Wat voor een cpu koeler kan ik het beste gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:53
Hallo beste mensen.

Ik wil graag een betere cooler in mijn pc zetten omdat ik echt gek word van dat geluid van de stock amd fan,en hij koelt ook nog eens nieteens zo goed...

Wat is het budget: max rond de 80 euro.
Lucht of waterkoeling:Wat het beste is in mijn geval
Wat voor een kast heb je: Sharkoon vaya kast,alleen plaats voor 2 fans,1 voor 1 achter

Andere dingen om rekening mee te houden: deze kast kan maximaal een koeler aan van 15.5 cm hoog dus de meeste high end coolers zullen niet passen. geen plaats voor een dubbel slot radiator in de top,geen gaten ervoor

Ik zoek naar een stille maar toch krachtige koeler, die ook een overclock op mijn amd fx 8320 aan moet kunnen.

Ik zat zelf te denken aan een h60 of een h80 van corsair.

Ik hoor graag wat jullie er over denken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 13:55
Ik denk dat qua gesloten waterkoelingssysteem je inderdaad vast zit aan een 120mm radiator, die je dan achterin de kast kunt plaatsen. De genoemde Corsair Hydro modellen zullen dan wel goed kunnen, maar er zijn natuurlijk ook meerdere modellen. Heb zelf een Antec H20 620 gehad - bijna gelijk maar nieuw voor €30 kunnen vinden.

Met betrekking tot de plaatsing, heb ik even een Vaya kast gepakt:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/qphrbp.jpg
Radiator tegen de achterkant, en een push-pull setup met twee fans (bij voorkeur iets met hoge static presure ipv fancy led's) - beiden naar buiten gericht. De pull fan, die dus aan de buitenkant hangt, is dan optioneel..maar helpt wel veel voor de koeling van de radiator. Deze is eenvoudig te monteren met iets langere boutjes. Let dan wel op dat ze niet te lang zijn en dus de radiator kapot drukken. Een fingerguard is ook misschien wel vriendelijk om ongelukken te voorkomen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Kwa ruimte zou ik gaan voor een H60 (2013), heb hem zelf ook en ben er erg over te spreken. Hij koelt goed maar is duur in vergelijking met een Muger 4 PGH die de zelve koelprestaties weg zet. Maar aangezien je ruimte heb je die keuze niet. Wel zorg je er met een rad voor dat de lucht moeilijker uit je kast te drukken is.

Nog een (betere) optie:

pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Ik weet niet hoe te spreken je bent over je Sharkoon kast maar ik ben er heilig van overtuigd dat de Corsair 200R je een beter klimaat geeft voor je FX8320.

• NoelMakers1
Hi. over de kast,mijn ouders hebben ervoor gezorgd dat ik geen andere mag (vinden het belachelijk dat ik een nieuwe koop terwijl deze nog goed is -.-) dus het zal deze kast blijven

• NoelMakers1
X-Kiwi schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:07:
Ik denk dat qua gesloten waterkoelingssysteem je inderdaad vast zit aan een 120mm radiator, die je dan achterin de kast kunt plaatsen. De genoemde Corsair Hydro modellen zullen dan wel goed kunnen, maar er zijn natuurlijk ook meerdere modellen. Heb zelf een Antec H20 620 gehad - bijna gelijk maar nieuw voor €30 kunnen vinden.

Met betrekking tot de plaatsing, heb ik even een Vaya kast gepakt:
[afbeelding]
Radiator tegen de achterkant, en een push-pull setup met twee fans (bij voorkeur iets met hoge static presure ipv fancy led's) - beiden naar buiten gericht. De pull fan, die dus aan de buitenkant hangt, is dan optioneel..maar helpt wel veel voor de koeling van de radiator. Deze is eenvoudig te monteren met iets langere boutjes. Let dan wel op dat ze niet te lang zijn en dus de radiator kapot drukken. Een fingerguard is ook misschien wel vriendelijk om ongelukken te voorkomen.
Dus er zal 1 fan buiten de kast moeten zitten voor push/pull setup ? dat lijkt me nou niet echt een slim idee,zou gewoon 1 enkele exhaust fan het niet goed genoeg doen (mogelijk met een andere,goede fan,zit nu een of ander goedkoop ding in)

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 13:55
Het is een mogelijkheid om er 1 buiten de kast te doen. Sterker nog: veel (iets grotere) pc kasten hebben op die plek ook 2 gaten om de waterleidingen naar buiten te leiden - zodat ook de radiator aan de buitenkant kan hangen.

Maar met een enkele fan zal het natuurlijk ook werken, vaak worden de Hydro setjes ook maar met 1 fan verkocht.

Kiwi !

• NoelMakers1
X-Kiwi schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:14:
Het is een mogelijkheid om er 1 buiten de kast te doen. Sterker nog: veel (iets grotere) pc kasten hebben op die plek ook 2 gaten om de waterleidingen naar buiten te leiden - zodat ook de radiator aan de buitenkant kan hangen.

Maar met een enkele fan zal het natuurlijk ook werken, vaak worden de Hydro setjes ook maar met 1 fan verkocht.
Die waterkoeling gaten zitten boven de fan,ik dacht dat die dingen alleen bedoeld waren om zo'n externe waterkoeling te instaleren (zalman resonator zoiets)
Pagina: 1