• Superdopje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-05 14:21
Hallo mede tweakers,

Dit is de eerste keer dat ik iets op het forum vraag, dus als het niet goed geplaatst is excuses.

Mijn desktop is al een tijde achterhaald en dus wil ik hem een upgrade geven. Ik heb de volgende combi samengesteld :

Intel Core i5 4670K Boxed
Asus Z87-A
MSI Radeon R9 290 Gaming 4G

Is dit een goede combi en wat voor een voeding kan ik hier het beste bij kopen?

Bij voorbaat dank

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10
Socket 1150 CPU + socket 1150 Moederbord = Goed
K versie processor + Z87 chipset moederbord = Goed
Moederbord met PCIe x16 slot + Videokaart met PCIe x16 aansluiting = goed.

Als je niet gaat overklokken, neem dan de non-K versie van een processor en een moederbord met H87 chipset. Scheelt aardig wat geld.

Videokaart ligt er maar net aan wat je er mee doet op welke resolutie en op welke instellingen. Voor de nieuwste high-end spellen (Shogun 2, Battlefield 4) op 1920x1080 of hoger met ultra instellingen is de kaart aan te raden. Als je genoegen neemt met mindere instellingen, medium of high, kun je een goedkopere kaart overwegen.

Qua voeding; pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W of een 620Watt versie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Superdopje
NitroX infinity schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:35:
Socket 1150 CPU + socket 1150 Moederbord = Goed
K versie processor + Z87 chipset moederbord = Goed
Moederbord met PCIe x16 slot + Videokaart met PCIe x16 aansluiting = goed.

Als je niet gaat overklokken, neem dan de non-K versie van een processor en een moederbord met H87 chipset. Scheelt aardig wat geld.

Videokaart ligt er maar net aan wat je er mee doet op welke resolutie en op welke instellingen. Voor de nieuwste high-end spellen (Shogun 2, Battlefield 4) op 1920x1080 of hoger met ultra instellingen is de kaart aan te raden. Als je genoegen neemt met mindere instellingen, medium of high, kun je een goedkopere kaart overwegen.

Qua voeding; pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W of een 620Watt versie.
Dank voor de reactie ! :)

Ja het is de bedoeling dat ik er wel wat high-end spellen mee ga spelen. (Cod Ghost, Battlefield 3 etc..) Ik wou in eerste instantie voor een de Asus variant gaan maar ik had gelezen dat die moeite heeft met koelen en dat de stock eigenlijk niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 14:40

henwy

Meh

Misschien handig om te vermelden wat voor een systeem je nu hebt. Als je over een achterhaald systeem praat denk ik al snel aan DDR-II of DDR-I geheugen. In dat geval moet je er ook nog geheugen bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norway13
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01-2019
Heb dezelfde configuratie ongeveer (geen K CPU).
Heb wel een grafisch probleem.
Draai ik zonder Videokaart een FHD filmpje binnen Windows Media Speler oid, dan gaat dat prima (dus zonder videokaart!), probeer ik dat te doen binnen een videobewerkingprogje (Premiere of Wings Platium5) dan schokt het filmpje.
Heb de nieuwste CPU driver erop staan en bij Intel krijg ik geen gehoor...
NB, dus een Z87-K bordje, 16GB RAM en een i5-4670 met Windows 8.1prof en 16TB opslag..
Doe voornamelijk foto en video bewerking, geen games.

Is er een grens aan te geven tot hoever de Grafische chip op de CPU kan gaan? Zet ik er bijv een heeel oud videobordje in (NVidia 9600 GSO) dan draait het FHD filmpje prima binnen de bewerking soft ware. Mag je hieruit de conclusie trekken dat het ondersteunen van een Grafische chip van de CPU niet verder gaat dan een videokaart van 8 jaar geleden? Dat zal toch wel niet?
alvast bedankt voor het mee denken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdopje
Naar mijn idee is die grafische chip die in de i5 zit niet geschikt voor video bewerking. Volgens mij is dat echt een gpu die alleen voor de standaard is, gewoon beeld weergeven. Als je zware video bewerking doet zou ik een echt videokaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelongpants
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05-2020
Hallo medetweakers.

Ik zit met een soortgelijke configuratie.
Mijn eisen zijn:
- Vlotte pc, opstarten, meerdere applicaties tegelijk goed kunnen draaien
- Stil (of geruisloos)
- Win 7 64bit
- Grafisch niet veeleisend (lichte fotobewerking en administratieve zaken)
- Paralelle poort (ivm een security dongel) (wie heeft ze nog :-))

Ik kom uit op het volgende, enige aanvullingen / tips

1 x Intel® Core™ i5-4570S HW5I05 € 174,90*
1 x be quiet! Straight Power E9 400W TN4V2E € 69,90*
1 x Cooler Master Silencio 452 TQXM3U € 69,90*
1 x Samsung 840 EVO MZ-7TE250BW, 250 GB SSD IMIM4E € 132,90*
1 x ASUS H81M-C GWIA35 € 51,90*
1 x Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit IDIFC7O6 € 66,90*
1 x Western Digital Green, 1 TB AEBW60 € 51,90*

extra, aangezien er geen PATA meer op de MB's tegenwoordig zit?
1 x LG GH24NS CEBL0T € 15,99*
1 x Western Digital Green, 1 TB AEBW60 € 51,90*

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-06 01:18

two

Hallo hierboven, maak je even je eigen topic en kijk dan gelijk naar het DAA Beleid!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
mimang schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:35:
Hallo hierboven, maak je even je eigen topic en kijk dan gelijk naar het DAA Beleid!
Doe ff normaal kan je ook op een normale manier zeggen Niet iedereen is geboren met GoT kennis, lees jij altijd alles door ? :(

Het is idd niet de bedoeling dat je zomaar in een ander topic je eigen dingen gaat doen. Lees hiervoor de algemene voorwaarde van het GoT. en het CAA beleid Als je aan al deze dingen voldoet willen mensen je graag helpen. Dat is de kracht van GoT en het verscheel tussen andere fora vrij strenge moderatie en een eigen inzet.

Welkom op GoT trouwens :*)

[ Voor 11% gewijzigd door rickboy333 op 14-03-2014 23:46 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-06 01:18

two

rickboy333 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:44:
[...]

Doe ff normaal kan je ook op een normale manier zeggen Niet iedereen is geboren met GoT kennis, lees jij altijd alles door ? :(

Het is idd niet de bedoeling dat je zomaar in een ander topic je eigen dingen gaat doen. Lees hiervoor de algemene voorwaarde van het GoT. en het CAA beleid Als je aan al deze dingen voldoet willen mensen je graag helpen. Dat is de kracht van GoT en het verscheeil tussen andere fora vrij strenge moderatie en een eigen inzet.

Welkom op GoT trouwens :*)
Volgens mij kan jij het gewoon niet hebben dat ik soms gelijk heb. Ik zeg toch helemaal niets verkeerd? Ik zeg alleen dat hij zijn eigen topic moet maken, en om te voorkomen dat hij het verkeerd doet zeg ik gelijk even dat hij het DAA Beleid moet doorlezen. En omdat hij het inderdaad niet heeft doorgelezen zeg ik dat het verstandig is omdat het te doen en wijs ik hem erop... Heb je niet door dat je je mij nu eigenlijk gelijk geeft? 8)7

Edit: spelvoutje van je verbetert. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelongpants
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05-2020
(off topic)
Dank voor de reacties. De CAA/DAA heb ik wel gelezen en het is me niet 1-2-3 duidelijk dat je <b>altijd</b> een eigen topic moet starten. (Lijkt me juist onwenselijk als het topic (onderwerp) zo ongeveer hetzelfde is)
En ik dacht ook dat superdopje misschien ook wat aan mijn reactie zou hebben.
Vandaar.

Maar ik zal netjes een nieuwe starten, no worries.

Overigens is 'verbetert' met een 'd'.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
mimang schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:53:
[...]

Volgens mij kan jij het gewoon niet hebben dat ik soms gelijk heb. Ik zeg toch helemaal niets verkeerd? Ik zeg alleen dat hij zijn eigen topic moet maken, en om te voorkomen dat hij het verkeerd doet zeg ik gelijk even dat hij het DAA Beleid moet doorlezen. En omdat hij het inderdaad niet heeft doorgelezen zeg ik dat het verstandig is omdat het te doen en wijs ik hem erop... Heb je niet door dat je je mij nu eigenlijk gelijk geeft? 8)7

Edit: spelvoutje van je verbetert. ;)
Waar heb je het over ? Ik zeg toch precies hetzelfde maar dan op een normale manier.

Het gaat mij om de toon die jij tegen een nieuwe user spant zonder enige links zonder enige ondersteunende feedback. jij geeft alleen commentaar,

Het is toon van ''hallo jij ja jij daar maak je eigen topic, en lees DAA eens door'' Ten eerste weet iemand die hier net is niet eens wat DAA, CAA enzo betekend. Dus als hij niet weet hoe moet hij het opzoeken ? Het staat op frontpage van het forum maar er lijden meer wegen naar een forumpost, daarnaast zijn de regels van GoT ook uniek. De meeste standaard fora hebben het niet zo beleid

Ten 2e als ik zoiets lees vat ik dat op als onvriendelijk, negatief. Dat is dit forum absolute niet. Het zijn de Battlenet forums niet.

Dat ter zijnde voordat we het topic ontsporen is het beter om deze nutteloze discussie achter wegen te laten. Hier heeft niemand wat aan :)

PS Waarom zou je mijn spelfouten moeten verbeteren ? Je bent de leerkracht van GoT toch niet :?

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 15:53
Tsss gasten... Is het niet de bedoeling die jongen te helpen met z'n build ipv op mekaar te zitten vitten over stomme regeltjes en juiste woordenschat?
Pagina: 1