Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-Link TL-SG1008D komt niet hoger dan 10 Mbps

Pagina: 1
Acties:

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw wat betreft netwerken, heb zelf wat geprobeerd, maar loop tegen wat problemen aan.
Ik heb een standaard Ziggo router (Ubee EVW3200). Ik heb een TP-Link TL-SG1008D Gigabit switch om de volgende setup te maken:
Ubee --> TP-Link --> Laptop/Smart TV etc

Kabel van poort in Ubee naar (willekeurige) poort in de TP-Link.
Als ik een kabel direct van Ubee -> laptop doe, haal ik op speedtest websites ~60-70 Mbps. Als ik de switch ertussen toe haal ik max 9.5 Mbps, wat me doet vermoeden dat "iets" ervoor zorgt dat dit netwerk opereert op een 10 Mbps snelheid.
Ik heb al geprobeerd via Windows device manager de snelheid op 100 Mbps full duplex te zetten, maar dit hielp niet. Ik heb ook al 2 verschillende kabels geprobeerd van TP-Link --> laptop. Nog niet geprobeerd een andere kabel van Ubee --> TP-Link, maar gezien de laptop hier makkelijk 60 Mbps uit trekt zal het hier niet aan moeten liggen, toch?
De kabel in de Ubee zat eerst in LAN3, deze heb ik ook al veranderd naar LAN1. Deze was geel gemarkeerd, dus ik dacht misschien dat die anders geconfigureerd was ofzo, maar dit hielp ook niet.

Zie ik iets over het hoofd?
Nogmaals, ik ben nieuw m.b.t. netwerken, dus ik kan misschien iets heel simpels over het hoofd zien.

Alvast bedankt!

-EDIT-
Nog wat extra info:
De kabels zijn cat5.
De kabel van Ubee --> TP-Link was een kabel van 30m met plugs al erop, maar omdat deze door een buis moest worden getrokken heb ik 1 kant eraf geknipt en na het trekken deze kant zelf gekrimpt (gekrompen?), ook voor het eerst in mijn leven. Nogmaals, gezien de internetverbinding gewoon doorkomt in de laptop, zou dit toch niet het probleem moeten zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door striner op 27-02-2014 06:31 ]

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
Eventjes voor de zekerheid, heb je al je eenheden correct? Als je de verbinding op 100 Mbps full duplex zet kan het aardig kloppen dat je in Windows 10 MBps over houd.

Het verschil zit hem in bit en byte wat een factor 8 scheelt (1 byte = 8 bit).

En is het ook mogelijk om even een tekeningetje te maken van je netwerk? Ik kan uit je verhaal niet heel duidelijk uithalen wat je bedoeld.

[ Voor 22% gewijzigd door chickpoint op 27-02-2014 12:27 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• striner
Zie hier een afbeelding van het speedtest resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3333904398.png

Het is dus een kleine b.

Hier is een erg simpel Paint plaatje van het netwerk:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3938005/internet.PNG

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Maak je wel gebruik van een netwerkkabel met 8 aders? Overigens is cat5 niet geschikt voor Gbit netwerken, cat 5e wel.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Zou je een keer kunnen testen met twee korte fabriekskabeltjes waarbij je de switch en de laptop dicht bij het modem neer zet.

Welke snelheid geeft je laptop aan?
Welke snelheid geeft de switch aan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• striner
Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik heb een testje gedaan en waar ik de kabel van router --> switch even had vervangen door een ander. Direct op laptop en met switch ertussen gaf beide goed resultaat (60 Mbps). Toen dacht ik dat het aan de manier waarop ik de kabel gekrimpt had lag, dus heb het opnieuw gedaan, maar krijg nu weer alleen maar max 10 Mbps met switch ertussen, maar wel 60 Mbps zonder switch :( ik bedacht me, kan het ermee te maken hebben dat de kabel van router --> switch die er nu ligt een cat5e is, en de rest cat5? Kan er daardoor iets raars aan de hand zijn met de negotiation die in de switch plaatsvindt?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Krimpen van kabels vergt oefening weet ik uit ervaring... :X

Bekijk de pluggen eens goed (gebruik eventueel een vergrootglas). Je zult zien dat koperen op mes gelijkende dingen door de individuele aders steken. Bekijk of alle aders lang genoeg zijn en door zo'n "koperen mesje" zijn doorgestoken. Als een ader tekort is dan maak je geen contact.

• striner
Probleem is opgelost!
Ik had de kleurtjes in de verkeerde volgorde gezet (schaam).
Ik had de originele fabrieksconnector afgeknipt en als voorbeeld gehouden, maar ik had alsnog wat kleuren door elkaar gehaald.
De correcte volgorde is bruin - bruin/wit - groen - blauw/wit - blauw - groen/wit - oranje - oranje/wit, maar ik had bruin - bruin/wit - groen - groen/wit - blauw - blauw/wit - oranje - oranje/wit (alle kleurtjes mooi op volgorde haha).
Toen ik in deze volgorde de kabel had gekrimpt werkte het meteen.
Dankjewel voor jullie reacties!
Pagina: 1