Na enkele jaren een Mede8eter speler gebruikt te hebben, ben ik enkele weken terug in aanraking gekomen met het fenomeen XBMC.
Om een passende hardware configuratie te vinden voor XBMC is de zoektocht naar verschillende opstellingen vorige week begonnen maar ik loop tegen een aantal voor - nadelen van elk systeem aan en ik kan mezelf niet tot een keuze dwingen.....
Intentie van de HTPC:
- OPEN ELEC based XBMC systeem Mogelijk toch een Win 7 based systeem....
- Film/ serie kijken op 1080P
- nog geen 3d en 4K nodig maar voor wil wel een future proof systeem hebben
- Nu en dan een emulator spelletje
- Mogelijk in toekomst STEAM OS met de optie om games te streamen van game PC (momenteel beta)?
- Aan/ uitzetten en bedienen met mijn logitech harmony ONE is een must have.
PS. Ik had nog een SSD liggen voor systeem 2 en 3... Alle bestanden staan op een synology (beste aankoop ever!!!)
Systeem 1:
Voordelen: Klein en compact, interne IR voor afstandsbediening, voldoende voor XBMC
Nadelen: Ventilator wellicht wat rumoerig. Misschien net iets te slap voor stream gaming, niet upgradable in te toekomst
Dubio: Aan/ uit zetten met IR is me nog niet duidelijk
Systeem 2:
Voordelen: Klein en compact, Stil, voldoende voor XBMC en door de wat krachtigere I3 misschien net wat beter in game streamen.
Nadelen: Geen interne IR. De Flirc die ik heb meegenomen lijkt mij alleen in staat het systeem hybernate te zetten en daarna weer aan (wat opzich prima is) maar internet zoektocht kon dit niet direct bevestigen
Systeem 3"
Voordelen: Voldoende voor XBMC en door de wat krachtigere I3 misschien net wat beter in game streamen. Daarnaast heeft de case een IR die deels op USB gaat en als keyboard wordt herkend (handig voor keymappen) en doorgelust zit naar aan/ uit knop waardoor deze optie de meest zekere keuze is voor mijn harmony one
Nadelen: Stuk groter, met de ventilatoren wellicht toch wat geluid en dus niet stil
Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie gedachtes en ideeën.
Om een passende hardware configuratie te vinden voor XBMC is de zoektocht naar verschillende opstellingen vorige week begonnen maar ik loop tegen een aantal voor - nadelen van elk systeem aan en ik kan mezelf niet tot een keuze dwingen.....
Intentie van de HTPC:
- OPEN ELEC based XBMC systeem Mogelijk toch een Win 7 based systeem....
- Film/ serie kijken op 1080P
- nog geen 3d en 4K nodig maar voor wil wel een future proof systeem hebben
- Nu en dan een emulator spelletje
- Mogelijk in toekomst STEAM OS met de optie om games te streamen van game PC (momenteel beta)?
- Aan/ uitzetten en bedienen met mijn logitech harmony ONE is een must have.
PS. Ik had nog een SSD liggen voor systeem 2 en 3... Alle bestanden staan op een synology (beste aankoop ever!!!)
Systeem 1:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U | € 249,15 | € 249,15 |
| 1 | Crucial CT51264BF160BJ | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Kingston mS200 30GB | € 31,57 | € 31,57 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 311,72 | |
Voordelen: Klein en compact, interne IR voor afstandsbediening, voldoende voor XBMC
Nadelen: Ventilator wellicht wat rumoerig. Misschien net iets te slap voor stream gaming, niet upgradable in te toekomst
Dubio: Aan/ uit zetten met IR is me nog niet duidelijk
Systeem 2:
| 1 | Intel Core i3 4130 Boxed | € 94,89 | € 94,89 |
| 1 | Gigabyte GA-H81TN | € 84,98 | € 84,98 |
| 1 | Akasa Euler incl. 120W Power Adapter | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Flirc Media Center Companion | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Kingston KTA-MB1333/4G | € 40,75 | € 40,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 336,57 | |
Voordelen: Klein en compact, Stil, voldoende voor XBMC en door de wat krachtigere I3 misschien net wat beter in game streamen.
Nadelen: Geen interne IR. De Flirc die ik heb meegenomen lijkt mij alleen in staat het systeem hybernate te zetten en daarna weer aan (wat opzich prima is) maar internet zoektocht kon dit niet direct bevestigen
Systeem 3"
| 1 | Intel Core i3 4130 Boxed | € 94,89 | € 94,89 |
| 1 | Gigabyte GA-H81M-HD3 | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 55,10 | € 55,10 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,04 | € 30,04 |
| 1 | Noctua NF-R8-1800, 80mm | € 13,43 | € 13,43 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 30,25 | € 30,25 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,15 | € 32,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,86 | |
Voordelen: Voldoende voor XBMC en door de wat krachtigere I3 misschien net wat beter in game streamen. Daarnaast heeft de case een IR die deels op USB gaat en als keyboard wordt herkend (handig voor keymappen) en doorgelust zit naar aan/ uit knop waardoor deze optie de meest zekere keuze is voor mijn harmony one
Nadelen: Stuk groter, met de ventilatoren wellicht toch wat geluid en dus niet stil
Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie gedachtes en ideeën.