Hoi allen,
voor mijn stageplek ben ik een telefooncentrale aan het opzetten met Asterisknow en Voys als provider.
Heb netjes de handleiding van Voys gevolgd en naar de buitenwereld kunnen bellen. Maar zoals de titel al zegt geen inkomende gesprekken. Ik krijg telkens de message: "the number you have dialed is not in service..."
Inbound calls worden forever on hold gezet, ik verwachtte dus mijn wachtmuziek. Uiteindelijk wel doorschakelen naar 1 van de 6 extensions.
De poorten worden op de Cisco modem geforward naar de server like so:

(waarvan ik niet weet of het helpt
)
inbound

/etc/asterisk/extensions_custom.conf:
[general]
static=es
writeprotect=yes
[bogon-calls]
exten => _.,1,Congestion
[from-sip]
exten => 115,1,Dial(SIP/115,20)
exten => 115,2,Voicemail(u115)
exten => 115,3,Hangup
Het zal vast wel weer eens iets heel kleins zijn wat ik over het hoofd heb gezien.
voor mijn stageplek ben ik een telefooncentrale aan het opzetten met Asterisknow en Voys als provider.
Heb netjes de handleiding van Voys gevolgd en naar de buitenwereld kunnen bellen. Maar zoals de titel al zegt geen inkomende gesprekken. Ik krijg telkens de message: "the number you have dialed is not in service..."
Inbound calls worden forever on hold gezet, ik verwachtte dus mijn wachtmuziek. Uiteindelijk wel doorschakelen naar 1 van de 6 extensions.
De poorten worden op de Cisco modem geforward naar de server like so:

(waarvan ik niet weet of het helpt
inbound

/etc/asterisk/extensions_custom.conf:
[general]
static=es
writeprotect=yes
[bogon-calls]
exten => _.,1,Congestion
[from-sip]
exten => 115,1,Dial(SIP/115,20)
exten => 115,2,Voicemail(u115)
exten => 115,3,Hangup
Het zal vast wel weer eens iets heel kleins zijn wat ik over het hoofd heb gezien.