Toon posts:

Client-side internetprobleem: instabiel zelfs mét kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Heb net een nieuwe computer samengesteld, echter is internet op deze computer ontzettend wisselvallig. Ik zal proberen het probleem zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven.

Hoewel ik op speedtest.net steady 15-20mbps haal, is mijn internet ontzettend instabiel. Ik moet paginas soms twee a drie keer refreshen voordat hij het doet, en zelfs dan laadt hij niet alle plaatjes. Downloads vanuit de browser zijn ook verschrikkelijk langzaam. Ik heb momenteel verbinding direct met een kabel naar mijn modem. Ik gebruik de kabel, omdat ik hetzelfde probleem had met een wireless wifi adapter van tp-link. Ik dacht dat het bij die adapter een driver probleem was of dat hij niet compatible was met windows 8.1, maar nu blijkt het dus waarschijnlijk iets met mijn computer te zijn, omdat ik met de kabel hetzelfde probleem heb. Heb adblocker uitgeschakeld, heb naar mijn weten geen antivirus software en dus zowel met een kabel als op wifi het probleem. Andere systemen op het netwerken hebben het probleem niet. Hebben jullie misschien enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties.

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 06:11
Ik heb op dit moment een ongekende baggerverbinding met ziggo in utrecht. Pagina's werken soms wel soms niet en megalangzaam. Toeval?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hans,

Ik zit zelf bij Tele2 in Zwolle. Lijkt me sterk dus. Even een update: nu laadt hij geen enkele pagina meer nadat ik mn computer heb herstart. Daarvoor downloadde hij op Vuze nog wel met 1-1.5 mbps, naast dus de problemen met paginas en/of afbeeldingen laden. De rest van de apparaten in het huis doen het dus wél.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Welke error krijg je precies? Het kan een DNS error zijn, probeer eens te pingen naar 8.8.8.8 of 8.8.4.4
Lukt dat? Stel dan je DNS servers op deze twee IP adressen in en kijk dan of alles werkt

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:12:
Hoi Hans,

Ik zit zelf bij Tele2 in Zwolle. Lijkt me sterk dus. Even een update: nu laadt hij geen enkele pagina meer nadat ik mn computer heb herstart. Daarvoor downloadde hij op Vuze nog wel met 1-1.5 mbps, naast dus de problemen met paginas en/of afbeeldingen laden. De rest van de apparaten in het huis doen het dus wél.
En wat gebeurt er zonder torrents aan?
Doe ook eens een speedtest bij UPC/Ziggo/KPN en let op je eenheden...

Verwijderd

Topicstarter
Modem/router power cycle gedaan, no luck. Ook een netsh winsock reset gedaan, wat even werkte alvorens hij weer terug ging naar de oude kuren. @Shadow, nreddu net de DNS adressen voor de IPv4 ingesteld op 8.8.8.8 / 8.8.4.4. Nu duimen. Het probleem is overigens inmiddels ook verspreid naar andere apparaten op het netwerk, welke draadloos ipv bekabeld werken (en tevens windows 7 ipv windows 8.1 zijn). Gelukkig maar: mn nieuwe build heeft dus misschien toch geen hardnekkig hardware probleem? Misschien geeft dit inzicht. Het gekke is dat, met welke fix of restart ook, het internet (naast buiten ook ín de browser) het weer doet, echter het met kwartier a half uur langzaam dicht slibt.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Begin eens met testen met Vuze uitgesloten. Dit soort klachten kunnen worden veroorzaakt door een enthousiast ingestelde p2p client.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
En probeer eerst eens een computer direct op het modem aan te sluiten, dan weet je meteen of het aan je provider ligt of aan je eigen netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het gisteren ook zonder vuze en direct op de modem geprobeerd. Dat bleek niet het probleem. Uiteindelijk heb ik het (tot dusver) weten op te lossen door custom DNS adressen in te stellen voor de IPv4. Dus dan weten mensen met soortgelijke problemen dat.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

Felyrion

goodgoan!

Hm, bijzonder. Weet je zeker dat er verder geen downloadende (of anderzijds verbinding makende) apparaten op het netwerk zitten?

Ik heb hetzelfde meegemaakt in ons oude studentenhuis. Teveel mensen met torrent clients die ervoor zorgden dat de router of modem over de rooie ging en bijna niks meer deed. Router herstarten fixte het weer voor een tijdje.
Het kwam erop neer dat de router de aantallen verbindingen niet aankon of niet juist weer vrijgaf. Zoals EricJH ook aangaf, te enthousiast ingestelde torrent clients geven daar vaker problemen mee.

Uiteindelijk zijn we daar maar naar een centraal downloadbakje gegaan wat de problemen oploste.

Het beste wat ik kan verzinnen om te proberen is rechtstreeks op je modem, zonder andere apparaten en zonder te downloaden.

edit:
Maar ik lees net dat je dat al geprobeerd hebt... in dat geval blijft eigenlijk alleen een "brak" modem over, aangezien je eerder aangaf dat andere apparaten het ook deden.
Gaat het ook weer een tijdje goed als je alleen je modem reset?

En waar heb je die DNS gewijzigd, in je modem/router?

[ Voor 15% gewijzigd door Felyrion op 27-02-2014 16:40 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Jolke
Felyrion schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:36:
Hm, bijzonder. Weet je zeker dat er verder geen downloadende (of anderzijds verbinding makende) apparaten op het netwerk zitten?

Ik heb hetzelfde meegemaakt in ons oude studentenhuis. Teveel mensen met torrent clients die ervoor zorgden dat de router of modem over de rooie ging en bijna niks meer deed. Router herstarten fixte het weer voor een tijdje.
Het kwam erop neer dat de router de aantallen verbindingen niet aankon of niet juist weer vrijgaf. Zoals EricJH ook aangaf, te enthousiast ingestelde torrent clients geven daar vaker problemen mee.

Uiteindelijk zijn we daar maar naar een centraal downloadbakje gegaan wat de problemen oploste.

Het beste wat ik kan verzinnen om te proberen is rechtstreeks op je modem, zonder andere apparaten en zonder te downloaden.

edit:
Maar ik lees net dat je dat al geprobeerd hebt... in dat geval blijft eigenlijk alleen een "brak" modem over, aangezien je eerder aangaf dat andere apparaten het ook deden.
Gaat het ook weer een tijdje goed als je alleen je modem reset?

En waar heb je die DNS gewijzigd, in je modem/router?
Even lezen... TS zegt dat hij het direct op het modem heeft geprobeerd en daarin de IPv4 DNS gewijzigd heeft.

TS, wat heb voor abo? DualStack of DualStack Lite?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

Felyrion

goodgoan!

Jolke schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:20:
[...]

Even lezen... TS zegt dat hij het direct op het modem heeft geprobeerd en daarin de IPv4 DNS gewijzigd heeft.

TS, wat heb voor abo? DualStack of DualStack Lite?
Als jij ook even leest heb ik dat even later in mijn reactie toegevoegd. Hij was me net voor.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DNS veranderd in m´n control panel. Network & Sharing Settings --> Change Adapter Settings --> Ethernet --> Properties --> Internet Protocol Version 4 --> Properties --> Use the following DNS server adresses. Ik heb geen idee of dát het ook daadwerkelijk gefixt heeft, maar het heeft in elk geval geen kwaad gedaan. Misschien was het gewoon de powercycle. Het lijkt me niet dat het een druk netwerk was: andere mensen in mijn netwerk hadden ten tijde van het probleem geen downloads/streams aan geloof ik. Heb weinig verstand van netwerken en troubleshoot altijd maar wat weg, zou dus ook niet durven zeggen wat het probleem precies heeft verholpen. Maar so far so good!

• Jolke
Bij welke provider zit je? Wellicht een DNS probleem bij je provider - had ik ook een aantal weken geleden. DNS adressen veranderen naar openDNS of Google en het probleem was (tijdelijk) opgelost. Een aantal dagen later kon ik DNS servers van de provider gewoon weer gebruiken.
Pagina: 1