Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• F1X2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik ben een android gebruiker (iedereen maakt fouten :) ), en vraag me af of Windows Phone hetzelfde 'probleem' heeft.

Als ik namelijk op android een appje installeer, vraagt die app bepaalde rechten.
Dit accepteer je of niet. Dus installeren of niet.

Maar als die app geupdate moet worden, worden er vaak (onredelijke) extra rechten gevraagd. Vaak denk ik dan: "waarom toegang tot bv 'betaalde diensten' of toegang tot mijn 'accounts'. Wat moeten ze ermee".

Het komt dan ook vaak voor dat ik die apps niet laat updaten, maar ze van me telefoon af gooi.

Gebeurt dit ook met windows phone apps ?

Heb al lopen zoeken, maar ka hier niks over vinden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maar hoezo maak je fouten dan als je voor Android gekozen hebt? Er zijn apps die toegang regelen voor andere apps (permissies etc).

Verder het antwoord op je vraag: http://www.windowsphone.c...f-an-app-has-requirements

Dit komt dus ook voor bij Windows Phone apps afaik.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, dit komt ook op Windows Phone voor, het is haast een 1-op-1 variatie van Android en iOS. Overigens: op PC's ook hoor. Linux heeft een rechtenstructuur die al-dan-niet even duidelijk is, en voor Windows geld dat ook, zelfs in niet-metro modus (hoewel het default "admin" en "niet-admin" is verdeeld, waarbij admin-mode apps tot ver in de hardware kunnen komen).

De enige manier om dit te voorkomen is wachten tot Android 4.4 KitKat, het zelf installeren, of root + zelf rechten toekennen aan apps. Beetje zoals de blackphone. iOS is dit inmiddels volgens mij eindelijk ook in gekomen. Bij Windows Phone kun je wel een hoop veranderen in lijn met: "wat doet de app als ik hem niet meer open heb". Je kunt z'n "achtergrond-rechten" afpakken, z'n push-melding rechten, z'n locatiediensten rechten, en z'n live-tile rechten.

Maar ja, een app zal soms nog steeds proberen er om te vragen (sterker nog, als je de rechten afpakt vragen sommige apps zodra je ze start: "mag ik aub je netwerklocatie gaan meten?"), en bij een update zou het kunnen dat er ineens staat; NEW: Accellometer & Gyroscope readout.

• F1X2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09-2023
THX voor de replys !!

Ik heb idd al zitten denken om mijn phone te rooten. En dan een soort Firewall erop.
Maar regelt KitKat dit dus anders ??

En over het 'iedereen maakt fouten' :)
Leek me toepasselijk omdat ik in een Windows Phone forum zat te posten :)