Toon posts:

I7-2600 Stock koeler replacement [klein formfactor]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Ik heb besloten dat het maar eens tijd wordt om mijn systeempje up te graden aangezien hij under load opstijgt. Dus ik zoek naar een vervanger voor de boxed koeler die stil en niet te prijzig is <=50 e. Nou heb ik al rondgezocht op het forum maar daar gaat het vaak toch over waterkoeling of er worden koelers als de Sythe mugen aangeraden, maar aangezien ik niet zon grote kast heb durf ik zon groot blok niet echt aan. Nou vroeg ik mij af of een koeler als de Scythe Shuriken Rev.B niet ook plenty power wegstookt. Aangezien ik toch niet overclock vallen de temperaturen zelfs met de boxed koeler wel mee (in mijn mening). Nou ik toch bezig ben, hebben jullie nog aanraders op het gebied van koelpasta? Het aanbod is zo vreselijk groot.

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:49
Wellicht is het handig als je aangeeft welke kast je hebt, dat maakt het zoeken naar opties wat makkelijker. Als we het echt over een small formfactor (m-ITX) kast hebben, dan is een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B inderdaad een prima keuze. Hij kost niet veel, is fluisterstil en koelt een non-overclocked CPU prima.

Mocht je toch enigszins plaats hebben voor een tower koeler, dan heb je met een Gelid Solutions Tranquillo Rev 2 ook een prima aankoop. Deze is niet al te groot, goedkoop, stil en presteert voor het scenario prima.

edit: bijna het stukje betreffende de koelpasta vergeten. Een aantal goede opties hier zijn:
- Arctic Cooling MX-4
- Noctua NT-H1

[ Voor 17% gewijzigd door Moi_in_actie op 26-02-2014 21:40 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Moi_in_actie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:38:
Wellicht is het handig als je aangeeft welke kast je hebt, dat maakt het zoeken naar opties wat makkelijker. Als we het echt over een small formfactor (m-ITX) kast hebben, dan is een Scythe Big Shuriken 2 Rev. B inderdaad een prima keuze. Hij kost niet veel, is fluisterstil en koelt een non-overclocked CPU prima.

Mocht je toch enigszins plaats hebben voor een tower koeler, dan heb je met een Gelid Solutions Tranquillo Rev 2 ook een prima aankoop. Deze is niet al te groot, goedkoop, stil en presteert voor het scenario prima.

edit: bijna het stukje betreffende de koelpasta vergeten. Een aantal goede opties hier zijn:
- Arctic Cooling MX-4
- Noctua NT-H1
Een betere koelpasta is:
pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie spoedige reacties. Ik heb een paar jaar geleden een acer predator g3600 gekocht (ik weet het *facepalm*) zover ik weet is het een u-atx kast. Dus die tranquillo zou zover ik weet kunnen passen. Ik zal het nog wel even opmeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kun je toch niet overclocken dus je moet gewoon een koeler hebben die goed en stil koelt :). Dan is zeker voor dat geld pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 een leuke keuze. Zit daar niet al koelpasta bij?

Edit: Ja er zit al koelpasta bij :).
Included: GC-2 Thermal Compound & Installation Kit for AMD & Intel sockets
bron: http://www.gelidsolutions...?lid=2&cid=12&id=64&tab=2

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na het opmeten kwam ik tot de spijtige conclusie dat de Tranquillo rev2 toch echt niet gaat passen. Zelfs de Shuriken revb gaat zelfs niet passen als ik het zo bekijk. Ik heb even wat foto's gemaakt http://imgur.com/a/M5FoG . De tranquillo zou het ram raken en hij is net iets te hoog met 15,3 centimeter. Dit zou net kunnen passen maar hij is in de breedte ook wat te groot zoals je kan zien op de foto's Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xqGug4f.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cZyxpp9.jpg
De shuriken zou het ram net raken vanwege zijn lage profiel. Mischien is het tijd om simpelweg een nieuwe kast te kopen :P
Edit: na wat verdere metiningen bleek dat ik mischien wat te haastig was in mijn conclusie dat de Tranquillo niet zou passen. Ik had geen rekening gehouden met de paar mm extra die op de liniaal zaten 8)7 dus het zou in theorie net moeten passen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 13:50 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die RAM is toch zonder heatspreaders.
Voor zover mij bekend gaat hij er dan gewoon overheen. Zowel de Tranquilo als de Shuriken

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Kijk zo ziet die koeler er op een moederbord uit:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qwlo3o.jpg
Pagina: 1