Hallo!
Ik ben van plan een nieuwe gaming computer te bouwen omdat de vorige verouderd is. Het kost niet niets, dus ik zou graag om een second opinion willen vragen van jullie, aangezien ik er gewoon minder van af weet. Ik heb wel mijn eigen onderzoek gedaan, maar ik kan best iets gemist hebben!
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming en werk gerelateerde taken die niet veel eisend zijn.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1200 Euro.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Logitech muis en toetsenbord, HP 22" monitor, HP printer/scanner.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie Pricewatch lijst beneden.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, maar het lijkt mij verstandig zo veel mogelijk hetzelfde merk te nemen, of niet soms?
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Koel en stil.
•Ga je overklokken?
Nee.
Hardware lijst met Pricewatch links. Overigens koop ik dit hele setje bij Alternate, dus als iets een paar Euro minder is ergens anders, vind ik dat niet zo erg.
Notes:
- Ik denk de i7 4770K te kopen omdat lagere i7 CPU's niet veel goedkoper zijn, overigens hebben die een langere levertijd nodig bij Alternate.
- Mijn vorige computer had een 500 Watt PSU van Sharkoon waar transitoren gesprongen waren en vloeistof over mijn GPU lekte en die vervolgens vernielde. Mijn hoop is dat de Cooler Master PSU van betere kwaliteit is.
- Ik zit te overwegen een SSD voor de OS erbij te nemen, echter heb ik daar nog geen ervaring mee.
- Bij een aantal van deze hardware items ben ik niet zeker of ze wel goed koel en stil draaien, feedback hierover zou ik dankbaar zijn.
- Tips of suggesties welkom zolang het totaal pakket binnen de 1000-1200 Euro price range valt.
Alvast bedankt voor enige feedback.
Ik ben van plan een nieuwe gaming computer te bouwen omdat de vorige verouderd is. Het kost niet niets, dus ik zou graag om een second opinion willen vragen van jullie, aangezien ik er gewoon minder van af weet. Ik heb wel mijn eigen onderzoek gedaan, maar ik kan best iets gemist hebben!
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming en werk gerelateerde taken die niet veel eisend zijn.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1200 Euro.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Logitech muis en toetsenbord, HP 22" monitor, HP printer/scanner.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie Pricewatch lijst beneden.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, maar het lijkt mij verstandig zo veel mogelijk hetzelfde merk te nemen, of niet soms?
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Koel en stil.
•Ga je overklokken?
Nee.
Hardware lijst met Pricewatch links. Overigens koop ik dit hele setje bij Alternate, dus als iets een paar Euro minder is ergens anders, vind ik dat niet zo erg.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 284,50 | € 284,50 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 123,85 | € 123,85 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 215,95 | € 215,95 |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sharkoon Tauron | € 75,35 | € 75,35 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 70,73 | € 70,73 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,30 | € 16,30 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 81,25 | € 81,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.041,83 | |
Notes:
- Ik denk de i7 4770K te kopen omdat lagere i7 CPU's niet veel goedkoper zijn, overigens hebben die een langere levertijd nodig bij Alternate.
- Mijn vorige computer had een 500 Watt PSU van Sharkoon waar transitoren gesprongen waren en vloeistof over mijn GPU lekte en die vervolgens vernielde. Mijn hoop is dat de Cooler Master PSU van betere kwaliteit is.
- Ik zit te overwegen een SSD voor de OS erbij te nemen, echter heb ik daar nog geen ervaring mee.
- Bij een aantal van deze hardware items ben ik niet zeker of ze wel goed koel en stil draaien, feedback hierover zou ik dankbaar zijn.
- Tips of suggesties welkom zolang het totaal pakket binnen de 1000-1200 Euro price range valt.
Alvast bedankt voor enige feedback.