Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bereik & snelheid verhogen

Pagina: 1
Acties:

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:53
Goedendag,

Op zolder is het bereik nihil kwa draadloos internet. Geprobeerd een versterker ertussen te plaatsen maar helpt vrij weinig.

Nu contact opgenomen met UPC. Snelheid is verhoogt van 120 naar 200mbps en een nieuwe modem/router de Technicolor TC7200 U, dat zou het probleem moeten oplossen. (NOT).

Nu wil ik een goede router kopen die ik op de UPC box aansluit waardoor de snelheid omhoog gaat. Maar het meest belangrijke ik wil het bereik vergroten.

Graag jullie advies.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:45

Fiber

Beaches are for storming.

Beter een UTP kabeltje naar de zolder trekken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 23:30
Versterkers verlagen de snelheid altijd behoorlijk. Hier is technisch niet veel aan te doen, behalve door niet te werken met versterkers. Beste is en blijft kabels trekken.
Verder is 120 Mbps praktisch nooit te halen met wlan versie n. Laat staan 200Mbps.

Voor de rest kan ik niet heel veel zeggen. Je kunt proberen om op 5 Ghz te gaan zitten, maar dat is afhankelijk van het aantal wlan-staions in de omgeving en de opbouw van je huis als je er voordeel bij hebt of niet.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Of een extra zender (accespoint) plaatsen.

Versterker of repeater ga je niet vrolijk van worden.
Kabel trekken en daar een tweede accesspoint op aansluiten wel.

Abort, Retry, Quake ???

• NVE91
Versterker moet booster zijn

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Forget the booster of verstekers, of repeaters.
Ga gewoon voor iets goeds:

1) UTP kabel naar zolder trekken en een switch neerzetten. Snelste en stabielste verbinding.

2) Kabel naar halverwege de zolder trekken en daar een accesspoint (AP) neerzetten. Niet de beste/snelste verbinding omdat het nog steeds draadloos is, maar zoveel beter dan een repeater oid.

Overigens begrijp ik niets van het idee dat als je je internet sneller maakt, dat dan je interne ontvangst/snelheid ook beter wordt :? Goede verkoper bij de UPC die dat voor elkaar heeft gekregen :P

• NVE91
Het is overigens niet bij mij thuis. Ze hadden gebeld naar UPC en die zeiden dat het aan de oude modem lag. Er was nog een oud abbo aanwezig, waardoor de prijs hetzelfde bleef.

Ze hadden een oude modem van upc (niet draadloos_. Vandaar ging een lan kabel naar een sitcom router. Uit de Sitcom router gaan 3 lan kabels in de 3 pc's die zich in de computer hoek bevinden. De sitcom maakte van de lan draadloos internet. Op het draadloze netwerk staan 2 ipad's, 2 laptops, 5 telefoons en 4 Sonos luidsprekers.

De nieuwe technicolor modem/router van upc heeft een slechter bereik dan de sitcom router. Als ik de specificaties lees van de technicolor zie ik max lan snelheid 200mbps, en draadloos 90mbps! En dan verkopen ze je een verbinding van 200mbps.

Dus wat is nu het beste? De technicolor wlan uitschakelen lan kabel naar een nieuwe goede router, daar 3 lan kabels naar de pc's, of 2 en 1 pc draadloos gebruiken. 1 lan kabel naar midden verdieping trekken en daar een accesspoint plaatsen.

• Jolke
Nuttige info voor de OP.

Natuurlijk verkopen ze je een abonnement met de hoogste snelheid. Een Ferrari wordt toch ook verkocht omdat hij 300 kan en niet omdat hij maar 120 mag, omdat jij in NL woont? :P

Je geeft eigenlijk zelf al je antwoord: TC WLAN is niet goed, dus gebruik je daarvoor de Sitecom voor WLAN. Verder zoveel mogelijk kabels trekken en met switches werken. Als dat technisch niet mogelijk is, dan voor een kabel met AP kiezen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
NVE91 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:23:
Als ik de specificaties lees van de technicolor zie ik max lan snelheid 200mbps, en draadloos 90mbps! En dan verkopen ze je een verbinding van 200mbps.
Die je makkelijk haalt met een draadje. Maar ook alleen met het juiste draadje. Een willekeurig touwtje ertussen gaat niet werken. Idem met draadloos: Je PDA uit 1993 zal ook de 200Mbps niet aantikken, laat staan de 90 Mbps. Draadloos is nooit gegarandeerd, dat kán niet. Invloed van omgeving, weerkaatsing, demping etc etc. Allemaal factoren waar UPC niets aan kan doen, zelfs al zouden ze het willen.

Beste oplossing is een access point, dat betekend een kabel naar de zolder en daar een extra router plaatsen. De Technicolor zal voldoende zijn voor WiFi beneden, verwacht geen wonderen van een andere router.

• Jolke
Miyamoto schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:53:
[...]

Beste oplossing is een access point, dat betekend een kabel naar de zolder en daar een extra router plaatsen. De Technicolor zal voldoende zijn voor WiFi beneden, verwacht geen wonderen van een andere router.
Hûh? Maar als je een kabeltje naar de zolder trekt, dan kan je toch net zo goed een computer direct op de kabel/switch aansluiten? Tenzij TS ook met draadloos op zolder wil zitten.

Verkeerd gelezen; TS wil juist draadloos op zolder hebben.

Hoe dan ook zou ik eerder halverwegen het AP zetten, zodat je een volledig mogelijke dekking van je draadloze netwerk hebt: als je dan ook nog eens de SSID en sleuten hetzelfde instelt op AP en je router, maar wel een ander kanaal kiest, dan kun je door het huis lopen zonder over te schakelen naar een ander SSID. Wel zo handig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 27-02-2014 11:10 ]

• Miyamoto
  • Nu online
Exacte locatie is afhankelijk van de dekking die je nu hebt (en de mogelijkheid om kabels te leggen). Plaats je ze te dicht bij elkaar, hebben je devices moeite met overspringen naar het sterkste AP.

Maar dat wist Jolke wel ;)

• NVE91
Wat is een aan te raden access point?

• Jolke
Miyamoto schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:13:
Exacte locatie is afhankelijk van de dekking die je nu hebt (en de mogelijkheid om kabels te leggen). Plaats je ze te dicht bij elkaar, hebben je devices moeite met overspringen naar het sterkste AP.

Maar dat wist Jolke wel ;)
Klopt, maar toch een goede aanvulling om hier te vermelden :)

• Miyamoto
  • Nu online
NVE91 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:21:
Wat is een aan te raden access point?
Een router is vaak goedkoper en kan je ook gebruiken als AP. Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

In vogelvlucht:
- Vast IP buiten DHCP range van je router, maar zelfde subnet
- Zelfde SSID en beveiliging(stype en key)
- Ander kanaal dan router
- DHCP op AP uit

Zonder verdere eisen zeg ik pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND Goedkoop en doet wat ie moet doen. Wil je ook 5GHz zeg ik pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 (let wel dat de UPC router geen dual-band is, dwz óf 2.4GHz óf 5GHz, in dat geval heb je dus 2x de 4300 nodig en moet je de UPC router in bridge zetten).

Een specifiek AP is nauwelijks goedkoper dan de 1043ND (pricewatch: TP-Link TL-WA801ND) en beschikt dus niet over extra LAN poorten om vaste PC's of andere apparatuur aan te sluiten. Wel een leuke feature is PoE, je hebt dan geen stroomvoorziening bij het AP nodig, dit loopt via de ethernetkabel.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

En je verwacht dat die sitecom wel de snelheid haalt die je wilt?
Om het even heel simpel te zeggen: 200Mbit op Wireless N is een no-go. Dat zou je in een ideale situatie (middle of nowhere) misschien halen. Maar door alle interferentie van allerlei voorwerpen haal je dat gewoon niet, dus zet dat AUB uit je hoofd. 90Mbit is IMO al heel netjes.

Verder: Trek gewoon kabels, zet overal APs neer met zelfde SSID, Encyptie en Password, dan komt 't wel goed.

NB. Geen sitecom spul of andere té goedkope troep.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• NVE91
Dat de 200mbps draadloos niet gehaald kan worden begrijp ik. Het doel is het bereik vergroten voor op zolder. Ze willen daar graag draadloos met de laptop/telefoon.

Ik wil nu de TC van UPC niet gebruiken. Lan kabel door naar de sitecom 300NX3 voor het draadloze. Lan kabel vanaf de sitecom naar de midden verdieping en daar een accesspoint plaatsen. Is het verstandiger om de nieuwe router/accesspoint juist te gebruiken in de woonkamer en de wat oudere sitcome boven te plaatsen als accesspoint aangezien het geen 5Ghz heeft?

• Miyamoto
  • Nu online
Afhankelijk van je doel en waar je het meeste bent ;)
Persoonlijk ben ik geen fan van Sitecom, dus zou ik die ook niet gebruiken.

5GHz heb je alleen wat aan als je device het ook ondersteunt. Let verder op dat 5GHz minder ver komt dan 2.4GHz (meer demping door muren).

Zet wel de UPC router in bridge mode als je een eigen router aansluit. Anders open je binnen 'n week weer een nieuw topic ;)

• Jolke
Maar op de 5 GHz band heb je wel minder last van storingen van andere aparatuur, omdat deze op 2.4 GHz zitten. Met andere woorden, daar waar je de telefoons/tablets/notebooks het meeste gebruikt, zet dicht daarbij het AP neer.

• NVE91
Ja de router van UPC zal in bridge modes gaan. Ik lees inderdaad dat 2,4Ghz beter door de muren gaat. Dan laat ik alles staan alleen plaats ik een Accesspoint plaatsen op de midden verdieping. Dus dan kan de TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft worden.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Beste nve91,

Als je een paar stuivers (lees euro's) meer uitgeeft, dan trek je eerst een kabel van beneden naar boven, deze kabel leg je ruim... Dat wil zeggen niet te strak aanleggen..

Vervolgens plaats je op je middenverdieping 1 wr1043nd, en nog een 2de op je zolder...

Op deze manier geeft je 1x even wat geld uit, echter heb je dan wel altijd bereik op die 2 verdiepingen

(Om je een beeld te geven... Ik heb hier in huis (kleine 1gezinswoning). 3 routers staan als accespoint, aangezien 1 tegenwoordig gewoon niet voldoende is om overal in huis online te kunnen zijn)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• nooberke
  • Laatst online: 21:40
Die Sitecom x3 gaat ook geen 200Mbit halen, zelfs bekabeld niet.

Koop dan op zijn minst ook een fatsoenlijke router voor beneden, als je hogere snelheden wilt halen over het wireless zou ik toch ook 5Ghz in overweging nemen

• Jolke
Samenvattend, want het begint wat onoverzichtelijk te worden: in eerste instantie wil TS bereik boven, dus is het plaatsen van een kabel met AP een oplossing. Dan laten we de discussie over 200MBit verder voor wat het is.

• NVE91
Het gaat inderdaad niet om de snelheid, ik laat ze het ook weer verlagen naar 120

• Jolke
NVE91 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:24:

Het gaat inderdaad niet om de snelheid, ik laat ze het ook weer verlagen naar 120
Niet echt relevant voor dit topic, maar waarom laat je het weer verlagen? Als ik het goed begrepen had kreeg je het voor dezelfde prijs?

• NVE91
Het was nog een oud abonnement, dus voor de prijs toen, krijg je nu een sneller internet. UPC zal uit zich zelf niet de rekening verlagen, us als ik ze nu laat verlagen naar 120 wat al snel zat is, zal waarschijnlijk de maandelijkse abonnement kosten omlaag gaan. Er wordt af en toe gedownload met nieuwsgroepen op een vaste pc met lan.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Als kabel trekken geen optie is kan je ook powerline adapter overwegen, deze zijn ook leverbaar met ingebouwde accespoint en die verbinding is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de electra bekabeling in huis, maar ik haal daar wel stabiele verbindingen mee.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Pagina: 1