Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een computer die door het hele gezin gebruikt wordt. Hij moet snel opstarten en vlot zijn in het uitvoeren van dagelijkse taken. Verder wil ik de komende jaren kunnen gamen. De reden van de aanschaf is dat de videokaart van het huidge systeem is overleden. (Een ati Radeon HD 4850 1gb) Dit systeem is ondertussen vijf jaar oud dus is ook wel toe aan vervanging.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb alle randapparatuur die ik nodig heb. Dit komt omdat mijn huidige systeem eigenlijk nog prima werkt alleen verouderd is.
Dus toetsenbord, muis, speakers en dergelijken zijn er al. Het beeldscherm voldoet ook nog en heeft een resolutie van 1920*1080
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een compleet nieuwe computer. Ik heb nog wel een optische drive en eventueel een harde schijf van 1 tb. Maar misschien is het beter om een nieuwe te kopen, want deze gaat ook al vijf jaar mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, beste prijs-kwaliteitverhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsarm, het huidige systeem maakt veel geluid en het zou een stuk aangenamer zijn als het een stuk stiller kon. Vandaar ook de keuze voor deze behuizing.
Energieverbruik doet er niet toe zolang de voeding maar stil is.
De grootte maakt ook niet heel veel uit. Ik denk dat de meeste kasten wel in de computerkast passen.
Ga je overklokken?
Ik was het in eerste instantie niet van plan maar als het veel geld scheelt en het ruïneert je systeem niet wil ik het best overwegen/doen.
Ik ben voorlopig niet van plan te gaan gamen in 4k omdat ik geen nieuw beeldscherm nodig heb. Al zal dat met de jaren misschien nog wel een keer komen. Ik wil eigenlijk een systeem dat er toch minimaal weer vijf jaar tegenaan kan. Ik heb vrijwel geen verstand van koeling, moederborden en videokaarten. Ik laat mij dan ook graag adviseren.
Vragen:
Huidige lijst:
Bedankt voor het reageren alvast!
Het is een computer die door het hele gezin gebruikt wordt. Hij moet snel opstarten en vlot zijn in het uitvoeren van dagelijkse taken. Verder wil ik de komende jaren kunnen gamen. De reden van de aanschaf is dat de videokaart van het huidge systeem is overleden. (Een ati Radeon HD 4850 1gb) Dit systeem is ondertussen vijf jaar oud dus is ook wel toe aan vervanging.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb alle randapparatuur die ik nodig heb. Dit komt omdat mijn huidige systeem eigenlijk nog prima werkt alleen verouderd is.
Dus toetsenbord, muis, speakers en dergelijken zijn er al. Het beeldscherm voldoet ook nog en heeft een resolutie van 1920*1080
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een compleet nieuwe computer. Ik heb nog wel een optische drive en eventueel een harde schijf van 1 tb. Maar misschien is het beter om een nieuwe te kopen, want deze gaat ook al vijf jaar mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, beste prijs-kwaliteitverhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsarm, het huidige systeem maakt veel geluid en het zou een stuk aangenamer zijn als het een stuk stiller kon. Vandaar ook de keuze voor deze behuizing.
Energieverbruik doet er niet toe zolang de voeding maar stil is.
De grootte maakt ook niet heel veel uit. Ik denk dat de meeste kasten wel in de computerkast passen.
Ga je overklokken?
Ik was het in eerste instantie niet van plan maar als het veel geld scheelt en het ruïneert je systeem niet wil ik het best overwegen/doen.
Ik ben voorlopig niet van plan te gaan gamen in 4k omdat ik geen nieuw beeldscherm nodig heb. Al zal dat met de jaren misschien nog wel een keer komen. Ik wil eigenlijk een systeem dat er toch minimaal weer vijf jaar tegenaan kan. Ik heb vrijwel geen verstand van koeling, moederborden en videokaarten. Ik laat mij dan ook graag adviseren.
Vragen:
- Welk moederbord is er het beste geschikt voor deze opstelling?
- Ik ben voorlopig niet van plan in 4k maar wil wel graag een videokaart die over een paar jaar nog games op redelijke weergave kan afspelen, wat is de beste optie?
- Is het misschien ook verstandig om 16gb ram te kopen om zo meer futureproof te zijn?
- De behuizing moet vooral geluidsarm zijn, zijn er nog betere alternatieven in deze prijsrange?
- Ik lees veel positieve reviews over de ssd van samsung maar hoor ook berichten dat de ssd van crucial betrouwbaarder is, maar deze levert wel op prestaties in, wat is de beste ssd of zijn er nog betere alternatieven?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | Asus Z87-A | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 277,99 | € 277,99 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 73,40 | € 73,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 81,25 | € 81,25 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 932,04 | |
Huidige lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,83 | € 69,83 |
| 1 | Asus R9280X-DC2T-3GD5 | € 289,35 | € 289,35 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 73,40 | € 73,40 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,10 | € 25,10 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 104,80 | € 104,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 837,41 | |
Bedankt voor het reageren alvast!
[ Voor 21% gewijzigd door steef2 op 27-02-2014 09:54 . Reden: Lijst bijgewerkt ]