Toon posts:

HDMI - PC naar TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een hdmi kabel aangeschaft:
http://www.bol.com/nl/p/p...5-meter/9200000018417751/

Het plan is om vanuit mijn PC; beeld en geluid over te brengen naar mijn TV om series en films te kunnen kijken. Maar nu is het zo dat ik vanuit mijn TV geen geluid krijg, maar wel beeld. Het geluid komt uit mijn PC boxen i.p.v. uit mijn TV.

Via Configuratiescherm -> geluid, kan ik niet kiezen voor geluid via HDMI. Die optie lijkt niet aanwezig. Wanneer ik mijn PC boxen loskoppel geeft mijn computer de foutmelding dat er geen geluid afgespeeld kan worden en wanneer ik de boxen loskoppel van mijn TV, lijkt het geen verschil te maken. Headset via TV idem dito.

Ik heb een Acer Aspire G7711 met Ati Radeon HD 5800 series grafische kaart.

Via configuratiescherm -> geluid krijg ik de volgende 2 opties:
- Luidsprekers (van PC, automatisch geactiveerd)
- Digitale audio (S/PDIF) waaruit geen geluid komt wanneer ik hem inschakel.

Iemand suggesties?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Je videokaart zou de TV moeten "herkennen" als geldig audio output. Ik zou als eerste eens proberen de grafische drivers te updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dan kom ik bij het volgende probleem. Mijn grafische drivers updaten schijnt te moeten via Catalyst Control Center van de AMD website, die mijn Windows niet lijkt te tolereren. Telkens als hij in zijn update zit zegt Windows: 'Catalyst Control Center werkt niet meer, het programma wordt afgesloten', terwijl hij goed leek te werken.

Is er een andere oorzaak/oplossing voor dit probleem?

• Racemol
Op de site van Amd kan je het beste de juiste driver downloaden en installeren. Begin hier eens: http://support.amd.com/en-us/download

Verwijderd

Topicstarter
Dat is hetgeen wat ik heb geprobeerd maar wat problemen geeft.

Is er een andere oplossing of website waar ik deze kan downloaden? Die niet via Catalyst Control Center gaat.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijder eerst eens alle drivers en probeer de recente installatie opnieuw.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 16:09
1. Verwijder je huidige drivers via DDU
2. Download en installeer de juiste drivers vanaf de AMD site

• GregorR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
Je kan natuurlijk het ook proberen met een extra kabeltje van je PC naar je TV. Dat kan eigenlijk altijd wel, wat voor kabeltje hangt dan natuurlijk weer af van de uitgangen op je PC in input mogelijkheden op je TV.

Verwijderd

Topicstarter
Al mijn drivers deleted via DDU, maar alsnog krijg ik de drivers niet van de AMD website gedownload. Steeds de melding 'Programma werkt niet meer, wordt afgesloten'. Ook als ik het programma download van AMD waarbij hij zelf de drives zoekt en installed, krijg ik een error HTTP 416. Enige oplossing die ik hier weer voor kan vinden is dat je de drivers handmatig moet downloaden wat mij weer terug leidt naar het eerste probleem waarbij ik een Windows foutmelding krijg...

Schiet lekker op zo :-(

Maar nu zit ik via: Standaard VGA adapter waarbij mijn resolutie maar op 800x600 staat... Hoe krijg ik mijn videokaart nu weer geïnstalleerd? Ik heb mijn videokaart al eens via Windows eraf gegooid, maar Windows zocht zelf toen naar de drivers om hem uberhaupt weer aan de praat te krijgen. Nu dus niet meer....

Help

• Racemol
Als ik een beetje rondneus op internet komt dat probleem vaak voor i.c.m. malware. Wellicht niet onverstandig om je laptop eens te laten scannen door malwarebytes of iets dergelijks.

Verder dit nog gevonden: http://www.tomshardware.c...plication-stopped-working

Verwijderd

Het kan ook zijn dat het hdmi sound device is verborgen in de lijst met audio devices, even right click en kijken of hij alles weergeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Racemol schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:45:
Als ik een beetje rondneus op internet komt dat probleem vaak voor i.c.m. malware. Wellicht niet onverstandig om je laptop eens te laten scannen door malwarebytes of iets dergelijks.

Verder dit nog gevonden: http://www.tomshardware.c...plication-stopped-working
Al volledig laten scannen.
Had die website ook gevonden voordat ik dit topic had aangemaakt maar de aangeboden oplossingen (HIDE/UNHIDE folder en compatibiliteitsproblemen oplossen) heeft helaas niet mogen baten :- (
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:02:
Het kan ook zijn dat het hdmi sound device is verborgen in de lijst met audio devices, even right click en kijken of hij alles weergeeft.
Yup, al gecontroleerd. Hij staat er echt niet tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer oplossingen? Ben zo wanhopig als wat met deze PC.

• mhoogendam
Je bent niet erg specifiek wat er nu fout gaat. Je kan de drivers niet downloaden maar krijgt een foutmelding dat een programma niet meer werkt.
Welk programma werkt niet meer?
Welke windows versie heb je? 32/64bit?
AMD Catalyst werkt op Microsoft .NET Framework 4. Probeer die eens te verwijderen en opnieuw te installeren.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Inderdaad, .NET framework even opnieuw installeren. Werkt het dan nog niet, kijk dan even in eventvwr wat er fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:27:
Je bent niet erg specifiek wat er nu fout gaat. Je kan de drivers niet downloaden maar krijgt een foutmelding dat een programma niet meer werkt.
Welk programma werkt niet meer?
Welke windows versie heb je? 32/64bit?
AMD Catalyst werkt op Microsoft .NET Framework 4. Probeer die eens te verwijderen en opnieuw te installeren.
Zoals in 3e post is aangegeven: CCC werkt niet meer, krijg ik dan van Windows te horen.
64 bit Windows 7.

Zal Framework 4 eens verwijderen, kijken of dat werkt!
Thanks.

• mhoogendam
CCC gebruik je niet tijdens het updaten van de drivers.
Dit zou de download moeten zijn, beta driver 14.2 heeft volgens mij niet veel verbeteringen voor jouw kaart
http://www2.ati.com/drive...7_win8_64_dd_ccc_whql.exe

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Heeft je pc Realtek als adiosoftware, zelf had ik dit ook namelijk zo heb ik het gedaan:
Rechtermuisknop op je luidspreker (rechtsonder in beeld) -> Afspeelapparaten -> Rechtermuiskop op je TV -> Als standaard instellen.

Als je het terug wilt veranderen volg je weer deze stappen maar dan selecteer je je boxen of headset.

Lees net dat je dit al geprobeerd hebt, excuus.

Heb je overigens bij je instellingen gedetecteerd en de optie gedaan dat je gewoon een browser naar je TV kan slepen, of heb je 2 dezelfde beelden? Wellicht herkent je pc hem dan wel?

[ Voor 26% gewijzigd door bassonn op 02-03-2014 17:41 ]

Pagina: 1