Nu xs4all ook geintegreerd lijkt te worden door kpn blijft de kwaliteit isp in nederland zoek. Tenminste ik zou het niet weten. Mijn vraag is daarom ook. Bestaat hier in dit land een kleinschalige kwalitatief hoogstaande met weinig administratieve overhead internet service provider?
Verwijderd
Jawel,
Concepts ICT, BBNed, enz.
Maar dat is een wel erg kort door de bocht vraag. Heb je zelf al enige onderzoek gedaan?
Maar dat is een wel erg kort door de bocht vraag. Heb je zelf al enige onderzoek gedaan?
^ Concepts is KPN.
Zelf ben ik tevreden met ziggo. Ja, grote speler. Toch een ontzettend fijne ISP, zeker als er in jouw gemeente glasvezel ligt. Dan gaan ze net wat verder.
Zelf ben ik tevreden met ziggo. Ja, grote speler. Toch een ontzettend fijne ISP, zeker als er in jouw gemeente glasvezel ligt. Dan gaan ze net wat verder.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ziggo heeft toch helemaal geen glasvezel, alleen maar coax?
Wil TS glasvezel?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Bijna alle betaalbare glasaanbieders zijn overgenomen door KPN, en om dit niet teveel op te laten vallen hebben deze overgenomen providers hun eigen naam behouden. tarieven zijn ook bijna allemaal gelijkgetrokken. De 'toegevoegde' diensten zijn ook vergelijkbaar: kpn televisie is meestal slecht recoded, en telefonie gratis toegevoegd met de gebruikelijke kpn tarieven. Concurrentie is in ieder geval ver te zoeken, het zou tijd worden dat toezichthouders (acm overtuigt niet iig...) ingrijpen.
Zoals al eerder gezegd: wil de TS glasvezel dan??johnkeates schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 02:30:
Maar JA, Ziggo levert glasvezel.
Niet extreem veel maar ze doen het wel, maar verwacht het niet gelijk in je eigen woonplaats want glasvezel is nog steeds zeldzaam!
Afaik alleen grootzakelijk. Maar dat was het punt niet. Als ziggo concurrentie ondervindt van glasvezel zijn ze blijkbaar beter.johnkeates schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 02:30:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Dan heb ik iets gemist, Concepts ICT was altijd een onafhankelijke ISP via BBned, zeer goede pingtijden en goede snelheden. Ook niet duur ofzo, ik geloof 27 euro destijds voor 20/1 ADSL2.BeefHazard schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 02:24:
^ Concepts is KPN.
Nou ja, dan is dat veranderd. Ik heb op dit moment KPN glasvezel. In de regel werkt het prima (50Mbit down / 6Mbit up) en kan er qua werk prima mee uit de voeten. Gamen doe ik nauwelijks meer, dus pingtijden zijn niet zo interessant meer.
6Mbit upload op glasvezel? Zit jij niet op een VDSL2 verbinding?
Verwijderd
Ja, KPN noemt het glasvezel, het blijft koper aan de deur.
Draait best prima zo hoor. Kan zo lekker flinke bestanden overzetten per FTP.Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 6.119 / 52.998
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 08:40 ]
Ik heb glasvezel van Ziggo.johnkeates schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 02:30:
Fijne lijn zonder overboeking
En ik weet zeker dat het glasvezel is. Er komen namelijk twee vezeltjes binnen die zo een Cisco router in gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 27-02-2014 08:59 ]
BBned is overigens weer Tele2Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 02:23:
Jawel,
Ga er maar vanuit dat welke ISP je ook neem je in 99% van de gevallen of over het netwerk van KPN of over het netwerk van Tele2 gaat. aangezien bijna alle kleinere en middelgrote partij-en gewoon zijn overgekocht door deze 2, coax land is iets meer variatie in maar regio gebonden aan 1 specifieke ISP.
[ Voor 33% gewijzigd door ShadowBumble op 27-02-2014 09:03 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Wat verwacht je van een ISP? Als mijn verbinding 99,9% van de tijd up is en goed presteert ben ik tevreden. Het lijkt me dat de meeste ISP's dat wel moet lukken toch? Aanvullende diensten interesseren me niet zo (al zijn stabiele DNS servers wel fijn).
Ik heb zelf 100/100 glas van een provider die begon als regionaal 'ons net' initiatief, toen bij Reggefiber terecht kwam en nu dus indirect ook van KPN is volgens mij. Ondanks al die wijzigingen heb ik nooit verschil gemerkt in dienstverlening en betaal gelukkig nog steeds het lage introductietarief waar je nu nog maar een 50/50 verbinding of minder voor zou hebben.
Ik heb zelf 100/100 glas van een provider die begon als regionaal 'ons net' initiatief, toen bij Reggefiber terecht kwam en nu dus indirect ook van KPN is volgens mij. Ondanks al die wijzigingen heb ik nooit verschil gemerkt in dienstverlening en betaal gelukkig nog steeds het lage introductietarief waar je nu nog maar een 50/50 verbinding of minder voor zou hebben.
Als je een zakelijke ISP zoekt kun je ook bij signet kijken. Of edutel zakelijk
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Sja signet levert niks zelf maar reselled alles van Ziggo, KPN & Tele2, edutel is alleen beschikbaar in een beperkt gebied, en anders val je ook weer in de resell markt.ShadowAS1 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:04:
Als je een zakelijke ISP zoekt kun je ook bij signet kijken. Of edutel zakelijk
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Wat is je klacht en hoe voldoet je huidige ISP niet? Ik zit al jaren bij XS4ALL, sinds een maand of 5 met glas, en afgezien van de zeer zeldzame storing heb ik geen enkel probleem.Ron242 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 02:21:
Nu xs4all ook geintegreerd lijkt te worden door kpn blijft de kwaliteit isp in nederland zoek. Tenminste ik zou het niet weten. Mijn vraag is daarom ook. Bestaat hier in dit land een kleinschalige kwalitatief hoogstaande met weinig administratieve overhead internet service provider?
Ik denk dat wat je zoekt in die beschrijving niet echt bestaat. Kleinschaligheid werkt niet echt meer bij dit massaproduct. De tijd van de hobbyist met zijn modembankjes in de muurkast die de lokale markt bedient (zo begon mijn eerste ISP) is niet meer.
Signatures zijn voor boomers.
Als je hoge uptime wil halen ben je beter af met twee consumentenlijntjes, dan één dure zakelijke lijn. Bij voorkeur verschillende fysieke netwerken. Dus ADSL & kabel, ADSL & 3G/4G, kabel & glas, etc.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Jammer genoeg is Concepts nu Telfort, 5 maanden lang (sinds ik glas heb) geen problemen gehad, nu sinds 1.5 maand ist overgezet naar Telfort (en na hun netwerk) en alleen maar gedoe met telefonie...Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 03:27:
[...]
Dan heb ik iets gemist, Concepts ICT was altijd een onafhankelijke ISP via BBned, zeer goede pingtijden en goede snelheden. Ook niet duur ofzo, ik geloof 27 euro destijds voor 20/1 ADSL2.
Nou ja, dan is dat veranderd. Ik heb op dit moment KPN glasvezel. In de regel werkt het prima (50Mbit down / 6Mbit up) en kan er qua werk prima mee uit de voeten. Gamen doe ik nauwelijks meer, dus pingtijden zijn niet zo interessant meer.
En Xenosite dan? Ik weet niet zeker of dat ook een reseller is.ShadowBumble schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:10:
[...]
Sja signet levert niks zelf maar reselled alles van Ziggo, KPN & Tele2, edutel is alleen beschikbaar in een beperkt gebied, en anders val je ook weer in de resell markt.
Maar OT: Zoekt de TS iets zakelijks of consument?
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Valt mee. Ik heb SIGnet via glas op kantoor. Maar dat komt juist vía een reseller in dit geval.ShadowBumble schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:10:
[...]
Sja signet levert niks zelf maar reselled alles van Ziggo, KPN & Tele2, edutel is alleen beschikbaar in een beperkt gebied, en anders val je ook weer in de resell markt.
Het is ~1½ jaar bekend dat dat zou gebeurenVerwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 03:27:
[...]
Dan heb ik iets gemist, Concepts ICT was altijd een onafhankelijke ISP via BBned, zeer goede pingtijden en goede snelheden. Ook niet duur ofzo, ik geloof 27 euro destijds voor 20/1 ADSL2.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Afaik is Xenosite een reseller die ook diensten bij KPN in koopt.ShadowAS1 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:10:
[...]
En Xenosite dan? Ik weet niet zeker of dat ook een reseller is.
Maar OT: Zoekt de TS iets zakelijks of consument?
Had voor de derde keer ziggo onderhoud (wel afgelopen nacht maar toch) Ik wou na 1 net wat opzoeken. daag we zijn er de komende 6 uur niet stond er op de storing /werkzaamheden en onderhoud site van ziggo.
Nou vind ik dat voor een keertje niet erg, maar vorige maand was dat ook al 2 keer feest.
Lekker bezig ziggo
Nou vind ik dat voor een keertje niet erg, maar vorige maand was dat ook al 2 keer feest.
Lekker bezig ziggo
Be nice, You Assholes :)
Beter een gepland nachtje onderhoud (blijkbaar zijn ze nu even flink bezig bij jou, die onderhoudsnachten komen waarschijnlijk nooit meerdere keren per maand voor meerdere maanden achter elkaar) van 1u 's nachts (daar heb je het over denk ik) tot 7u 's ochtends dan dat het netwerk overdag door achterstallig onderhoud er uitklapt waarna ze op de plaats moeten komen, de oorzaak zoeken, de oorzaak uitgraven indien van toepassing en de oorzaak repareren.3DDude schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:03:
Had voor de derde keer ziggo onderhoud (wel afgelopen nacht maar toch) Ik wou na 1 net wat opzoeken. daag we zijn er de komende 6 uur niet stond er op de storing /werkzaamheden en onderhoud site van ziggo.
Lekker bezig ziggo
Ik snap dat je het vervelend kan vinden, maar 's nachts onderhoud is de beste oplossing. Datgene wat je op wil zoeken kan dan wel op mobiel internet als je dat hebt.
Ontopic:
Ik vind Ziggo zelf ook prima. Altijd 60/6 hier in deze regio, en toen ik een keer een ping van > 60 ms had belde ik Ziggo (gratis), vroeg de man of hij mijn ping kon bekijken, dat kon hij, zei dat het inderdaad niet goed was en wel een monteur in wilde plannen. Nu had ik nog even gewacht en was het de volgende dag vanzelf weer opgelost, maar toch.
Een andere keer was onze afstandsbediening kapot (dachten we), de helpdesk bellen, er werd ons gevraagd of we de batterijen al hadden vervangen en toen hadden we de volgende dag een nieuwe afstandsbediening in de brievenbus.
[ Voor 21% gewijzigd door marcop23 op 27-02-2014 12:26 ]
Verwijderd
Jammer. Was toch een prettige ISP, vooral ervaring(en) topics over concepts ICT.Raven schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:57:
[...]
Het is ~1½ jaar bekend dat dat zou gebeuren, sinds een paar maanden zijn ze er druk mee bezig om daadwerkelijk een aantal glasvezel ISP's onder de naam Telfort verder te laten gaan. Op dit moment staat het overzetten van Concepts klanten op het programma, ik ben afgelopen week overgezet.
Er ligt hier al internet dus overstap was niet nodig. Daarnaast dat hele geklooi met apparatuur weer. Configuratie draait. KPN heeft een iets hogere latency net zoals Tele2, maar dat komt omdat zij een bepaalde error-gebeuren hebben meedraaien wat zorgt voor minder errors maar wel een hogere latency.
Dat laatste mis ik niet want ik game nauwelijks meer.
Je hebt behoorlijk wat gemistVerwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 03:27:
[...]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bij mijn vorige werkgever hadden we een SDSL lijn van Xenosite. Huurt o.a. dsl-lijnen van BBnet of KPN, maar is prima ISP met goed commiunicatie en een kleine organisatie.
Jep. Gelukkig hoeven de klanten van Concepts geen experia box te gebruiken, vooralsnog is het alleen een administratieve wijziging en in sommige gevallen een financiële wijziging omdat Telfort niet aan internet-only abo's doet. Maar daar heb ik over geklaagd en 2 maanden gratis internet(+bellen) voor gekregenVerwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:33:
[...]
Jammer. Was toch een prettige ISP, vooral ervaring(en) topics over concepts ICT.
Er ligt hier al internet dus overstap was niet nodig. Daarnaast dat hele geklooi met apparatuur weer. Configuratie draait. KPN heeft een iets hogere latency net zoals Tele2, maar dat komt omdat zij een bepaalde error-gebeuren hebben meedraaien wat zorgt voor minder errors maar wel een hogere latency.
Dat laatste mis ik niet want ik game nauwelijks meer.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wat is er eigenlijk mis met XS4ALL? Ze leveren het beste modem, zitten op een (afaik) betrouwbaar netwerk aangesloten en hebben relatief veel extra diensten. Spotify was datgene wat mij overtuigde van XS4ALL.
Bij Ziggo/UPC moet ik betalen voor de kabel en bij KPN komt Spotify alleen als je alles in één neemt. XS4ALL bleek daardoor zowaar de goedkoopste, en wat mij betreft nog steeds hoogstaand.
Bij Ziggo/UPC moet ik betalen voor de kabel en bij KPN komt Spotify alleen als je alles in één neemt. XS4ALL bleek daardoor zowaar de goedkoopste, en wat mij betreft nog steeds hoogstaand.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Zijn ze gestopt met fritzboxen dan?Krisp schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:35:
Ze leveren het beste modem
[ Voor 0% gewijzigd door CyBeR op 28-02-2014 12:32 . Reden: i accidentally a word ]
Zit sinds het begin bij Ziggo en daarvoor zelfs (@Home) en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze provider. Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Ook nooit problemen gehad met de helpdesk van hun.
Ook nooit problemen gehad met de helpdesk van hun.
[ Voor 15% gewijzigd door Louw Post op 27-02-2014 21:56 ]
Ik gooi Helden van Nu er bij in voor glasvezel netwerken. Kleinschalig, weten heel goed wat ze doen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Overigens achten zowel deze hoogedelgestrenge heer alsook zijn edelachtbare vrouwe het netwerk van UPC Hoogstaand met een hoofdletter h.
Ik ken geen provider met een beter modem, jij?
Zo ongeveer alles behalve experiaboxen en davolinks? Die stomme dingen kunnen niet eens vdsl bridgen.Krisp schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 03:03:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 28-02-2014 03:18 ]
Gisteren was UPC bij ons bezig voor onderhoud, maar daar hebben we keurig een brief voor gekregen3DDude schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:03:
Lekker bezig ziggo
Gamertag for Xbox: R0SSI
Als je bijzonder belang hecht aan uptime ben je altijd beter uit bij twee goedkope abonnementen bij providers met verschillende infra, dan met één duurdere bij een enkele, ongeacht hoeveel je extra betaalt voor service. Komt bij dat je tegenwoordig bijna overal drie en op steeds meer plekken 4 keuzes hebt:
- xDSL
- kabel
- glas
- LTE
Let wel, ik ben terdege bewust dat je in landelijke gebieden misschien maar een hiervan hebt (al begint daar steeds meer LTE door te dringen, zie erg vrolijk bericht van Femme van afgelopen week
), maar voor de 95% van NL die gewoon in de bebouwde kom van een middel- tot grote plaats woont gaat dit wel op. Of dat voor TS ook zo is... helaas is z'n topicstart erg summier en mengt hij zich niet verder in de discussie. Dus moeten we maar gokken 
Combo van willekeurige twee van bovenstaande opties is goed te doen. Ik zou zelf gaan voor glas of kabel icm LTE (sterker nog, dat is exact wat ik doe
) aangezien de backup dan niet geheel nutteloos is zolang de primary in de lucht is - ik kan er mobile goed gebruik van maken. En mocht m'n kabelverbinding ooit uitvallen, dan plug ik gewoon m'n dongle in m'n router.
Een enkele 'perfecte' verbinding is nergens voor nodig, bestaat toch niet, en pogingen dat toch te krijgen zijn financieel onzinnig en leiden zodra het alsnog raak is alleen maar tot frustratie.
- xDSL
- kabel
- glas
- LTE
Let wel, ik ben terdege bewust dat je in landelijke gebieden misschien maar een hiervan hebt (al begint daar steeds meer LTE door te dringen, zie erg vrolijk bericht van Femme van afgelopen week

Combo van willekeurige twee van bovenstaande opties is goed te doen. Ik zou zelf gaan voor glas of kabel icm LTE (sterker nog, dat is exact wat ik doe
Een enkele 'perfecte' verbinding is nergens voor nodig, bestaat toch niet, en pogingen dat toch te krijgen zijn financieel onzinnig en leiden zodra het alsnog raak is alleen maar tot frustratie.
Oslik blyat! Oslik!
Een Fritzbox is geen (domme) modem maar modem/router in een toch? Dan is het dus geen modemKrisp schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 03:03:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 28-02-2014 10:52 ]
Oscar Wilde
En met glasvezel is het helemaal geen modem.... zo kunnen we nog wel doorgaan :-)
scarlet/solcon/internlnet.. er zijn er genoeg hoor.
Waar blijkt die Like-knop toch als je hem nodig hebt.
Verwijderd
XS4ALL is sinds 1998 al een volledige dochteronderneming van KPN. Alleen in de publiciteit tracht XS4ALL haar indentiteit als karakteristiek en eigenwijs te behouden. Het onderscheid was toch vooral de PR volgens mij. Eigenlijk een wassen neus.
Wanneer je nu tevreden bent over de kwaliteit van XS4ALL is er toch geen reden om weg te gaan. Afgezien van de prijs dan, want hetzelfde product onder de naam Telfort (ook KPN) is stukken goedkoper.
Reclame is een machtig middel.
Wanneer je nu tevreden bent over de kwaliteit van XS4ALL is er toch geen reden om weg te gaan. Afgezien van de prijs dan, want hetzelfde product onder de naam Telfort (ook KPN) is stukken goedkoper.
Reclame is een machtig middel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 13:33 ]
Dat laatste klopt toch echt niet. Het product is niet gelijk aan Telfort. Niet voor ADSL en ook niet voor glasvezel. Ga dan eerst eens goed kijken wat XS4All allemaal wel heeft dat Telfort niet heeft.
Verwijderd
Afgezien van de KPN Hotspots bij XS4ALL zie ik anders bar weinig verschillen. Wel een gigantisch prijsvoordeel, XS4ALL is bijna 2 x de prijs van Telfort. Ik kan wel begrijpen dat KPN hier dan gaat ingrijpen in de huidige crisistijden.
Ik heb al 3 jaar ziggo, en heb eigenlijk nul problemen gehad de afgelopen twee jaar. Ligt er dus ook maar net aan waar je woont denk ik (en ik heb 15 huisgenoten) dus als het internet faalt dan hoor ik dat meteen wel.3DDude schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:03:
Lekker bezig ziggo
** beetje offtopic maar toch een verkeerde aanname is: KPN noemt dit niet glasvezel. KPN noemt dit een FTTC aansluiting en geen FTTH wat de glsaverbinding hier is. Kortom je hebt een VDSL aansluiting ook volgens KPN.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:39:
Ja, KPN noemt het glasvezel, het blijft koper aan de deur.
[...]
Draait best prima zo hoor. Kan zo lekker flinke bestanden overzetten per FTP.
Het enige verschil kan zijn is dat de order mogelijk via de glasleverstraat ingevoerd is.
"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"
* SpotifyVerwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:47:
Afgezien van de KPN Hotspots bij XS4ALL zie ik anders bar weinig verschillen. Wel een gigantisch prijsvoordeel, XS4ALL is bijna 2 x de prijs van Telfort. Ik kan wel begrijpen dat KPN hier dan gaat ingrijpen in de huidige crisistijden.
* (bij glasvezel) compleet ander TV platform tussen de twee.
* Ander (beter) modem bij XS4All, nl de Fritzbox
* Volledige IPV6 ondersteuning
* Nog een paar technische zaken die ik nu even niet meer kan vinden :-)
* vele malen betere technische ondersteuning...
Bovenop wat Barre73 al aangaf, zijn er wel degelijk grote(re) verschillen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:47:
Afgezien van de KPN Hotspots bij XS4ALL zie ik anders bar weinig verschillen.
Bij Xs4all krijg je er ook nog AV s/w bij (licentie voor 3 computers F-Secure).
7 dagen per week gratis helpdesk
fixed IPv4 EN IPv6 adres(sen)
geavanceerde poortinstellingen c.q. beveiliging
uiterst korte routering van je internet verbinding, zo direct mogelijk naar de AMS-IX
Indien je telefonie afneemt: zelf configureerbare SIP/VoIP authenticatie.
Oh ja, en tot nu toe, het minst slechtste ISP modem/router wat een ISP standaard meelevert. (Fritzbox)
En als je service nodig hebt, is mijn ervaring, staat er wel degelijk een monteur binnen enkele dagen op de stoep.
Prima, maar het duurt nog steeds "enkele dagen" tot die monteur er is.
Je was beter af geweest qua downtime met goedkoopste Telfort abo icm een alternatief, bijv KPN LTE.
Je was beter af geweest qua downtime met goedkoopste Telfort abo icm een alternatief, bijv KPN LTE.
Oslik blyat! Oslik!
Ook daar hebben ze wat voor...dion_b schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:26:
Prima, maar het duurt nog steeds "enkele dagen" tot die monteur er is.
Xs4all Serviceplus.
https://www.xs4all.nl/kla...rnet/service-plus-uitleg/
Maar als je idd meer zekerheid wilt, kun je beter van twee VERSCHILLENDE ISPs, via een VERSCHILLEND transportmedium, een internetverbinding afnemen. Zolang de stroom niet uitvalt, heb je dan de meeste kans op een altijd werkende interpretverbinding...
Exact. En zelfs het stroomprobleem valt aan te pakken. Als je je modem en router (bij meerdere ISP uplinks ga je vrijwel zeker een eigen losse router gebruiken
) op een UPS aansluit ben je geisoleerd tegen connectivityverlies bij uitval binnenhuis. Mbt de infra:
- voorheen was DSL erg veilige keuze ivm DSLAMs in technische ruimtes met redundant voeding. Tegenwoordig gaat de DSLAM steeds verder het netwerk in, tot aan de straatkast (FttC). In dat geval moet je hopen dat het niet ook daar uitvalt.
- bij kabel moet het signaal meermaals actief versterkt worden, als laatste in de straatkast. Bij uitval daar ben je de pineut.
- bij glas ben je eveneens afhankelijk van de switch op straatniveau (althans bij residentiele FttH)
- bij 4G/LTE ben je afhankelijk van de zendmast. In dunbevolkte gebieden heb je maar één om mee te verbinden, maar zal die in de regel ver weg staan, dus je hebt een grotere storing nodig om uitval te krijgen. In steden zal de dichtstbijzijndste allich even snel uitvallen als overige infra, maar heb je vaak vebinding met meerdere zendmasten, dus zolang eentje overeind blijft blijft verbinding dat ook, al moet je niet teveel performance verwachten als jouw halve buurt op een zendmast verder weg probeert te verbinden.
Kortom, bekabelde verbindingen ontlopen elkaar ook op dit vlak niet significant, en LTE blijft ideale backup voor noodgevallen
- voorheen was DSL erg veilige keuze ivm DSLAMs in technische ruimtes met redundant voeding. Tegenwoordig gaat de DSLAM steeds verder het netwerk in, tot aan de straatkast (FttC). In dat geval moet je hopen dat het niet ook daar uitvalt.
- bij kabel moet het signaal meermaals actief versterkt worden, als laatste in de straatkast. Bij uitval daar ben je de pineut.
- bij glas ben je eveneens afhankelijk van de switch op straatniveau (althans bij residentiele FttH)
- bij 4G/LTE ben je afhankelijk van de zendmast. In dunbevolkte gebieden heb je maar één om mee te verbinden, maar zal die in de regel ver weg staan, dus je hebt een grotere storing nodig om uitval te krijgen. In steden zal de dichtstbijzijndste allich even snel uitvallen als overige infra, maar heb je vaak vebinding met meerdere zendmasten, dus zolang eentje overeind blijft blijft verbinding dat ook, al moet je niet teveel performance verwachten als jouw halve buurt op een zendmast verder weg probeert te verbinden.
Kortom, bekabelde verbindingen ontlopen elkaar ook op dit vlak niet significant, en LTE blijft ideale backup voor noodgevallen
Oslik blyat! Oslik!
Één ding weet ik nu zeker:
De FttH POP bij ons hier in de wijk heeft een goed werkende UPS.
Bij de meest recente stroomstoringen (2 weken geleden en afgelopen week), viel alles uit. Zowel straatverlichting alsmede elektra in de hele wijk.
Behalve de FttH interpret pijp, die bleef functioneren, dankzij een UPSje bij mij thuis en (blijkbaar) in de FttH wijkPOP.
Voorheen had ik idd een dubbele interpret aansluiting. Zowel via ADSL als via de coaxkabel (UPC). Want ik had weliswaar een hogere snelheid via de kabelboer, maar die verbinding was niet bijster stabiel. Dus als backup had ik ADSL (werkte ALTIJD, even TRAAG
)
Sinds anderhalf jaar FttH en nog nooit een storing gehad die met andere middelen te omzeilen zou zijn geweest... M.a.w. voor thuisgebruik vind ik dit voldoende betrouwbaar en stabiel.
De FttH POP bij ons hier in de wijk heeft een goed werkende UPS.
Bij de meest recente stroomstoringen (2 weken geleden en afgelopen week), viel alles uit. Zowel straatverlichting alsmede elektra in de hele wijk.
Behalve de FttH interpret pijp, die bleef functioneren, dankzij een UPSje bij mij thuis en (blijkbaar) in de FttH wijkPOP.
Voorheen had ik idd een dubbele interpret aansluiting. Zowel via ADSL als via de coaxkabel (UPC). Want ik had weliswaar een hogere snelheid via de kabelboer, maar die verbinding was niet bijster stabiel. Dus als backup had ik ADSL (werkte ALTIJD, even TRAAG
Sinds anderhalf jaar FttH en nog nooit een storing gehad die met andere middelen te omzeilen zou zijn geweest... M.a.w. voor thuisgebruik vind ik dit voldoende betrouwbaar en stabiel.
Bij mn ouders UPC en in mn studenten huis Ziggo, achter beide modems een high end router en ping is op de wifi onder de 10ms en de up en download snelheden zijn rechte lijnen via speedtest. Vele malen stabieler dan de telfort meuk die mn ouders hiervoor hadden. Het is vooral fijn dat je een eigen router kan gebruiken
Let wel dat je het hier hebt over appels vs peren tov de discussie hierbovenBrilsmurfffje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:50:
Bij mn ouders UPC en in mn studenten huis Ziggo, achter beide modems een high end router en ping is op de wifi onder de 10ms en de up en download snelheden zijn rechte lijnen via speedtest. Vele malen stabieler dan de telfort meuk die mn ouders hiervoor hadden. Het is vooral fijn dat je een eigen router kan gebruiken
"Telfort" is een merknaam, onder die naam biedt KPN diensten aan over DSL en glas. DSL is - tenzij je FttC hebt - oud en traag, en de standaard meegeleverde modems en routers zijn vrijwel zonder uitzondering prut. Of je wel of niet eigen modem cq router kunt gebruiken hangt per provider af (en wil nogal eens veranderen). Ik meende juist dat je bij Telfort (itt o.a. Tele2) wel een eigen modem kon gebruiken. Dan nog, die prut is waar jij het over hebt.
Muv de naam verschilt dat in alles van Telfort over glas (FttH). Daar blijft het een low-end product qua toeters en bellen om de internetpijp zelf heen, maar die pijp is nieuw, snel en (meestal) betrouwbaar.
Ga dus niet af op merk, maar verdiep je in wat je exact aan het vergelijken bent.
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben er verder niet zoveel van op de hoogte, maar het was een ADSL abonnement van Telfort, internet en bellen. Het modem, een Zyxell geval liep vaak vast waardoor je of niet meer kon bellen of geen internet meer had. Toen overgestapt naar UPC en met de kabel daar nooit problemen gehad, altijd een stukje boven de snelheden volgens het abonnement en nooit vertraging op de lijn waargenomen. Bij Telfort schommelde de snelheid en de ping soms nogal.dion_b schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:13:
[...]
Let wel dat je het hier hebt over appels vs peren tov de discussie hierboven
"Telfort" is een merknaam, onder die naam biedt KPN diensten aan over DSL en glas. DSL is - tenzij je FttC hebt - oud en traag, en de standaard meegeleverde modems en routers zijn vrijwel zonder uitzondering prut. Of je wel of niet eigen modem cq router kunt gebruiken hangt per provider af (en wil nogal eens veranderen). Ik meende juist dat je bij Telfort (itt o.a. Tele2) wel een eigen modem kon gebruiken. Dan nog, die prut is waar jij het over hebt.
Muv de naam verschilt dat in alles van Telfort over glas (FttH). Daar blijft het een low-end product qua toeters en bellen om de internetpijp zelf heen, maar die pijp is nieuw, snel en (meestal) betrouwbaar.
Ga dus niet af op merk, maar verdiep je in wat je exact aan het vergelijken bent.
Wat je beschrijft klinkt m.i. meer als een overbelaste upload (torrentverkeer...) dan een probleem met verbinding of modem. Maar los daarvan, m'n punt is dat je hier ten onrechte "Telfort" tegenover "UPC" zet. Wat je eigenlijk gedaan hebt is DSL en kabel vergelijken, waarbij kabel (in verreweg de meeste gevallen) inderdaad superieur is. Dat zegt dus niets over glasvezel, wat doorgaans minimaal zo goed is als kabel zo niet beter op aantal vlakken. En dat verkoopt Telfort ook. Dus staar je niet blind op merk - marketeers willen dat je dat doet, maar technisch is het verstandig verder te kijken.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb zelf een ADSL2 lijntje van Telfort in Harderwijk. In het verleden heb ik een probe aangevraagd bij RIPE. (RIPE Atlas programma) Je kan gratis een probe aanvragen die je dan opgestuurd krijgt. Hiermee kan je statistieken verzamelen over o.a. je uptime. Je verdient ook credits en hiermee kan je testen doen. Overal in de wereld staan probes en je kan bijvoorbeeld probes van anderen naar jouw probe laten pingen.
Statistieken van de afgelopen maanden zijn:

Dat witte ding bovenop de stapel is de RIPE Atlas probe. Eind van de maand krijg ik een rapport met statistieken en als de probe langer dan 30 minuten down is krijg ik ook een mailtje. Het heeft ook een API, dus iedereen die een beetje handig is met programmeren kan hier een tooltje voor schrijven. (Een vergelijkingswebsite bijvoorbeeld...)
Nu zit ik af en toe te rommelen met de netwerkkabels (vooral afgelopen Januari), maar het geeft een aardig idee.Okt 2013
Total Disconnected Time : 0d 18:41
Total Availability : 97.49%
Nov 2013
Total Disconnected Time : 0d 19:22
Total Availability : 97.31%
Dec 2013
Total Disconnected Time : 0d 02:54
Total Availability : 99.61%
Jan 2014
Total Disconnected Time : 4d 14:38
Total Availability : 85.13%
Feb 2014
Total Disconnected Time : 0d 15:32
Total Availability : 97.69%

Dat witte ding bovenop de stapel is de RIPE Atlas probe. Eind van de maand krijg ik een rapport met statistieken en als de probe langer dan 30 minuten down is krijg ik ook een mailtje. Het heeft ook een API, dus iedereen die een beetje handig is met programmeren kan hier een tooltje voor schrijven. (Een vergelijkingswebsite bijvoorbeeld...)
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Heb zelf erg goede ervaringen met Solcon. Ook een vrij kleine ISP met mensen op de helpdesk die nog ergens verstand van hebben.
Ik werkte bij hun leverancier en ik kan dat beamen, HvN wordt gerund door mensen met ervaring in de ISP business welke zoals het hoort proactief de boel in de gaten houden. Ze doen voornamelijk glas maar kunnen ook prima DSL leveren. Dit gaat uiteraard allemaal via KPN/Reggefiber/BBned/Tele2 e.d. maar de kwaliteit wordt wel bewaakt.Barre73 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:24:
Ik gooi Helden van Nu er bij in voor glasvezel netwerken. Kleinschalig, weten heel goed wat ze doen.
Als ik hopelijk over een tijdje verhuis ga ik ook op zoek naar een kwaliteitsverbinding, dus niet per se maximum snelheid maar wel snelle oplostijden van storingen en geen gepruts op de support. Dat wordt waarschijnlijk een verbinding van mn huidige werkgever
Mijn (partijdige, want werkende of gewerkt voor deze tenten) advies is een partner van Unet of RoutIT te zoeken en deze te checken op technische vaardigheid (genoeg partijen welke zich IT'er noemen maar het niet per se zijn) en daar een verbinding af te nemen.
Wat ook belangrijk is is dat je zo een verbinding met vast IP adres hebt en niet gebonden bent aan allerlei gare alles in 1 boxen van consumenten ISP's .
Eens mbt 'alles in een boxen' - je wilt minimaal een modem die kan bridgen waardoor je zelf alles erachter kunt beheren. Maar vast IP? Lijkt me voor sommige toepassingen wenselijk of noodzakelijk, maar volstrekt overbodig voor een gemiddelde consument. Heb er zelf bij stilgestaan aangezien ik van UPC een kleinzakelijk abo zou kunnen nemen met iets minder snelheid maar wel vast IP voor hetzelfde bedrag wat ik nu uitgeef. Toch gekozen om m'n hogere snelheid te behouden, want ik doe simpelweg niets waarvoor vast IP relevant zou zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Toch knap hoe deze discussie verder groeit zonder een nieuwe inbreng van de TS...
Hmm, geinig. Mischien wel leuk om ook te doen.Bl@ckbird schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:46:
Ik heb zelf een ADSL2 lijntje van Telfort in Harderwijk. In het verleden heb ik een probe aangevraagd bij RIPE. (RIPE Atlas programma) Je kan gratis een probe aanvragen die je dan opgestuurd krijgt. Hiermee kan je statistieken verzamelen over o.a. je uptime. Je verdient ook credits en hiermee kan je testen doen. Overal in de wereld staan probes en je kan bijvoorbeeld probes van anderen naar jouw probe laten pingen.
[...]
Nu zit ik af en toe te rommelen met de netwerkkabels (vooral afgelopen Januari), maar het geeft een aardig idee.
[afbeelding]
Vreemd ja.. 1 keer een vraag stellen en daarna nergens meer reageren.Eegee schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:13:
Toch knap hoe deze discussie verder groeit zonder een nieuwe inbreng van de TS...
Als je bellen en internet (via de telefoonlijn) van hen afneemt en 4 telefoonnummers (waarvan 2 onbeperkt bellen) wilt is dit samen met de KPN de duurste aanbieder in Nederland. Je betaalt dan meer dan 1000 euro per jaar voor een vrij trage internetaansluiting.Krisp schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:35:
Wat is er eigenlijk mis met XS4ALL? Ze leveren het beste modem, zitten op een (afaik) betrouwbaar netwerk aangesloten en hebben relatief veel extra diensten. Spotify was datgene wat mij overtuigde van XS4ALL.
Uiteraard lees ik het wel en ben dankbaar voor de suggesties en interessante discussie.Barre73 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:23:
[...]
Vreemd ja.. 1 keer een vraag stellen en daarna nergens meer reageren.
Daar benoem je een pakket eisen die de gemiddelde consument niet heeft.nokiaan958GB schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:36:
[...]
Als je bellen en internet (via de telefoonlijn) van hen afneemt en 4 telefoonnummers (waarvan 2 onbeperkt bellen) wilt is dit samen met de KPN de duurste aanbieder in Nederland. Je betaalt dan meer dan 1000 euro per jaar voor een vrij trage internetaansluiting.
Hebben jouw vrouw en kinderen niet een eigen vast nummer ?
Ooit nagedacht over een mobiele telefoon? Ik heb zowel geen vaste telefonie als tv-aansluiting meer. Dat maakt XS4ALL voor mij goedkoop.
Een eigen vast nummer en een eigen mobiel nummer?nokiaan958GB schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:51:
Hebben jouw vrouw en kinderen niet een eigen vast nummer ?
Nee, ik denk dat dat een vrij unieke situatie is, temeer omdat er al mensen zijn die überhaupt geen vaste lijn meer hebben. Sowieso: een standaard glasvezel abonnement bij XS4ALL kost al 50 euro, doe daar 10 euro pp voor een mobiel abonnement bij en je zit ook al op 1000 euro.
Signatures zijn voor boomers.
Nee, hier nog geen glasvezel helaas 
TS zoekt een "hoogstaande ISP".
Gisteren lag kabel van UPC hier de hele dag er uit.
Heb je met glasvezel trouwens minder storingen?
Als dat het geval is moet TS glasvezel nemen.
TS zoekt een "hoogstaande ISP".
Gisteren lag kabel van UPC hier de hele dag er uit.
Heb je met glasvezel trouwens minder storingen?
Als dat het geval is moet TS glasvezel nemen.
Pagina: 1