[Win8] Win8 activeren na downgrade Win7

Pagina: 1
Acties:

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 16:06
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag:

Ik heb een laptop (MSi CR61) welke was geleverd met W8.
Destijds kon ik er niet aan wennen en heb ik W7 geïnstalleerd. Hierbij had ik tevens de OEM recovery partitie verwijderd om meer schijfruimte te verkrijgen.

Nu wil ik W8.1 een kans gaan geven.
Wat ik wil weten is hoe ik de activatie hiervan kan doen. Ik heb begrepen dat de productcode in het BIOS is opgeslagen.
Klopt het dat W8 zich dus "automatisch" activeert na een schone installatie als UEFI is ingeschakeld?

Zo nee, dan ontvang ik graag suggesties en tips om een legale werkende W8.1 op mijn laptop te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is meerdere keren hier besproken. Heb je al wat verder gezocht? We verwachten hier op GoT toch wel enige inzet en die mist.

Houd er rekening mee dat je 8.1 NIET zal installeren als je geen key invult. De key in de hardware is voor 8(.0). Wil je 8.1 op de "juiste" manier krijgen, dan installeer je 8 om daarna de upgrade uit te voeren vanuit de Store.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

RW-EVERYTHING downloaden, daarmee kan je de key extracten.

• FRanatic
Beiden dank voor de reactie.
Blijkbaar moet ik nog betere zoekstrings gaan bedenken.

Ik heb nu deels de bevestiging die ik zocht. Vanaf daar zal ik een aan de slag gaan met verder uitzoeken en met RW-Everything.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Aangezien een Windows 8 key niet werkt met Windows 8.1 heb je ook kans dat een schone installatie van Windows 8.1 niet automatisch geactiveerd zal zijn.
In dat geval moet je eerst Windows 8 installeren en activeren en daarna de update naar 8.1 installeren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• FRanatic
Duidelijk.
Plan van aanpak:

Windows 8 RTM downloaden en op bootable USB of DVD zetten.
UEFI inschakelen in BIOS
HDD partitioneren in GPT mode (kan blijkbaar alleen op nog niet gepartitioneerde schijf, dus heeft nog aandacht nodig)
Win8 installeren vanaf USB/DVD
Na setup reguliere upgrade uitvoeren via de Store

Voila... Win 8.1

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CAP-Team schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:23:
Aangezien een Windows 8 key niet werkt met Windows 8.1 heb je ook kans dat een schone installatie van Windows 8.1 niet automatisch geactiveerd zal zijn.
In dat geval moet je eerst Windows 8 installeren en activeren en daarna de update naar 8.1 installeren.
Spuit 11...
Hero of Time schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:08:
Houd er rekening mee dat je 8.1 NIET zal installeren als je geen key invult. De key in de hardware is voor 8(.0). Wil je 8.1 op de "juiste" manier krijgen, dan installeer je 8 om daarna de upgrade uit te voeren vanuit de Store.
FRanatic schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:58:
Duidelijk.
Plan van aanpak:

HDD partitioneren in GPT mode (kan blijkbaar alleen op nog niet gepartitioneerde schijf, dus heeft nog aandacht nodig)
Voordat je partities selecteerd: Shift+F10, diskpart, select disk 0, clean, exit. Klaar, next, next, reboot klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Hero of Time op 27-02-2014 14:29 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• FRanatic
Hero of Time schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:28:
[...]

Spuit 11...

[...]

[...]

Voordat je partities selecteerd: Shift+F10, diskpart, select disk 0, clean, exit. Klaar, next, next, reboot klaar.
Volgens de informatie op deze pagina: http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn336946.aspx
kan het ook via Windows Setup voorafgaand aan de installatie.

Bedankt een ieder voor jullie geduld en voor het meedenken.
Ik ga op zoek naar een OEM / RTM versie van Windows 8.
Pagina: 1