Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draagbare office laptop

Pagina: 1
Acties:

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:58
Beste Tweakers,

Ik kan er nu toch echt niet meer onderuit, ik moet aan een laptop. Ik heb thuis een goede desktop pc met snelle processor, voldoende werkgeheugen en goede grafische kaart. Hiermee kan ik alles wat ik wil (Videobewerking, Matlab, Games, etc...). Maar nu moet ik steeds vaker in projectgroepen werken en het niet hebben van een laptop is toch wel een beperking als er geen computerwerkplek in de buurt is.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wel:
Voornamelijk Microsoft Office aangelegenheden, tekstverwerking in Word, simpele Excelsheets bouwen, surfen, simpel Photoshop werk, pdf'jes lezen/maken, licht Matlab werk, relatiediagrammen maken in Vensim.

Niet:
Gamen, zware cpu belastende berekeningn/programma's, 3D-ontwerpen, veel opslag (een 128GB SSD zou ook al genoeg zijn, doe alles in de cloud)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Niet echt een vast budget, tot 500-550 euro. Zit rek in als alternatief veel voordelen biedt.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij moet zo licht mogelijk zijn, liefst 4-5+ uur meegaan op batterij, zo klein mogelijk scherm. (Max 15.6", liefst =<14")

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Lenovo en Acer spreken mij wel aan. Mijn huisgenoot heeft een Lenovo, zeer degelijk apparaat. Met Acer heb ik ook goede ervaringen.

Shortlist

Acer Aspire V5-122P (Pricewatch), Prima processor, 11.6", voldoende werkgeheugen, lekker licht (1.2kg).

Lenovo IdeaPad G505s-01035 (Pricewatch), Snellere processor dan bovenstaand, meer werkgeheugen, zwaarder (2.5kg)

Lenovo Thinkpad e145 Pricewatch, Langzaamste van dit lijstje, maar lekker klein (11.6") en vrij licht met 1.54kg.

Lenovo Thinkpad Edge E330 (Pricewatch), Snellere processor I3 3110M, 4GB, medium groot 13.3", 1.8kg

Lenovo Thinkpad Edge E335 Pricewatch, Zit qua grootte tussen de andere in (13.3"), okay processor, 4GB geheugen, 1.8kg.

Ik heb geen idee of ik belangrijke alternatieven over het hoofd zie. Ben namelijk redelijk onbekend in de wereld van laptops. Ik denk dat ik neig naar de Lenovo Thinkpad Edge E330. Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 8% gewijzigd door Perseus op 27-02-2014 11:34 ]

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:13
Je geeft aan dat je de laptop voor office taken wil gaan gebruiken. Ik zou als zoekcriterium sterk leunen op de schermresolutie, en dan ver weg blijven van de veelgebruikte 1366x768 pixels resolutie.

Onderbouwing van mijn stelling:
Voor mijn werk gebruik ik sinds kort een HP Elitebook Folio 9470m. Dit is een 14" ultrabook met 1366x768 pixels. Ik merk in mijn dagelijks werk dat deze resolutie voor veel officeprogramma's ontoereikend is. Voorbeelden: grote Excel sheets met grote cellen moeten onleesbaar uitgezoomd worden, of er past maar een handjevol cellen op het scherm; voor pdf sheets geldt hetzelfde; de indeling van Outlook met de mappenboom, mailbox en leesvenster is krampachtig; emailvensters zijn te klein; in Word kun je geen 2 pagina's fatsoenlijk langs elkaar weergeven; kortom, er moet veel gescrolld worden en alles is net te klein.

Met een hogere resolutie op hetzelfde formaat scherm wordt alles erg klein. Ik zou dus ook voor een 15,6" gaan, en dan naar een 1600x900 of een Full HD resolutie kijken. Dit is in ieder geval mijn ervaring. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Zo klein en licht mogelijk dan kom je uit bij de Sony Vaio Pro 13" inch. Deze komt met een 1080p scherm, 128GB SSD en Intel i3 4010U processor. Het belangrijkste deze weegt nog geen 1,1KG. Prijs is wel even wat boven jouw budget met zijn 819 euro. Ik weet ook niet hoe veel je het wilt oprekken :P. http://www.sony.nl/electronics/vaio/vaio-pro-11-13

Verwijderd

Voor deze eisen kan je al een laptop bestellen van 299,-. Zelf heb ik hem ook aangeschaft en het is wel een nieuw merk en een nieuwe winkel in Nederland. Zelf vind ik hem zeer snel en makkelijk werken en ik gebruik hem voornamelijk voor mijn studie, eigenlijk de eisen die jij ook wilt. Wel moet je vertrouwen hebben in een nieuw merk en een nieuwe winkel. Ik zal even een link posten met de specificaties etc

*Hier stond spam*

[ Voor 9% gewijzigd door DaMarcus op 11-03-2014 10:42 ]