[mo]codes[/mo] bij gebruik doorstrepen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03
Hey,

Ik zie in de aanbiedingen topics en op andere locaties geregeld codes voorbij komen welke misschien een éénmalig gebruik kennen. Met een verzoek om aan te geven wanneer deze gebruikt zijn.

Is het wellicht handig/mogelijk om een extra feature aan die [mo] tags te hangen dat je middels een selectie aan kunt geven dat de code al gebruikt is? Zo hoeven potentiële gebruikers van die code niet eerst verder te scrollen op zoek naar de 'gebruikt :)' reactie, of zien ze iig gelijk dat de code al is gebruikt.

Dit is natuurlijk onderhevig aan trolling, maar dat heb je ook bij een normale reactie.

Een extra icoontje met een vinkje (Afbeeldingslocatie: http://conchaespina2012.wikispaces.com/file/view/check.gif/346132226/check.gif) of een kruisje (Afbeeldingslocatie: http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20100529060743/dantest/images/c/c8/Cross.gif) kunnen bijvoorbeeld dan aanduiden of de code respectievelijk beschikbaar is of al is gebruikt. Al dan niet door medetweakers aangegeven dat de code niet (meer) werkt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
De members only-tag is niet expliciet voor de use case om kortingscodes te plaatsen toegevoegd, maar om content met enkel members van Tweakers te delen. Dit sluit daar natuurlijk niet helemaal bij aan. Het is enkel van toepassing wanneer er een kortingscode geplaatst wordt, maar de inhoud kan natuurlijk veel breder zijn. Het lijkt mij daarom weinig waarde toevoegen. Ik acht de kans zeer klein dat we dit gaan toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bovendien lijkt het me juist meer irritatie opwekken wanneer mensen het vervolgens niet netjes aangeven wanneer ze iets gebruikt hebben waardoor je er alsnog pas na gebruik achter komt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:15:
Bovendien lijkt het me juist meer irritatie opwekken wanneer mensen het vervolgens niet netjes aangeven wanneer ze iets gebruikt hebben waardoor je er alsnog pas na gebruik achter komt.
Maar je kan dan wel anderen dezelfde frustratie sparen door het dan aan te geven dat de code al gebruikt is.

Misschien dat een nieuwe tag hier een oplossing voor is, al lijkt mij dat wat te veel van het goede omdat de [ mo ] op 't ogenblik toch voornamelijk (alleen maar?) voor kortingscodes wordt gebruikt. Het is dan eigenlijk beter dat degene die de code post, het gebruik ook bijhoud en dit aangeeft.

Members only:

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Hero of Time schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:40:
[...]
Het is dan eigenlijk beter dat degene die de code post, het gebruik ook bijhoud en dit aangeeft.

Members only:
Er zullen vast wel Tweakers zijn die vastgeplakt zitten aan het forum, maar het meeste zal toch een 'hit en run' mentaliteit hebben. Als iemand een code plaats, vervolgens (later) ziet dat de code is gebruikt en deze middels een edit weer doorstreept lijkt me nou ook niet gebruiksvriendelijk en vergt een hoop discipline.
Misschien dat een nieuwe tag hier een oplossing voor is, al lijkt mij dat wat te veel van het goede omdat de [ mo ] op 't ogenblik toch voornamelijk (alleen maar?) voor kortingscodes wordt gebruikt.
Is in mijn optiek ook precies de reden waarom deze tag in het leven is geroepen. Natuurlijk kun je er ook andere dingen mee verstoppen voor niet members (en wellicht zien zoekmachines het ook niet), maar ik zie deze alleen maar in de context met aanbiedingen en kortingscodes.
NMe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:15:
Daarom kan een 2e of 3e persoon die de code probeert en er achter komt dat deze niet meer werkt ook gewoon aangeven dat die niet meer werkt, dat bespaart dan weer de moeite voor nummer 4 en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is een technische oplossing zoeken voor minder fijn gedrag. Maar je krijgt dan dat anderen editmogelijkheden moeteen krijgen op de posts, en dat lijkt me helemaal niet fijn?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wat als er een mafkees voor de lol dingen aankruist wat nog niet eens gebruikt is?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

gambieter schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:01:
Is een technische oplossing zoeken voor minder fijn gedrag. Maar je krijgt dan dat anderen editmogelijkheden moeteen krijgen op de posts, en dat lijkt me helemaal niet fijn?
Dan haal je de anonimiteit toch weg? Dus zoiets:

Members only:

Omdat ik de alt tekst niet aan de praat krijg, de alt tekst voor het kruisje in een quote:
Deze code is volgens tweaker XXXX niet meer te gebruiken

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BLACKfm schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:59:
Daarom kan een 2e of 3e persoon die de code probeert en er achter komt dat deze niet meer werkt ook gewoon aangeven dat die niet meer werkt, dat bespaart dan weer de moeite voor nummer 4 en de rest.
Dat is nu toch ook al?

Daarbij, als je zo graag een code kwijt wil, is het een kleine moeite die even te volgen en weg te halen als hij weer gebruikt is (desnoods doe je dit via DM's).
Trinsec schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:02:
Wat als er een mafkees voor de lol dingen aankruist wat nog niet eens gebruikt is?
In beide gevallen, wanneer ze ze voor de lol zitten aan te kruisen en wanneer ze het gewoon niet doen. Dat zullen er per saldo meer zijn dan de mensen die er missichien baat bij hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als het er niet meer zijn en het in hooguit 10% van de gevallen voorkomt is het nog steeds een substantieel aandeel waardoor mensen geblokkeerde codes alsnog gaan proberen en waardoor mensen geïrriteerd raken wanneer een code gebruikt is maar niet op gebruikt staat. Effectief verbeter je niks en creëer je alleen maar meer ergernis, en dat nog allemaal naast de tegenargumenten die Misha terecht oppert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het voor het gebruik van een gratis code van een mede-Tweaker al te veel moeite is om ctrl-f te doen na de ctrl-c...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

F_J_K schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:03:
Als het voor het gebruik van een gratis code van een mede-Tweaker al te veel moeite is om ctrl-f te doen na de ctrl-c...
Moet je 't ook op de volgende pagina('s) doen. En op een mobiel/tablet niet echt een optie ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmm, goed punt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BLACKfm
NMe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:00:
Zelfs als het er niet meer zijn en het in hooguit 10% van de gevallen voorkomt is het nog steeds een substantieel aandeel waardoor mensen geblokkeerde codes alsnog gaan proberen en waardoor mensen geïrriteerd raken wanneer een code gebruikt is maar niet op gebruikt staat. Effectief verbeter je niks en creëer je alleen maar meer ergernis, en dat nog allemaal naast de tegenargumenten die Misha terecht oppert...
Die 'ergernis' heb je nu ook, de code staat er, moet verder lezen en zie dan pas dat die gebruikt is.
Ik zie de reactie vervolgens niet en ga de code proberen, code werkt niet en mevrouw of meneer zit 'geërgerd' achter de computer. Die ergernis heb je ook als je net voor de aanpassing het topic leest, maar het is juist handig voor de mensen die er achteraan komen en niet gelijk het hele topic moeten doorlezen / zoeken naar de 'hij is al gebruikt' reactie.

Meestal krijg ik een code in de mail die ik anders gelijk weggooi of niet gebruik, ik neem nog net de moeite om het op tweakers te posten maar steek er dan echt geen moeite meer in om dat verder te onderhouden, dan is het toch wel zo prettig als andere gebruikers van het fora kunnen aangeven of die code nog actief is. Dat gebeurt nu dus enkel door een post van iemand anders "de code is gebruikt", maar die staat verderop in het topic...als die er al staat.

En wellicht kun je extra opties toevoegen aan de [mo] tag zodat deze functie een andere weergave krijgt.
[mo o=aanbieding] DITIS33NC0D3 [/mo]
[mo o=text] Dit is iets anders dat ik wil afschermen voor niet members[/mo]

Daarbij hoeft het bericht niet gelijk onleesbaar te zijn of iets. Enkel een extra optie waarbij te zien is dat 'iets' al gebruikt is zou bij een andere context dan een kortingscode toch geen meer- of minwaarde hebben en verder geen afbreuk doen aan de inhoud ervan.

[ Voor 6% gewijzigd door BLACKfm op 27-02-2014 12:18 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet echt, want op je telefoon of tablet is het op het gros van de sites net zo goed lastig om kortingscodes in te wisselen.
BLACKfm schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Die 'ergernis' heb je nu ook, de code staat er, moet verder lezen en zie dan pas dat die gebruikt is.
Maar wat voegt jouw feature dan toe boven de huidige situatie? Je krijgt frustratie in dezelfde situaties en het is even onbetrouwbaar als het huidige systeem. Wat schiet je er dan mee op?

Dit vraag ik vooral ook omdat de technische oplossing hier zo simpel niet is. Op dit moment is het gewoon een omzetting van een stukje tekst naar een ander stukje tekst in een andere vorm. Om wat jij voorstelt te laten werken moet er in de database een aparte tabel bijgehouden worden met daarin alle codes, inclusief een vinkje of die code al gebruikt is. Bovendien moet er een manier verzonnen worden om een stukje tekst zonder ID-verwijzing toch te linken aan die rij in de database (wat extra tricky is omdat je je post kan editen waardoor die link wegvalt of er meer links bijkomen). En als laatste zou je eigenlijk ook nog realtime moeten blijven pollen via AJAX om te zorgen dat zodra een user de code gebruikt, dat kruis ook in beeld komt bij mensen die al naar die pagina aan het kijken zijn. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je geparsete posttekst gecached wordt in de database en die cache niet zonder meer te gebruiken is na het toevoegen van deze feature. Bijzonder veel moeite voor een feature die eigenlijk amper iets toevoegt, behalve misschien dat je het iets sneller ziet wanneer iemand wél netjes aangeeft of een code gebruikt is, wat je oplost met ofwel control+F, ofwel de topicsearch...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38

crisp

Devver

Pixelated

Eens met NMe hierboven; wij zijn in eerste instantie een forum, geen kortingscodeuitwisseldienst. Ik denk dan ook niet dat we onze kostbare tijd moeten verspillen aan dergelijke niche usecases.

Intentionally left blank

• BLACKfm
Bij dezen dus niet haalbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Ik denk dat het idd wel duidelijk is hoe we hier tegenover staan. :) Ik sluit het topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.