Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe detecteert Google taal/jouw pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte allen,

Ik ben niet nieuw hier, maar mijn eerste account is al jaren oud en ik heb geen idee hoe ik toen heette en op welk mailadres ik stond ingeschreven. Vandaar ook dat ik even een nieuw account heb geregistreerd. :)

Een weekje geleden heb ik besloten om de VPN service HideMyAss aan te schaffen. Tevens heb ik via Firefox alle cookies/cache verwijderd en aangegeven dat ik geen cookies, geschiedenis en de rest van de reutemeteut meer wou opslaan.

Nu blijkt tot mijn verbazing dat Google ondanks mijn VPN verbinding via -zeg Spanje of Frankrijk- toch de Nederlandse versie aanbiedt. Overigens doet niet alleen Google dit, maar ook bijv. Hotmail. Natuurlijk verwachtte ik dat de Spaanse/Franse google aangezien mijn echte IP verhuld is door een VPN-service en ik aangegeven heb geen cookies etc. te accepteren.

Er is dus schijnbaar een manier voor sites om toch in je pc te kijken en/of om te zien welke taal je machtig bent. Wellicht kunnen ze dit aan mijn Nederlandse Windows-versie zien, of --bij gebrek aan een meer technische omschrijving-- heeft mijn pc al een ''band'' met Google opgebouwd?

Kan iemand me preciezer uitleggen hoe Google e.a. dit flikt, en hoe deze detectie te voorkomen is?

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:31
Waarschijnlijk de taal van je browser via: $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je de engelse firefox installeerd is de standaard language header die de browser stuurt en-US, en. Dat kan je veranderen. Tik in de adresbalk: about:config, en tik dan language in, dan zie je dat staan (intl.accept_languages). Dat kan je naar wens aanpassen, bijvoorbeeld nl-NL

Edit:
Dat is het dus blijkbaar niet. Ik heb een engelstalig os, ik stuur en-GB,en mee, maar Google geeft mij standaard toch de Nederlandse site...

[ Voor 25% gewijzigd door RaZ op 26-02-2014 23:10 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
xares schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:05:
Waarschijnlijk de taal van je browser via: $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']
Dat is inderdaad een potentieel valide verklaring. Ik zal eens de taal van Firefox veranderen en kijken of dit effect heeft op de taalversie van Google. Bedankt alvast!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:45
Websites kijken vaak naar de taal instelling die je browser mee stuurt.
Zie ook: http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html

Browsers halen het vaak weer uit de instellingen van je PC.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist taal aangepast naar en-us m.b.v. de instructies van RaZ en ik krijg inderdaad de Engelse versies van Google en Hotmail voorgeschoteld nu.

Hartelijk dank, mannen!

Verwijderd

Topicstarter
Zie net je edit pas, RaZ. Raar, omdat hij het hier wel gewoon doet. Ik heb overigens nl helemaal uit die lijst verwijderd. Wellicht is dat het en overruled Firefox jouw keuze omdat nl nog in de lijst staat en het een NLse OS versie detecteert? Pure gissing. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Ik neem aan dat RaZ niet via een buitenlandse proxy surft? Want o.a. google kijkt ook naar IP adressen. Zo krijg ik in Belgie google.be en in Frankrijk google.fr voor mijn neus als ik naar google.nl surf op mijn Engelstalige PC.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik gebruik Internet Explorer met alles op default en google maps denkt dat ik in Amerika woon 8-)

Er zit trouwens wel een voordeel aan om de Nederlandse versie van google te gebruiken, daar die eerst zoekt op Nederlandse hits, wat handig is als je een restaurantje oid zoekt

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Barrycade schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:30:
Ik neem aan dat RaZ niet via een buitenlandse proxy surft? Want o.a. google kijkt ook naar IP adressen. Zo krijg ik in Belgie google.be en in Frankrijk google.fr voor mijn neus als ik naar google.nl surf op mijn Engelstalige PC.
Ja maar ik installeerde ooit Wubi (compleet Engels) en ik stoorde me iedere keer aan de Engelse Google en YouTube. Terwijl ik gewoon midden in Nederland surfte.

- 12345dan

Pagina: 1