanaal uit te kunnen zetten maar niet het iets harder of zachter te kunnen zetten. Als niemand nog een idee heeft mag hij weer in de verkoop. Voor speakers is het verschil te klein om te merken, maar met een koptelefoon erger ik me er te veel aan.

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik zie in de advertentie dat vermeld wordt dat de l/r binnen een marge van 1db vallen, misschien dat hier de hinderlijke geluidsweergave door onstaat en dat het niet beter is af te stellen.

Je spreek over luidsprekers aansluiten, kan deze amp dan ook dienst doen als pre amp?

Mocht je echt overgaan tot verkoop dan heb ik wel intresse. Een leuke ampje om wat met te experimenteren

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kan je geen plaatje van je versterker posten, dat praat wat makkelijker?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Flokman
Sorry voor de late reactie! Een plaatje staat in de advertentie van de begin post. Ik heb de hoop al zo goed als opgegeven, dus hij gaat in de verkoop. Ik zal vanavond de advertentie denk ik online zetten.

E: Hij staat er op!

[ Voor 22% gewijzigd door Flokman op 09-03-2014 17:29 ]

Pagina: 1