Toon posts:

SSL EV Frontend + Wildcard voor subdomeinnen (images, etc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig uit te zoeken hoe ik een applicatie zal beveiligen via SSL.

SSL op zich is niet zo lastig en heb ik al vaker gedaan, ik wil alleen de EV voor de groene balk.

Nu is het zo dat een EV mogelijk is voor Multidomeinen, wat vaak voor Exchange (zegt men) gebruikt wordt, echter zie ik dat nut niet direct in. Wellicht als je een webshop onder meerdere domeinnamen draait.

Waar ik echter wel mee zit is het onderliggende verhaal. Ik wil de static, etc, op subdomeinen draaien met een eigen IP, deze hebben dus SSL nodig als de website welke static aanroept ook SSL heeft.

Is het mogelijk om op de www een EV te installeren en de static te laten draaien op een Wildcard voor dat zelfde domein waar ik de wildcard gebruik voor alle subdomeinen ?

Het doel is dus om alles via SSL te doen maar de www/frontend op een EV te laten draaien.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Wanneer je een True BusinessID wildcard (Dus de EV) neemt, dan kan je alle subdomeinnamen (www. / images. / video. / admin. / etc) daarmee beveiligen.

Een True BusinessID wildcard is wel ongelofelijk duur (Ga uit van al gauw 600 euro of meer).

Wellicht is het beter om een True BusinessID met EV voor je www. te nemen en een simpel Rapid SSL Wildcard voor de rest te doen. Hiermee bespaar je al gauw 100 tot 200 euro per jaar.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Je moet geen multidomein pakken, maar een wildcard. Een SSL certificaat is niet gekoppeld aan een IP-adres, maar aan een domeinnaam. Je kunt dus prima meerdere IP-adressen gebruiken voor de subdomeinen. Met een wildcard-certificaat van je dan alle subdomeinen (op één domeinnaam) af.

Bij een éénjarig contract kan dat vanaf* 135 euro per jaar: https://www.sslcertificat...ificaten#EV_Standaard_1_1

* er zijn vast goedekopere aanbieders, zelf ben ik tevreden over Xolphin.

@TECHcrime: Het certificaat wat je noemt kost $499 per jaar voor wildcard. ~365 euro dus. Maar volgens mij totaal geen meerwaarde t.o.v. een GeoTrust of Comodo certificaat.

Verwijderd

Je moet voor je hoofddomein een EV certificaat hebben als je een groene balk wilt.
Voor je andere domeinen zou je een wildcard certificaat kunnen nemen. Precies zoals TS zelf aangeeft.

Een EV certificaat zelf mag geen wildcard certificaat zijn. Technisch is het wel mogelijk maar het is tegen de afspraken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:48:
Je moet voor je hoofddomein een EV certificaat hebben als je een groene balk wilt.
Voor je andere domeinen zou je een wildcard certificaat kunnen nemen. Precies zoals TS zelf aangeeft.

Een EV certificaat zelf mag geen wildcard certificaat zijn. Technisch is het wel mogelijk maar het is tegen de afspraken.
Eens, maar mixen gaat geen problemen opleveren ? Dus meerdere SSL (verschillende certificaten) connecties op 1 pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Cheatah heeft helemaal gelijk. Excuus. Het zou dus neerkomen op 135 euro voor het subdomein 'www' en 75 euro voor een wildcard.

As far as I know wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen het protocol. Als alles over https gaat, is het ok. Je zou even naar een voorbeeld kunnen zoeken, kan er zo snel geen vinden :)
Pagina: 1