PS2 Laadt de spellen niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563654

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een klein probleempje met mijn PS2. Ik heb al iets van een 1,5 jaar niet meer gebruikt omdat ik een PS3 kreeg. Maar ik vind het nu wel leuk om GTA SA weer te spelen. Maar heeft geeft de melding: Browser en configuratiescherm. Maar ik kan geen games spelen, terwijl ik altijd zo voorzichtig met mijn PS2 heb gedaan. Ik heb een PS2 Slim.

Iemand een idee?

Groeten Anton

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 26-02-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 15:41
Hallo Anton,

Vroeger toen ik nog veel op de PS2 speelde had ik op een gegeven moment hetzelfde probleem zoals jij nu beschrijft. Er werd mij toen geadviseerd om bij configuratie te kijken en als goed is staat daar een optie met iets in de trend van analyse. Deze moest je vervolgens een half uurtje laten draaien en dan zou alles het weer doen. Dit heeft voor mij een korte tijd geholpen (een minuut of 10). Maar uiteindelijk bleek mijn oude PS2 toch overleden. Misschien heb jij meer geluk.

Groeten Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Jeroen,

Ik heb daar ook nog even naar gekeken. Maar het gekke is dat de disc helemaal niet meer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07 19:25

Nemesizz

Untouchable

Kan zijn dan de lens wat vies is geworden (stof) en dat deze de disc niet meer 'ziet'.

Even de lens schoon maken met 96% alcohol, even laten drogen (als het goed is gaat dat vrij snel, maar ik wacht altijd even iets langer) en dan kijken wat die doet.

Overigens, zijn bepaalde modellen PS2's gevoelig voor kapotte lenzen (tja, niet alleen PS3's hebben dat :P ) dan zou je eventueel de laser kunnen vervangen, maar of dat kosten/baten nog waard is is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 15:41
Als de disc niet meer draait hoeft de laser niet perse kapot te zijn lijkt mij.

Misschien dat je hier eens kunt kijken. Lijkt er op dat er een heleboel oorzaken kunnen zijn.

Laat even weten als je iets gevonden heb. Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nee; laad even weten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou het morgen wel uitzoeken. Bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Titelfixje en wat info weg gehaald die volgens mij niet nodig is en als het wel nodig is, dan mag het hier niet besproken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Gropah schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:47:
Titelfixje en wat info weg gehaald die volgens mij niet nodig is en als het wel nodig is, dan mag het hier niet besproken worden
Lol, dan is het nog altijd "laadt". ;)

if you say so, maar maak de volgende keer een TR aan, om topic lekker te laten blijven lezen

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 26-02-2014 22:17 ]

Topicstarter
Okee okee.

Hij doet het weer. Ik had hem opengemaakt en weer dicht gedaan. Deed een CD in. En hij draaide weer.
Ik denk dat er iets instabiel zat.

Bedankt voor het mee denken!
Pagina: 1